شمانیوز
شما نیوز

جزئیات هک شدن واتساپ

یک شرکت پیام‌رسان، جزئیات جدیدی را به پرونده شکایتش از یک شرکت جاسوسی صهیونیستی اضافه کرد که به نحوه هک شدن مقامات دولتی، روزنامه‌نگاران و فعالان حقوق بشری می‌پردازد.

جزئیات هک شدن واتساپ

به گزارش شمانیوز و به نقل از فارس: شرکت پیام‌رسان «واتس اپ» که شکایتی را علیه یک شرکت صهیونیستی «NSO»‌تنظیم کرده است، جزئیات جدیدی از هک شدن کاربرانش توسط این شرکت جاسوسی منتشر کرد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، واتس اپ جزئیات جدیدی را به پرونده شکایتش از شرکت NSO ضمیمه کرده است که در آن به هک شدن حدود ۱۴۰۰ کاربر این پیام‌رسان اشاره شده است. مقامات ارشد دولت‌ها، روزنامه‌نگاران و فعالان حقوق بشر از جمله هدف‌های این شرکت جاسوسی صهیونیستی بوده‌اند.

طبق تحقیقات مستقلی که واتس اپ انجام داده است، سرورهای این شرکت صهیونیستی از نرم افزار «پگاسوس» برای انجام این هک‌ها استفاده کرده است و در برخی از این حملات سایبری، دولت‌هایی که این نرم‌افزار را خریداری کرده بودند نقشی نداشته‌اند.

به گفته واتس اپ، قربانیان این حملات تماس‌هایی را از طریق این پیام‌رسان دریافت کرده بودند و از این طریق پگاسوس به درون تلفن‌های همراه آنان رخنه کرده بود.

همچنین طبق تحقیقات واتس اپ، «NSO‌ پس از نصب پگاسوس در گوشی‌های قربانیان از شبکه‌ای کامپیوتری برای پایش و به‌روز رسانی این نرم افزار جاسوسی استفاده کرده است. کامپیوترهای تحت کنترل NSO به‌صورت یک شبکه عصبی عمل کرده و از این طریق، این شرکت عملیات‌های مشتریان و استفاده آن‌ها از پگاسوس را کنترل کرده است».

بر همین اساس، واتس اپ معتقد است NSO از طریق مهندسی معکوس، «دسترسی غیرقانونی» به سرورهای این پیام‌رسان پیدا کرده است. طبق گزارش یکی از مهندسان واتس اپ به دادگاه، نفوذ NSO به سرورهای واتس‌اپ از مرکزی در لس آنجلس صورت گرفته است.

با این حال شرکت صهیونیستی NSO همچنان مدعی است محصولاتش برای مبارزه با تروریسم و جرائم ساخته شده و در اختیار دولت‌ها قرار گرفته‌اند و مسئولیت نحوه استفاده از نرم افزار پگاسوس به عهده مشتریان است.

پیش‌تر نیز گاردین در گزارشی نوشته بود، شخص بن سلمان با ارسال یک پیغام در واتس اَپ به تلفن جف بزوس، تلفن او را هک کرده است. پیغامی که ولی‌عهد سعودی ارسال کرده حاوی یک فایل  ویدئویی بوده که در آن یک ویروس مخفی وجود داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied