شمانیوز
شما نیوز

ابتکار جدید فیسبوک؛

Discover سرویسی جدید برای استفاده از اینترنت رایگان

فیسبوک به تازگی سرویس استفاده از اینترنت رایگان را به منظور دسترسی آسان به برخی از سایت‌های مهم بدون مصرف ترافیک اینترنت، بروزرسانی کرد.

Discover سرویسی جدید برای استفاده از اینترنت رایگان

به گزارش اختصاصی شمانیوز به نقل از سوشیال مدیاتودی، شرکت فیسبوک این هفته نسخه اپلیکیشن Free Basics خود را با هدف دسترسی تعداد کاربران بیشتر به اینترنت رایگان، بروزرسانی کرد و انتظار می رود با آپدیت جدید، 50 درصد دیگر مردم جهان که دسترسی به وب ندارند با اینترنت رایگان این امکان برایشان فراهم شود.

 

8e7cb51383e1803e0ab1452536fde5d7c425b4cf

 

این پروژه جدید که Discover نام دارد، سرویسی است که بر خلاف نسخه قبلی کاربران را قادر می سازد از طریق پلتفرم فیسبوک به طیف گسترده‌ای از خدمات اینترنتی دسترسی پیدا و برخی از سایت‌های مهم را بدون مصرف ترافیک اینترنت مشاهده کنند. در نسخه قبلی، اینترنت رایگان در مقیاس محدود در اختیار کاربران گذاشته می شد و محدودیتهایی در این سرویس وجود داشت.

به گزارش شمانیوز، فیسبوک پلتفرم اولیهFree Basics  را در سال 2015 راه اندازی کرد و ارائه‌ اینترنت رایگان، از طریق وب‌سایت Internet.org بوده است. با استفاده از این وب‌سایت، کاربران در مناطقی که دارای اتصال محدود به اینترنت هستند می‌توانند از طریق اپراتورهای خود به برخی از سایت‌های منتخب توسط فیسبوک به صورت کاملا رایگان دسترسی داشته باشند.

 

9bf7668c-770b-4ca2-b794-1358fe2e6bb7

 

در واقع یکی از مشکلات اساسی برنامه Free Basics، کنترل کامل فیسبوک بر روی این پلتفرم و مشروط کردن دسترسی کاربران به انتخابهای فیسبوک است که نقطه ضعف اصلی این برنامه محسوب می شود. یعنی فیسبوک برای افرادی که دسترسی به اینترنت ندارند انتخاب می کند چه صفحه‌ای برای آنها مناسب است. گفتنی است به دلیل همین محدودیت دسترسی به وبسایتها این شبکه در کشور هند و مناطق دیگر مسدود شد.

اما ظاهرا پروژه جدید Discover قرار است این مشکل را حل کند. به گفته یکی از مدیران فیسبوک Discover یک موبایل وب و برنامه Android است که می تواند برای دسترسی به هر وب‌سایتی استفاده شود. در حقیقت،Discover  همان Free Basics  است که امکان استفاده گسترده‌تر از وب را برای کابران فراهم می کند با این تفاوت که فیسبوک دیگر نمی تواند برای کاربران تعیین کند که به کدام وب‌سایت ها دسترسی داشته باشند.

 در واقع اتصال هرچه بیشترمردم به اینترنت کلید رشد برنامه‌های فیسبوک است. نکته جالب اینکه هم‌اکنون فیسبوک از جمعیت جهانی 7.8 میلیارد نفری، نزدیک به 3 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. این در حالی است که براساس گزارش‌ها ، تنها نیمی از جهان امکان دسترسی به وب را دارند و همین دلیل کافی است که فیس بوک مشتاق دسترسی افراد بیشتر در سراسر جهان به وب باشد.

در حال حاضر فیسبوک Discover را در پرو راه اندازی کرده و امیدوار است که در آینده ای نزدیک در مناطقی مانند تایلند ، فیلیپین و عراق نیز آن را گسترش دهد.

گفتنی است فیسبوک از طریق تبلیغات موبایلی وب‌سایت Internet.org درآمد قابل توجهی را کسب کرد و به نظر می‌رسد با بروزرسانی این سرویس، درآمد فیس‌بوک از این بخش هم در آینده ادامه داشته باشد.

 

مترجم: مریم حسینی

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied