شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز:

نکات مهم و رازهایی که آیفون‌داران باید بدانند + آموزش

افزایش طول عمر باتری، افزایش سایز قلم و امنیت بیشتر قفل دستگاه آیفون، از جمله مواردی است که می توان با چند تغییر کوچک در تنظیمات گوشی خود از آن بهره مند شد.

نکات مهم و رازهایی که آیفون‌داران باید بدانند + آموزش

به گزارش اختصاصی شمانیوز به نقل از سی‌نت نیوز، مهم نیست که گوشی آیفون شما جزو گرانترین یا ارزان‌ترین گوشی‌ها باشد شما فقط با صرف چند دقیقه وقت می توانید کارایی و عمر گوشی آیفون‌تان را بیشتر و از ویژگیهای دیگر آن بهره‌مند شوید. بنابراین چه آیفون جدید SE داشته باشید و چه یک آیفون XR ارزان، با تغییر تنظیمات پیش فرض آن می توانید از قابلیتهای جدید و پنهان آن نهایت استفاده را ببرید.

 

1- حالت Do Not Disturbرا فعال کنید

 

233351_357

 

شما با فعال کردن این گزینه به معنای (عدم مزاحمت) می توانید تمام شب را آسوده و بدون صداهای زنگ هشدار بخوابید. این گزینه دارای یک پیش فرض و یک تنظیم دستی است. مثلا اگر در یک جلسه کاری مهم هستید می توانید از حالت تنظیم دستی برای فعال کردن این گزینه استفاده کنید و یک مدت زمان مشخصی را برای روشن ماندن این گزینه تعیین کنید. البته نگران تماسهای اضطراری نباشید شما می توانید این گزینه را طوری تنظیم کنید که در صورت تماس مکرر یک شماره مشخص، تلفن شما زنگ بخورد.

همچنین می توانید مخاطبین مورد نظرتان را به فهرست این گزینه اضافه کنید تا در صورت تماس با شما، گوشیتان زنگ بخورد.

 

2- خواندن متن را آسانتر کنید

با استفاده از چند ضربه در صفحه آیفون خود می توانید اندازه قلم را تنظیم کنید تا خواندن آن برای شما آسانتر شود. برای این منظور روش زیرا را به ترتیب انجام دهید: ابتدا به تنظیمات و سپس به نور نمایشگر رفته و در آنجا روی گزینه اندازه متن کلیک و قلم دلخواهتان را انتخاب کنید.

Settings >  Display & Brightness > Text Size 

همچنین برای کمی پررنگ تر شدن کلمه یا متن، می توانید Bold Text را روشن کنید که دقیقا زیر دکمه اندازه متن است.

 

3- اثر انگشت بیشتری به Touch ID اضافه کنید

در طی مراحل اولیه راه‌اندازی آیفون خود، iOS به شما اضافه می دهد تا تنها یک اثر انگشت را در گوشی خود تعریف کنید اما نگران نباشید کافی است به تنظیمات گوشی بروید و اثر انگشت های بیشتری را ثبت کنید پس از ورود به تنظیمات، شناسه لمسی و رمز عبور را انتخاب کرده و پین خود را وارد کنید سپس اثر انگشت بیشتری را اضافه کنید.

Settings > Touch ID & Passcode > enter your PIN > Add a fingerprint

 

4- به گزینه Face ID چند چهره متناوب اضافه کنید

8e7cb51383e1803e0ab1452536fde5d7c425b4cf

ویژگی تشخیص چهره اپل یا همان Face ID  قسمتهای مختلفی از چهره شما را اسکن و ثبت می کند اما برای شرایط خاص می توانید از گزینه ظاهر جایگزین استفاده کنید. به همین منظور ابتدا به تنظیمات سپس شناسه و رمز عبور رفته و پین خود را وارد کنید. در نهایت به گزینه تنظیم تصویر جایگزین رفته و دوباره روند ثبت چهره خود را طی کنید.

Settings > Face ID & Passcode > enter your PIN > Set Up An Alternate Appearance 

 

5- روشنایی خودکار نمایشگر را غیرفعال کنید

میزان روشنایی صفحه نمایش آیفون شما می تواند تأثیر زیادی بر عمر باتری داشته باشد. iOS به طور پیش فرض روی حالت خودکار تنظیم است و میزان روشنایی صفحه نمایش را بر اساس میزان حساسیت سنسور محیط تنظیم می کند. اما اگر می خواهید عمر باتریتان افزایش یابد می توانید روشنایی خودکار را غیرفعال کنید. ابتدا به تنظیمات سپس "دسترسی" و پس از آن به بخش "صفحه نمایش و اندازه متن" بروید در انتهای صفحه ، سوئیچ روشنایی خودکار را غیرفعال کنید.

 

Settings > Accessibility > Display & Text Size > Auto-Brightness

 

6- از حالت Dark mode استفاده کنید

85lbV5T7fWlY

 

اگر نمی خواهید روشنایی صفحه نمایش خود را به صورت دستی تنظیم کنید، می توانید از حالت تاریک Dark mode اختصاصی iOS 13 استفاده کنید که ثابت شده نقش مهمی در صرفه‌جویی  مصرف باتری دارد. حالت تاریک، همه پس زمینه‌های سفید در برنامه‌ها را به یک پس زمینه سیاه تبدیل می کند. ابتدا به تنظیمات سپس به نورنمایشگر رفته و گزینه Dark در بالای صفحه را روشن کنید.

Settings > Display & Brightness >Dark 

 

7- تنظیمات حریم خصوصی خود را تغییر دهید

9bf7668c-770b-4ca2-b794-1358fe2e6bb7

 

نخستین باری که در گوشیتان همه برنامه‌های موردعلاقه خود را نصب می کنید، با درخواست‌هایی اجازه دسترسی به اطلاعات شخصی اعم از ردیابی موقعیت مکانی تا اطلاعات مربوط به سلامتی بمباران می شوید. شاید عادت کردید هنگام نصب هر برنامه ای بدون خواندن، همه این درخواست ها را اکسپت کنید. اما توصیه ما به شما این است به جای عجله کمی وقت بگذارید و تنظیمات حریم خصوصی خود را انجام داده و اجازه دسترسی برنامه ها به برخی از اطلاعاتتان را محدود کنید.

 

8- کنترل سنتر خود را بر اساس نیازتان تنظیم کنید

به صفحه زیر در آیفون، کنترل سنتر Control Center می گویند. در واقع کنترل سنتر مکان مناسبی برای دسترسی سریع به برنامه ها مانند روشن کردن حالت هواپیما ، اتصال به وای فای یا شروع چراغ قوه است. اما شما می توانید گزینه های مورد دلخواه خود را به این قسمت اضافه کرده و آن را شخصی سازی کنید. برای این کار وارد تنظیمات شده و کنترل سنتر را انتخاب کنید روی Customize Controls ضربه بزنید؛برای اضافه کردن کنترل‌ها، روی علامت سبز مثبت و برای حذف کنترلها روی علامت قرمز منفی ضربه بزنید. برای تنظیم مجدد کنترل در کنترل سنتر ، وارد تنظیمات و بعد کنترل سنتر شوید، روی Customize Controls ضربه بزنید، سپس روی علامت سه خط در سمت راست صفحه نگه دارید و به ترتیب که آنها را می خواهید، Drag کنید (بکشید).

 

مترجم: مریم حسینی

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied