شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز؛

رونمایی مایکروسافت از سرویس اَبری جدید برای کادر درمانی

شرکت مایکروسافت به منظور کاهش مراجعه مردم به بیمارستانها و در جهت حفظ سلامت بیشتر پزشکان و کادر درمان از سرویس ابری جدید Microsoft Cloudرونمایی کرد.

رونمایی مایکروسافت از سرویس اَبری جدید برای کادر درمانی

به گزارش اختصاصی شمانیوز به نقل از سی‌نت، این روزها با شیوع کووید-19 در سراسر جهان سبک زندگی میلیونها نفر تغییر پیدا کرده است و مردم تلاش می کنند برای جلوگیری از گسترش این ویروس در خانه‌های خود پناه بگیرند اما گاهی به دلیل بیماریهای دیگر ناچار به خروج از خانه و مراجعه به پزشک هستیم. در این بین برخی بیمارستان ها مجبور شده اند نحوه درمان و مراقبت از بیماران را تغییر دهند و با تکیه بیشتر بر فناوری چت تصویری، به ایمنی بیماران و پزشکان کمک کنند. البته مایکروسافت می گوید از این فناوری جدید بیش از این می تواند بهره برد.

 

27229446

 

این غول نرم‌افزاری اعلام کرد: به منظور کمک به پزشکان، بیمارستانها و در کل کادر درمان، نرم افزاری جدیدی به نام Microsoft Cloud طراحی کرده‌ایم که برای تعیین قرار ملاقات‌های آنلاین پزشکان و بیماران و همچنین حفظ امنیت آنان کاربرد ویژه ای دارد. در واقع اپ جدید به برنامه‌ریزی بیمارستان‌ها و انجام ویزیت‌ بیماران به صورت مجازی کمک خواهد کرد.

به گفته مایکروسافت، نرم‌افزار جدید همچنین با بسیاری از اپلیکیشنهای موجود و سوابق پزشکی الکترونیکی کار خواهد کرد؛ در واقع مایکروسافت کلود برای مراکز درمانی، قابلیت‌های آژور، مایکروسافت ۳۶۵، سرویس داینامیکز، پلتفرم پاور و آژور را با بهره‌گیری از مدل داده‌ رایجی ترکیب می‌کند تا امکان به‌اشتراک‌گذاری داده در اپلیکیشن‌ها و دسترسی به تجریه‌وتحلیل داده‌ها را مهیا کند.

بر اساس اعلام این شرکت، از امروز، Microsoft Cloud برای مراکز خدمات درمانی به‌صورت پیش‌نمایش و شش‌ ماه به صورت ‌رایگان دردسترس است و انتظار می‌رود انتشار نسخه‌ اصلی این محصول از سه‌ماهه‌ی چهارم سال آغاز شود. 

 

b274518a-c850-4f60-ae8d-481c68fe80ff

 

 این اقدام مایکروسافت برای کمک به کادر پزشکی و بیمارستان ها در رویارویی با مشکلات ناشی کرونا ویروس پس از آن انجام شد که در طول این بحران ، بیمارستان ها و مسولان دولت آمریکا در مورد کمبود تجهیزات محافظ شخصی مانند ماسک ، لباس و محافظ صورت هشدار دادند. به همین دلیل از ماه مارس بیمارستان‌ها نیز مجبور شدند بخش عمده ای از فعالیت های خود مانند جراحی های انتخابی را لغو کنند تا صرفا به درمان بیماران کرونایی بپردازند.

مایکروسافت پیش از این نیز با برخی بیمارستان ها همکاری کرده و فناوری خود را در اختیار کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و اتاق‌های اورژانس قرار داده است. به عنوان مثال، در شبکه بهداشت" دانشگاه سنت لوک"، پزشکان برای معاینه بیماران از چت تصویری استفاده و روزانه سه هزار بیمار را  از راه دور معاینه می کنند. همچنین در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیماران مبتلا به کرونا نیز از چت تصویری استفاده می شود و به پزشکان این امکان را می دهد تا وضعیت بیماران کروناویروس را بدون نیاز به استفاده زیاد از تجهیزات محافظتی شخصی بررسی کنند.

به گفته مایکروسافت، ابزارهای مراقبت بهداشتی همچنین ابتکار جدیدی از این شرکت برای تولید بسته های نرم‌افزاری خاص در صنعت است که به وسیله آن بانک اطلاعاتی مختلف، مدیریت پرونده ها و برنامه های گپ تصویری را گرد هم می آورد.

مترجم: مریم حسینی

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied