شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز:

هشدار توییتر به کاربران IOS

شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد در حال آزمایش نهایی روی "قابلیت هشدار" به کاربرانی است که در توییت‌های خود از کلمات توهین آمیز و نامناسب استفاده می کنند.

هشدار توییتر به کاربران IOS

به گزارش اختصاصی شمانیوز به نقل از سوشیال مدیاتودی، احتمالا برای شما هم پیش آمده که پستی ساده را در شبکه‌های اجتماعی  منتشر کنید و ناگهان مورد هجمه انواع توهین‌ها و ناسزاها قرار بگیرید یا برعکس مثلا توییتی را بخوانید و تحت تاثیر آن و بدون توجه به اینکه بدانید نویسنده با چه لحنی آن را نوشته، پاسخ وی را با کامنتی توهین آمیز منتشر کنید. همه این سوتفاهم ها به دلیل آن است که شما فقط متن را می بینید نه صورت و صدای نویسنده را، بنابراین بر اساس آنچه خود برداشت کرده اید پاسخ وی را به تندی و توهین‌آمیز می‌دهید.

این در حالی است که بر اساس آخرین گزارش‌ها، توییتر بین ماه‌های ژانویه تا ژوئن سال گذشته، بیش از500 هزار حساب کاربری را به علت انتشار مطالب توهین آمیز از پلتفرم خود حذف کرد.

اما به تازگی این شبکه اجتماعی در حال آزمایش نهایی روی قابلیت جدیدی است که می تواند باعث کاهش حجم زیادی از توییت‌های حاوی کلمات و عبارات نامناسب بشود.

این قابلیت که پس از نهایی شدن برای کاربران iOS قابل استفاده خواهد بود به این صورت است که اگر کاربری در توییت خود از کلمات نامناسب استفاده کند توییتر هشداری به وی ارسال می کند تا کاربر متن توییتش را اصلاح کند.

به گفته یکی از مدیران این شبکه اجتماعی، بسیاری از کاربران ممکن است هنگام ارسال یک توییت به دلایل مختلف از جمله شور و هیجان آنی ناشی از یک اتفاق، به اشتباه جملاتی را به کار ببرند که در آن از الفاظ رکیک و زشت و یا تهدیدآمیز استفاده شده باشد. در این شرایط توییتر با ارسال هشداری، از شما می خواهد تا پیام خود را مجددا بررسی کنید تا از تخلف بروز احتمالی جلوگیری کنید.

 

8e7cb51383e1803e0ab1452536fde5d7c425b4cf - Copy

 

گفتنی است قابلیت جدید توییتر بسیار شبیه به ویژگی است که اینستاگرام به تازگی برای کاربران خود عرضه کرده است. اینستاگرام در ماه دسامبر گذشته این قابلیت را برای پستهای توهین آمیز گسترش داد.  درواقع این قابلیت به عنوان یک عامل بازدارنده در اینستاگرام عمل کرده است و می توانید تأثیر مثبتی در تعاملات توییتری نیز داشته باشد.

البته بسیاری از بحث و جدلها در شبکه های اجتماعی ناشی از تحلیل نادرست پستها و کامنتهاست. زیرا در این شبکه ها تمام احساسات در قالب جملات بیان می شوند که نمی توانند حس و لحن نویسنده آن را منعکس کنند و به همین دلیل قابلیت جدید به کاربر این فرصت را می دهد تا درمورد انتشار توییت یا پاسخ به کاربری تجدیدنظر کند.

به گزارش شمانیوز قرار است این قابلیت پس از آزمایش نهایی طی هفته های آینده در پلتفرم توییتر تعبیه شد. همچنین گفته می شود قابلیت مذکور، صرفا برای توییت‌هایی زبان انگلیسی فعال خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied