شمانیوز
شما نیوز

در جهت درآمدزایی؛

یوتیوب، قابلیت‌های جدید به پلتفرم خود اضافه می کند

یوتیوب برای محدود کردن کامنتهای آزاردهنده کاربران و همچنین افزایش بازدید فیلمها، به تازگی قابلیتهای جدیدی را برای پلتفرم خود معرفی کرده است.

یوتیوب، قابلیت‌های جدید به پلتفرم خود اضافه می کند

به گزارش اختصاصی شمانیوز به نقل از دیجیتال اینفورمیشن ورلد ، کامنتها در رسانه‌های اجتماعی یک بخش بسیار مهم برای کاربران محسوب می شوند که از طریق آن می توانند نظر خود را در مورد محتوای منتشر شده بیان کنند و حتی به تبادل اطلاعات با دیگر فالورها بپردازند. اما بخش نظرات می تواند یک بخش خطرناک هم باشد، زیرا بسیاری از نظرات خشونت‌آمیز و اهانت‌آمیز بدون محدودیت در آن جا دیده می شود. در واقع آزار و اذیت و حملات شخصی از طریق نظرات و پیام‌ها یک بخشی جدانشدنی از رسانه‌های اجتماعی است که سازندگان محتوا و حتی افراد مشهور نیز گاهی با این نوع موقعیت‌های ناخوشایند روبرو می شوند.

یوتیوب اخیرا برای مقابله با این وضعیت، قابلیتی با نام Held for review  به معنای "در حال بررسی" ایجاد کرده است که هر گونه نظر ارسال شده در زیر فیلمها پیش از انتشار،  باید به تایید  آپلودکننده / سازنده ویدیو رسیده و سپس منتشر شود. در واقع همه کامنتها ، به ویژه آنهایی که توسط خود یوتیوب علامت گذاری شده اند، در معرض دید آپلودکننده قرار می گیرد و او می تواند تصمیم بگیرد که آن کامنت را ارسال یا به طور کلی حذف کند.

این رسانه اجتماعی همچنین به فکر معرفی ویژگی دیگری است که از طریق آن سازندگان می توانند به منظور جلوگیری از کامنتهای آزاردهنده و تهدیدآمیز ، ویدیوهای خود را محدود کنند. از آنجا که هدف اصلی سازندگان در یوتیوب و دیگر رسانه‌های اجتماعی این است که فیلم‌های آنها بیشترین میزان نمایش، لایک و محبوبیت را کسب کنند با این حال ، گاهی اوقات به دلیل ترس از اظهارنظرهای تند و آزاردهنده، سازندگان ترجیح می دهند پخش فیلم‌های خود را محدود کرده و آنها را برای گروه خاصی منتشر کنند.

با معرفی قابلیت جدید، سازندگان دیگر نگران کامنتهای آزاردهنده نخواهند بود و پس از محدود کردن یک ویدیو، می توانند آن را فقط برای مشترکین کانال قابل مشاهده کنند. همچنین ویدیوی مورد نظر در پانل های"Up Next" و در زبانه‌های ترندینگ یوتیوب قرار نمیگیرد. در واقع این قابلیت به سازندگان کمک می کند تا از ویدیوهای آنها سوءاستفاده نشود.

گذشته از این، یوتیوب در حال کار بر روی سرویس "بررسی ویدیوی پیش از بارگذاری" به نام (Unlisted Video Review) برای تولید کنندگان محتوا است. این ویژگی در حال حاضر در مرحله آزمایش است و به سازندگان این امکان را می دهد تا ویدیوهای خود را قبل از بارگذاری در کانال خود، به پلتفرمی متشکل از کارشناسان ارشد ارسال کنند؛ در این پلتفرم کارشناسان پس از تماشا و بررسی فیلم نظر خود را در مورد اینکه که آیا فیلم ناقض قوانین است یا خیر، به سازنده اعلام می کنند. همچنین در صورتی که فیلم‌ها پتانسیل دریافت کامنتهای توهین‌آمیز از بینندگان را داشته باشند این موضوع را به سازنده اطلاع می دهند؛ این ویژگی همچنین باعث می شود تا سازنده مطمئن شود که از این فیلم می توان کسب درآمد کرد یا خیر؟

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied