شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز؛

قابلیت چت ویدئویی برای کاربران اینستاگرام + آموزش

فیسبوک پس از به‌روزرسانی و افزودن قابلیت جدید "مسنجر رومز"، اکنون با ایجاد این سرویس در اینستاگرام، امکان تماس تصویری گروهی برای کاربران این شبکه اجتماعی را فراهم نمود.

قابلیت چت ویدئویی برای کاربران اینستاگرام + آموزش

به گزارش اختصاصی شمانیوز به نقل از سوشیال مدیا تودی، با توجه به گسترش و همه گیری کووید-19 و همچنین افزایش استفاده از تماس‌های ویدیویی، این روزها شاهد رقابت شدید رسانه‌های اجتماعی و اپلیکیشنها برای ارائه سرویس‌های جدیدتر به منظور برقراری ارتباط هرچه بیشتر کاربران با یکدیگر هستیم.

در این بین دو اپلیکیشن "ویدیوکنفرانس" زوم و "مسنجررومز" فیسبوک به عنوان سرویسهای پرمخاطب برای رقابت در بحبوحه کرونا هستند که تمام تلاش خود را می کنند تا با ارائه خدمات تصویری با کیفیت و کاربردی‌تر گوی سبقت را از یکدیگر بربایند. در این بین اما فیسبوک، با افزودن سرویس "مسنجر رومز" به شبکه اجتماعی زیرمجموعه خود یعنی اینستاگرام، یک قدم از اپلیکیشنهای دیگر جلو افتاده است.

اینستاگرام در بروزرسانی جدید خود این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده تا از طریق دایرکت، مسنجر رومز ایجاد کرده و با یکدیگر تماس تصویری داشته باشند.

البته برای دسترسی به این قابلیت، باید اکانت اینستاگرام کاربر با اکانت فیسبوکی او متصل باشد اما در صورت دعوت کاربران به این تماس تصویری نیازی به اتصال اکانت اینستاگرام آنان با اکانت فیسبوک نیست. این قابلیت در واقع  کاربران را مجبور می کند تا بجای قابلیت تماس ویدیویی اینستاگرام، وارد حساب کاربری خود در فیسبوک یا مسنجر شوند.

یکی از ویژگیهای سرویس جدید نسبت به دایرکت اینستاگرام، این است که به کاربران امکان استفاده از فیلترهای نوری برای چهره و تغییر پس‌زمینه با توجه به محیطی که در آن قرار دارند، داده می شود.

همچنین با توجه به اینکه در تماس تصویری گروهی اینستاگرام، حداکثرشش نفر می توانند حضور داشته باشند، تماس تصویری گروهی مسنجر رومز فیسبوک حداکثر از 50 کاربر پشتیبانی می‌کند.

حال با ادغام قابلیت "مسنجررومز" این دو شبکه اجتماعی، می توان پیش بینی کرد که ویژگی جدید فیسبوک برای کاربران اینستاگرام، می‌تواند سهم این شرکت را در بازار افزایش دهد.

 اینستاگرام نیز به تازگی در پست توییتری خود از اضافه شدن این قابلیت خبر داد و نوشت:

"به‌دنبال راهی آسان برای ویدئوچت با حداکثر ۵۰ نفر از افراد دلخواه خود هستید؟ از امروز می‌توانید مسنجر رومز را در اینستاگرام استفاده و از هرکسی برای گفتگو در این اتاق دعوت کنید."

 

WhatsApp Image 2020-05-25 at 13.46.00 (1)

 

برای استفاده از این قابلیت جدید در اینستاگرام مراحل زیر را دنبال کنید:

1- در اینستاگرام آیکون(Direct) در گوشه‌ راست قسمت بالای نمایشگر که شبیه به موشک کاغذی است را انتخاب کنید.

2- روی آیکون دوربین در گوشه‌ راست قسمت بالایی نمایشگر کلیک کنید.

3- در قسمت بالای صفحه، روی  (Create a Room) بزنید. این بخش آیکونی آبی‌رنگ است که زیر عنوان آن نوشته شده است: «ارسال لینک برای ویدئوچت با همه، حتی اگر حساب اینستاگرام نداشته باشند.

4- درادامه، پیامی ظاهر می‌شود که زیر آن گزینه‌ای آبی‌رنگ و با عنوان (Create a Room) و به نام کاربر قرار دارد که روی آن کلیک کنید.

5- سپس افراد دلخواهتان را به(Room) دعوت کرده و پس از کلیک روی نام مخاطبان، آیکون ارسال (Send)  در پایین صفحه را بزنید.

6- در مرحله‌ی آخر، روی گزینه‌ (Join Room) کلیک کنید با اینکار کاربر از اینستاگرام خارج و وارد مسنجر فیسبوک خود می‌شود. در این مرحله، می‌توان لینک اتاق را به‌اشتراک گذاشت.

 

گفتنی است  این ویژگی جدید هم‌اکنون در حال عرضه برای کاربران اینستاگرام در سراسر جهان است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied