شمانیوز
شما نیوز

واتساپ پشتیبانی خود از سیستم‌عامل‌های قدیمی را خاتمه می‌دهد

فیسبوک با انتشار اطلاعیه‌ای از پایان پشتیبانی پیام‌رسان واتساپ از سیستم‌عامل‌های قدیمی اندروید و iOS خبر داد.

واتساپ پشتیبانی خود از سیستم‌عامل‌های قدیمی را خاتمه می‌دهد

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران: اگر هنوز از یک تلفن هوشمند قدیمی اندرویدی استفاده می‌کنید و به پیام‌رسان واتساپ نیاز دارید ممکن است بخواهید به این خبر توجه کنید. پلتفرم پیام‌رسان معروف فیسبوک، صفحه پشتیبانی خود را به روز کرده است تا خبر جدیدی را به کاربران خود بدهد.

بر اساس این اعلامیه برای این که کاربران بتوانند از واتساپ استفاده کنند باید سیستم گوشی آن‌ها حداقل اندروید ۴.۰.۳ یا iOS 9 و بالاتر داشته باشد. این بدان معناست که واتساپ دیگر به پشتیبانی از گوشی‌هایی با سیستم‌عامل قدیمی خاتمه داده است.

 

تاریخ پایان پشتیابی واتساپ از سیستم‌عامل‌های قدیمی

طبق اطلاعات گزارش شده از سوی خبرگزاری‌های فناوری، واتساپ از ۱ فوریه ۲۰۲۰ کار بر روی دستگاه‌های پشتیبانی نشده را متوقف خواهد کرد. پس از این تاریخ، دیگر کاربران قادر به ثبت نام یا تائید دستگاه‌های قدیمی خود برای ورود به پیام‌رسان نخواهند بود.

بیشتر بخوانید: مواردی که قرار است در سال ۲۰۲۰ به واتساپ اضافه شوند 

 

واتس‌اپ پشتیبانی خود از سیستم‌عامل‌های قدیمی را خاتمه می‌دهد

 

توقف عملکرد واتساپ در سیستم‌عامل ویندوز فون

در صفحه پشتیبانی همچنین ذکر شده است: «از آنجایی که ما دیگر به طور جدی برای این سیستم‌عامل‌ها توسعه نمی‌یابیم ممکن است برخی از ویژگی‌ها در هر زمانی از کار خود متوقف شوند»

در یک یادداشت مشابه اعلام شده است که کاربران Windows Phone دیگر نمی‌توانند از ۳۱ دسامبر به بعد از واتساپ استفاده کنند. در هر صورت، اگر هنوز هم در ویندوز فون هستید، مایکروسافت رسماً توصیه می‌کند سیستم‌عامل خود را به اندروید یا iOS تغییر دهید.

واتساپ یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های دنیا است و کاربران بسیاری دارد. البته نمی‌توان آن را از نظر امکانات با بعضی دیگر از پیام‌رسان‌ها مقایسه کرد. این پیام‌رسان با ارائه تماس تصویری و صوتی باعث شده است که کاربران بسیاری به سمت آن جهت گیرند و از امکاناتش استفاده کنند. می‌توان واتساپ را یکی از موفق‌ترین پیام‌رسان‌های حال حاضر دانست.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied