شمانیوز
شما نیوز

قابلیت جدید اینستاگرام در بحبوحه کرونا؛ تماشای لایو با کامپیوتر

اینستاگرام در به روزرسانی جدید خود امکان پخش لایو و ارسال دایرکت در نسخه وب را فراهم کرد.

قابلیت جدید اینستاگرام در بحبوحه کرونا؛ تماشای لایو با کامپیوتر

به گزارش اختصاصی شمانیوز به نقل از اینگجت، پخش زنده اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین قابلیت‌های این شبکه اجتماعی است که به ویژه در دوران قرنطینگی خانگی به خاطر شیوع ویروس کووید -19، مخاطبان بیشتری را جذب خود کرده است و کاربران زیادی به دلیل حفظ فاصله اجتماعی به منظور جلوگیری از شیوع کرونا، ترجیح می دهند در خانه مانده و تماسها و ارتباط زنده خود با دوستان و خانواده را از طریق پخش زنده اینستاگرام برقرار کنند.

البته تا مدتی پیش مشاهده‌ ویدئوهای زنده‌ اینستاگرام تنها از طریق نسخه موبایلی امکان پذیر بود زیرا نسخه‌ وب این شبکه‌ اجتماعی، جز مشاهده و لایک فیدها، قابلیت قابل ملاحظه دیگری وجود نداشت. بنابراین کاربران مجبور بودند تا لایوهای اینستاگرام را با گوشیهای خود تماشا کنند.

از طرفی پخش ویدئوهای لایو در نسخه موبایلی با محدودیتهای زیادی همراه است زیرا به دلیل کوچک بودن صفحه موبایل، انتشار ویدئو و کامنتها در یک پنجره صورت می گیرد و همین مساله تماشای همزمان فیلم و توجه به کامنتها به طور همزمان را بسیار دشوار می کند به گونه ای که کاربر برای گفتگو و تماشای لایو و همچنین خواندن کامنتها که اغلب بیشتر تصویر صفحه را می پوشاند کاملا گیج می شود.

به دلیل همین محدودیتها اینستاگرام تصمیم گرفته است قابلیت‌های خود را افزایش دهد تا در خانه ماندن برای افراد کار آسان‌تری شود.

 

233351_357

 

این شبکه اجتماعی به تازگی در جدیدترین به روز رسانی خود، قابلیت جدیدی را برای کاربران فراهم کرده است و بر همین اساس تماشای محتوای لایو از وب را نیز پشتیبانی می کند؛ حالا پخش مستقیم لایو اینستاگرام در مرورگرهای وب نیز قابل مشاهده است.

قابلیت جدید اینستاگرام به این صورت است که انتشار کامنتها در صفحه ای جدا از صفحه فیلم قابل مشاهده است و شما به راحتی ، می توانید از لایو زنده دو نفره لذت ببرید و کامنتها را در پنجره دیگری بخوانید.

البته بررسی‌ها نشان می‌دهد احتمالا قابلیت موردبحث فعلا به‌صورت گسترده برای همه در دسترس قرار نگرفته است و احتمالا اینستاگرام قصد دارد قابلیت موردبحث را به‌مرور زمان در دسترس همه قرار دهد.

 

دسترسی به دایرکت  در وب، امکان دیگر اینستاگرام

اخیرا نیز اینستاگرام امکان دسترسی به بخش دایرکت را به‌صورت گسترده برای تمامی کاربران نسخه‌ تحت وب نیز فراهم کرده است و کابران می توانند از این پس به راحتی با مرورگر وب در اینستاگرام برای یکدیگر دایرکت بفرستند و آنها را مدیریت کنند؛ قابلتی که پیش از این در نسخه وب وجود نداشت.

این شبکه اجتماعی همچنین اعلام کرده است قصد دارد با گذر زمان بهبودهای مهمی در نسخه‌ موبایلی خود اعمال کند و ویژگی‌های جدیدی را به آن بیافزاید.

 

85lbV5T7fWlY

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied