شمانیوز
شما نیوز

میلیون‌ها حساب کاربری از توئیتر حذف خواهند شد

توئیتر در پی اقدام اخیر خود قصد دارد تا حساب‌های کاربری اس‌ام‌اس محور را از شبکه اجتماعی خود پاک کرده و این سرویس را غیرفعال سازد.

میلیون‌ها حساب کاربری از توئیتر حذف خواهند شد

به گزارش شمانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران: روز دوشنبه، حساب کاربری توئیتر به صورت رسمی اعلام کرد که سرویس مبتنی بر SMS خود را برای عموم کاربران خود غیرفعال خواهد ساخت. این شبکه مجازی طی پست خود نوشت: " ما در نظر داریم تا حساب کاربری شما را امن نگه داریم. مشکلات نرم افزاری در سرویس SMS مشاهده شده در نتیجه ما این قابلیت را برای اکثر کشور‌ها، به جز برخی تعداد محدود، غیرفعال ساخته‌ایم".

تصمیمات توئیتر برای غیرفعال کردن خدمات SMS سرویس مجازی خود

این اقدام توئیتر بیش از همه بر روی افرادی تاثیر می‌گذارد که توسط سرویس اس‌ام‌اس پیام‌های توئیتری را دریافت می‌کردند. لازم به ذکر است که این شرکت پیش از این نیز قابلیت توئیت کردن توسط پیامک را غیرفعال ساخته بود چرا که سال گذشته مدیرعامل این مجموعه، جک دورسی با استفاده از ایرادات این سرویس مورد حمله سایبری قرار گرفته بود. در حالی که اطلاعات اقدام‌های اخیر شرکت توئیتر به صورت رسمی تایید نشده بود، اما این امر پیش‌تر نیز از سوی برخی منابع خبری پیشبینی شده بود.

میلیون‌ها حساب کاربری از توئیتر حذف خواهند شد

مدتی پیش میلیون‌ها حساب کاربری که توسط سرویس SMS پایه‌گذاری شده بودند از صفحات این شبکه مجازی حذف شدند. در گذشته و روز‌های آغازین میکروبلاگینگ، پلتفرم توئیتر به حد زیادی بر پایه ارسال و دریافت پیامک و استفاده از سرویس‌های مشابه با SMS ساخته شده بود. حالا با رشد فناوری و تمایل مردم در استفاده از سرویس آنلاین توسط وبسایت و برنامه‌ها، سرویس‌های SMS محور دیگر جایگاه پیشین خود را ندارند. در نتیجه اقدام اخیر توئیتر تا میزان قابل توجه‌ای منطقی به نظر می‌آید.

در پی این شرایط، کاربران این شبکه اجتماعی که طرفداران بسیاری دارند ممکن است با کاهش ناگهانی دنبال‌کنندگان خود مواجه شوند. بر اساس گزارش‌ها و تحقیقات به نظر می‌آید که افت تعداد طرفداران تا ۱۰ درصد از کل دنبال‌کنندگان هر شخص نیز وجود داشته باشد. گفتنی است که این شبکه اجتماعی از تاریخ ۱۶ آپریل شرکای خود را در جریان اقدامات احتمالی خود، مبنی بر پاک کردن حساب‌های SMS محور گذاشته بود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied