شمانیوز
شما نیوز

تغییرات جالب واتس آپ در اپدیت جدید + عکس

جدیدترین خبر منتشر شده از دنیای فناوری به ما از زمان حدودی اضافه شدن حالت تاریک به نسخه اندروید و iOS واتساپ خبر می‌دهد.

تغییرات جالب واتس آپ در اپدیت جدید + عکس

به گزارش شمانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نسخه اندروید پیام‌رسان واتس‌اپ به زودی به حالت تاریک مجهز می‌شود؛ این جمله‌ای بود که بسیاری از ما مدتی قبل بار‌ها و بار‌ها در خبر‌های فناوری شنیدیم. ماه مارس گذشته، واتس‌اپ این ویژگی را تنها در بخش تنظیمات نرم‌افزار خود امتحان کرد. البته صفحه پس زمینه بیشتر از آن که مشکی باشد طوسی تیره بود.

 

چرا رنگ طوسی تیره به جای مشکی اشتباه است

دلیل این که این تغییر رنگ برای ما مهم است نحوه عملکرد پنل گوشی‌های جدید در زمان فعال بودن حالت تاریک است. در این قابلیت جدید به جای نشان دادن قسمت‌های تاریک، ال‌ای‌دی‌های آن بخش خاموش می‌شوند. این کار باعث می‌شود در شرایطی با نور نامناسب صفحه نمایش بیشتر با چشم کاربر سازگار باشد و از آسیب به آن جلوگیری کند. البته این تنها دلیل برای روشن کردن قابلیت حالت تاریک نیست.

 

خبرداغ:

 

 

 

 

 

 

کاربرانی که دستگاه‌هایی با پنل‌های AMOLED دارند می‌توانند باتری بیشتری ذخیره کنند؛ دقیقا به همان دلیلی که پیشتر گفتیم. احتمالا متوجه شده‌اید که چرا مسئله رنگ تنظیمات واتس‌اپ برای ما مهم بود. اگر صفحه حالت تاریک طوسی تیره باشد چگونه پنل صفحه نمایش باید با خاموش کردن خود آن را نشان دهد. در نتیجه هیچ تاثیری در شارژ مصرفی نخواهد داشت، زیرا پنل برای نشان دادن این رنگ باید روشن باشد.

 

حالت تاریک به آرامی به اندروید و iOS می‌رسد

 

رسیدن حالت تاریک به واتس اپ در اندروید و iOS

یکی از سایت‌های فناوری با استناد به افرادی که حالت تاریک را در واتس‌اپ تست کرده‌اند، گزارش داده است که این ویژگی آماده است تا به برنامه اندرویدی خود منتقل شود. در مورد نسخه iOS برنامه پیام‌رسان، ماه گذشته این شایعه را پشت سر گذاشتیم که بر اساس تنظیمات دسترسی به آیفون کاربر، دو تغییر متفاوت از آن ارائه می‌شود. نسخه iOS Dark Mode هنوز به کمی کار نیاز دارد. علاوه بر حالت تاریک، به زودی به کاربران iOS این امکان داده می‌شود که یک حالت "داده کم" را فعال کنند که بارگیری خودکار پیام‌های صوتی را هنگام فعال بودن متوقف می‌شود. این کار به کاربر امکان می‌دهد تا از داده‌های شبکه استفاده کند. همچنین واتس‌اپ از هپتیک تاچ (Haptic Touch) پشتیبانی خواهد کرد. با استفاده از این ویژگی، کاربر می‌تواند نماد برنامه را لمس کرده و نگه دارد تا گزینه‌های اضافی را مشاهده کند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۲۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • شراف الدین هستم

    سلام

  • Kasem

    Ok

  • محمدعمر

    خوبه عالیه

  • مهدی

    عالبه