شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز:

آموزش تنظیم گوشی آیفون برای فعال کردن قابلیت تشخیص چهره با ماسک

​اگر شماهم جزو آیفون دارانی هستید که به دلیل استفاده از ماسک به خاطر شیوع کووید-19 نمی توانید از قابلیت تشخیص چهره گوشی خود استفاده کنید در این گزارش با ما همراه باشید.

آموزش تنظیم گوشی آیفون برای فعال کردن قابلیت تشخیص چهره با ماسک

به گزارش اختصاصی شمانیوز به نقل از استریتزتایم، این روزها با شیوع  و همه گیرشدن  جهانی ویروس کرونا ، استفاده از ماسک به عنوان یک عامل حمایتی و بازدارندهاز انتقال ویروس، نقش مهمی در حفظ سلامت افراد ایفا می کند اما این روش حفاظتی برای کاربران آیفون کمی دردساز شده است و این موضوع به معنی عدم توانایی آنها در استفاده از قابلیت «فیس آی دی» یا امکان تشخیص چهره برای باز کردن قفل گوشی و سایر کاربردهای آن است؛ زیرا تکنولوژی این گوشی‌ها اجازه باز شدن قفل صفحه با صورت ماسک زده را نمی‌دهد.

البته  کاربران آیفون هنوز هم می توانند با وارد کردن رمز عبور شش رقمی خود تلفن های خود را باز کنند ، اما قطعا  فرایند تشخیص چهره روش  راحت‌تری است.

به گزارش شمانیوز، محققان آزمایشگاه امنیت «تنسنت شیان وو» پس از تحقیقات و  تحلیل‌های عمیقی که روی تکنولوژی تشخیص چهره انجام داده‌اند، راه حل این مشکل را پیدا کرده اند و از این پس کاربران آیفون با وجود ماسک هم می توانند قفل صفحه گوشی خود را باز کنند.

 

به گفته این محققان با انجام این مراحل  می توان به راحتی قفل آیفون را با وجود ماسک باز کرد:

1- در آیفون خود ، ابتدا وارد Settings شوید و Face ID & Passcode را انتخاب کنید،

2- می توانید هم گزینه Reset Face ID و هم  Alternate Appearance را انتخاب کنید ، اما ابتدا گزینه اول را امتحان کنید.

3- در گام بعدی پیش از پوشاندن یک طرف صورت، ماسک را  در امتداد صفحه عمودی تا کنید و آن را روی صورت نگه دارید تا نیمی از صورت شما را بپوشاند.

(نکته: ماسک تا شده را طوری روی صورت قرار دهید که  فقط نوک بینی شما را بپوشاند و بیشتر از آن  نباشد.)

4- برای اولین اسکن تشخیص چهره ، سر خود را مطابق دستورالعمل روی صفحه بچرخانید. صبر کنید تا نشانگر سبز نشان دهد که اولین اسکن را انجام داده اید.

5- سپس ماسک تا شده را روی نیمه دیگر صورت خود قرار دهید و اسکن دوم تشخیص چهره را انجام دهید؛ مراحل 3 و 4 را تکرار کنید.

6- وقتی اسکن دوم به پایان رسید ، گزینه «فیس آی دی» را با پوشیدن ماسک برای باز کردن قفل گوشی آزمایش کنید.

نکته: اگر آیفون هنوز موفق به تشخیص شما نشده است ، گزینه Alternate Appearance را امتحان کنید و مراحل را تکرار کنید. در صورت عدم موفقیت ، به گزینه Reset Face ID بازگردید و دوباره شروع کنید.

به گفته محققان این تکنیک از درصد موفقیت بالایی حتی در گوشی‌های آیفون مدل ۱۱ برخوردار است، اما این امکان وجود دارد که در مواردی عمل نکند زیرا این روش فقط برای ماسک‌های تولید شده از مواد نرم قابل استفاده است و برای دیگر انواع ماسک، از جمله «ماسک‌های معمولی پزشکی یکبار مصرف، ماسک‌های «ان ۹۵» و نیز ماسک‌های مجهز به دریچه‌های تنفسی و غیره» قابل استفاده نیست.

 

مترجم: مریم حسینی

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied