شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز:

فیس‌بوک به لایک‌کننده های اخبار جعلی کرونایی هشدار داد

فیس بوک به کاربرانی که اخبار جعلی مربوط به کروناویروس را لایک می‌کنند هشدار جدی داد.

فیس‌بوک به لایک‌کننده های اخبار جعلی کرونایی هشدار داد

به گزارشی اختصاصی شمانیوز به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، این روزها با شیوع بیماری کووید-۱۹ و ناشناخته ماندن درمان آن، اخبار ضد و نقیضی در رسانه‌های خبری و به ویژه شبکه‌های اجتماعی منتشر می شود که در صورت غلط بودن این اطلاعات، باید شاهد آسیبهای جسمی و همچنین آسیبهای روانی جدی بر افراد جامعه بود. در این میان نقش شبکه‌های اجتماعی در ارائه اطلاعات مختلف در مورد این بیماری بسیار پررنگ است و گاها مطالب و خبرهای کذبی در این شبکه‌ها منتشر می شود که می تواند آرامش مردم جامعه را مختل کند.

 

85lbV5T7fWlY

 

بر همین اساس به تازگی فیسبوک اعلام کرده که صدها هزار اطلاعات غلط و تبلیغات جعلی درمانی کرونا ویروس که می تواند منجر به آسیبهای جسمی به افراد شود را حذف کرده است.

به گفته "گای روزن"، معاون رئیس فیسبوک، این شرکت همچنین آن دسته از کاربرانی که مباحث غلط مربوط به ویروس کرونا را منتشر می کنند شناسایی کرده و به سازمان بهداشت جهانی ارجاع می‌دهد.

 

این غول تکنولوژی روز پنجشنبه نیز اعلام کرد به زودی با کاربرانی که در فیس‌بوک اطلاعات اشتباهی در مورد کروناویروس منتشر کرده یا در پست‌های مربوط به آن اظهار نظر و لایک  کرده اند برخورد جدی خواهد شد و این ویژگی جدید فیسبوک در هفته‌های آینده اجرایی می شود.

به گزارش شمانیوز، سازمان جهانی بهداشت در ماه ژانویه، کووید-۱۹ را به عنوان یک وضعیت اورژانسی بین المللی و بهداشت عمومی اعلام کرد ، فیس بوک نیز که پیش از آن هم با انتقادات فراوانی به دلیل مسائل بهداشتی درمورد کروناویروس مواجه شده بود با کمک شرکای امنیتی راستایی‌آزمایی این شرکت، صدها هزار مطلب حاوی اطلاعات جعلی مرتبط با کووید-۱۹،(مانند بی اثر بودن فاصله فیزیکی، خوردن محلولهای سفید کننده و ..) را حذف کرد.

 

این شبکه اجتماعی پرمخاطب، پس از افزایش تعداد شرکای راستی‌آزمای  خود برای بررسی مطالب واقعی و جعلی، قابلیت دیگری را در پلتفرم خود نیز ایجاد کرده است ؛ فیسبوک با اعلام هشدارهای جدید «پاپ‌آپ» ، کاربران را با منابع قابل اطمینان مانند سازمان بهداشت جهانی مرتبط می سازد و تاکنون از طریق مرکز اطلاعات کووید-۱۹ خود، دو میلیارد نفر را با مسئولان بهداشت و درمان مرتبط کرده است.

 علاوه بر فیسبوک، اینستاگرام، یوتیوب و توییتر، بنِرها و برچسب‌ها و هشدارهای «برجهنده» (پاپ‌آپی) تعبیه کرده‌‌اند که کاربران را به وب‌سایت‌هایی راهنمایی می‌کند که اطلاعات معتبر و قابل اطمینان ارائه می‌دهند.

مترجم: مریم حسینی

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied