شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز،

قابلیت جدید واتس اپ؛ افزودن مخاطب با کد مخصوص QR

واتس‌اپ در جدیدترین به روزرسانی خود، امکان ذخیره شماره مخاطب جدید با استفاده از کد QR را برای کاربرانش فراهم می کند.

قابلیت جدید واتس اپ؛ افزودن مخاطب با کد مخصوص QR

به گزارش اختصاصی شمانیوز به نقل از سوشیال مدیاتودی، کدهای QR یا همان (کد پاسخ سریع)، در نگاه نخست شاید به عنوان گزینه ای به ظاهر غیرقابل استفاده به چشم می آیند اما این روزها با پیشرفت تکنولوژی و افزایش کاربران اینترنتی، این ابزار در گوشیهای هوشمند به شدت مهم و کاربردی بوده و نقش مهمی در ارتباطات کاربران و همچنین تبلیغات و خدمات دیگر بازی می کند زیرا کد QR این پتانسیل را دارد که تنها با یک اسکن از راه دور، شما را  به طور مستقیم به متن، ایمیل، وب سایت، شماره تلفن و حتی به سایتهای مورد نظر لینک کند.

در حال حاضرغول‌هایی مثل فیسبوک، توئیتر و اسنپ چت امکان فالو کردن اکانت‌ها با اسکن کد QR را برای کاربران فراهم کرده‌اند به این ترتیب دیگر مجبور نیستید وقتی اکانتی دیدید آن را  در این شبکه‌های اجتماعی جستجو کنید کافی است فقط کد را اسکن و آنها را در شبکه اجتماعی مورد نظرتان پیدا کنید.  واتساپ هم از این کدها برای ورود به اکانت و تایید هویت استفاده می‌کند.

 

آغاز آزمایشی گزینه QR code واتس‌اپ برای اشتراک‌گذاری اطلاعات

این هفته وبسایت WABetaInfo در گزارشی از قابلیت جدید واتس‌اپ و آغاز آزمایشی گزینه QR code برای اشتراک گذاری اطلاعات تماس از طریق اسکن خبر داد.

گزینه جدید QR code این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا کد خود را در اختیار دیگران گذاشته و با اسکن آن توسط سایر کاربران، اطلاعات تماس شخصی خود را با آنان به اشتراک بگذارد. در واقع این ویژگی جدید آزمایشی واتس‌اپ به کاربران کمک می کند تا از ثبت دستی شماره تماس دیگران در گوشی موبایل راحت شوند و بدون نیاز به نوشتن نام و شماره مخاطب مورد نظر خود در گوشی ، با او ارتباط برقرار کنند. بر همین اساس کافی کاربر است برای ارتباط با مخاطب خود، کد QR در نظر گرفته شده برای هر کاربر واتس اپ را اسکن کرده و بلافاصله به او متصل شود.

 

22

 

قابلیت جدید واتس‌اپ ایمن است؟

شاید این سوال برای بسیاری از کاربران پیش بیاید که کد اختصاصی آنان می تواند به راحتی در اختیار دیگران قرار بگیرد و باعث ایجاد مزاحمتهای احتمالی بشود اما جای نگرانی نیست؛ در نسخه جدید واتس‌اپ، کاربر می‌تواند به‌تعداد نامحدود کد جدید تولید و کد قبلی را باطل کند. همچنین این امکان برای کاربران فراهم شده تا قابلیت اشتراک گذاری کد QR برای آنان قابل تنظیم و محدودسازی باشد به طوری که هر کاربر می‌تواند کد QR مخصوص خود را به طور کلی از دسترس افرادی که نمی‌شناسد خارج کند.

گفتنی است در حال حاضر سرویس جدید واتس‌اپ به صورت آزمایشی فعال شده و ابهام‌هایی در مورد آن وجود دارد؛ مثلا هنوز مشخص نیست که آیا ویژگی مذکور برای تمام کاربران اپلیکیشن عرضه می شود یا خیر؟ همچنین کاربران نمی‌دانند از طریق این کد امکان تماس تصویری نیز وجود دارد یا خیر؟

به گزارش شمانیوز، درحال حاضر قابلیت جدید واتس‌اپ در نسخه‌ Beta v2.20.171 ارائه شده که در دو سیستم‌عامل ios و اندروید قابل نصب است. اما پیش بینی می‌شود به زودی این قابلیت در  به‌روزرسانی بعدی به این اپلیکیشن اضافه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied