شمانیوز
شما نیوز

سقوط 5 درصدی سهام "زوم" با معرفی سرویس جدید "فیسبوک"

فیس بوک روز جمعه از جدیدترین سرویس تماس ویدیویی این شرکت با نام " مسنجر رومز" خبر داد.

سقوط 5 درصدی سهام "زوم" با معرفی سرویس جدید "فیسبوک"

به گزارش اختصاصی شمانیوز به نقل از سی‌ان بی‌‌سی، "مسنجر رومز" نام سرویس جدید فیسبوک است و این شرکت تلاش کرده تا در گیرودار همه‌گیری کووید-۱۹، با راه‌اندازی آن در رقابت با دیگر رسانه‌های اجتماعی و اپلیکیشنها از قافله فناوری عقب نماند.

 

 این روزها که به دلیل شیوع ویروس کرونا میلیون ها نفر خانه‌نشین شده اند، ابزارهای دیجیتالی به یکی از مهم ترین روشهای برقراری ارتباط تصویری با دوستان و آشنایان تبدیل شده است.

به گفته "اِستان چادنووسکی" مدیر محصول پیام‌رسان فیسبوک، امروزه، بیش از ۷۰۰ میلیون نفر در سراسر دنیا روزانه در حال برقراری تماس با یکدیگر ازطریق فیسبوک مسنجر و واتساپ هستند. همچنین  بر اساس آمار، شمار کاربران سرویس‌های مختلف دیگر نظیر "زوم" و "هاوس پارتی"  نیز در چند ماه اخیر به‌شدت افزایش پیدا کرده است.

اما سرویس جدید فیسبوک و قابلیت جدید آن که به تازگی معرفی شده به گونه است که بسیاری از کاربران اپلیکیشنهایی مانند "زوم" و "هاوس پارتی" را به سوی خود می کشاند؛ این سرویس رایگان به کاربران فیسبوک و مسنجر اجازه می دهد تا به صورت گروهی و تا سقف 50 نفر با یکدیگر تماس ویدئویی داشته باشند و  تبادل بحث و نظر کنند. این در حالی است که پیش از این تماس تصویری مسنجر محدود به هشت نفر بود.

در واقع می توان گفت سرویس جدید فیسبوک تهدیدی جدی برای کاربران "زوم" و "هاوس پارتی" محسوب می شود. دو اپلیکیشنی که در طول یک ماه گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و در پی آن خانه‌نشین شدن افراد به یک گزینه پرطرفدار تبدیل شده اند.

 

1

 

مقایسه مسنجر رومز با  زوم و هاوس پارتی

در مقایسه محصول جدید فیسبوک با  زوم و هاوس پارتی باید گفت که در زوم  تا 100 نفر می توانند به مدت  40 دقیقه به صورت رایگان با یکدیگر تماس تصویری داشته باشند و این قابلیت در هاوس پارتی  حداکثر هشت نفر را پشتیبانی می کند. این در حالی است که تماس های ویدیویی در مسنجر رومز محدودیت زمانی ندارند و به کاربران اجازه می‌دهد تا با ایجاد یک اتاق گفتگو در مسنجر فیسبوک، کاربر مورد نظر خود را بدون نگرانی به گفتگو دعوت کنند. همچنین افراد می‌توانند در هر زمانی به جلسه‌ی ویدئویی برگزارشده ازطریق آن ملحق شوند.

البته علاوه بر مزیتهای مسنجر رومز ، باید  به یکی از ویژگیهای بد آن که نداشتن قابلیت رمزگذاری داده ها  در این اتاقهاست اشاره کرد لذا کاربران باید در زمان استفاده از آنها دقت کنند.

از دیگر ویژگی هایی این سرویس جدید فیسبوک وجود فیلترهای مختلف است  که به افراد امکان می دهد ماسک های مختلفی را به چهره خود اضافه کنند. میزبان مسنجر رومز همچنین می تواند تماسها را قفل کرده و کاربران را حذف کنند. گفته می شود این خدمات برای همه افراد صرف نظر از داشتن حساب فیس‌بوک یا غیر از آن در دسترس است.

البته به گفته سخنگوی فیسبوک، قابلیت 50 نفره مسنجر رومز هنوز در دسترس نیست اما این قابلیت به زودی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

به گزارش شمانیوز، با انتشار خبر سرویس جدید فیسبوک ارزش سهام شرکت زوم که سه درصد در بازار سهام افزایش داشته ناگهان سقوط 5 درصدی را شاهد بوده است.

مترجم: مریم حسینی

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied