شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز؛

​یوتیوب با " Video Chapters" تماشای فیلم را آسان کرد

یوتیوب با هدف کمک به کاربران خود برای تماشای بخش‌های موردنظر در یک ویدیو، قابلیت جدیدی راه اندازی کرده است که فیلم ها را فصل‌بندی می کند.

​یوتیوب با " Video Chapters" تماشای فیلم را آسان کرد

به گزارش اختصاصی شمانیوز به نقل از سایت مشیبل، یوتیوب به تازگی جدیدترین قابلیت ویدیوهای خود را برای کاربران رایانه‌های شخصی، گوشیهای هوشمند و تبلتها منتشر کرده است. این قابلیت که ‘Chapters’ نام دارد از اوایل ماه آوریل راه‌اندازی شده و تاکنون بازخوردهای مثبتی را از سوی کاربران دریافت کرده است. با این قابلیت شما می‌توانید به راحتی از بخشی در یک ویدیو به بخش دیگر بروید بدون آنکه مجبور باشید تمام ویدیو را تا رسیدن به قسمت مورد نظر تماشا کنید. در واقع این قابلیت به شما کمک می کند دقیقا فصلی را که می خواهید روی ویدیوی یوتیوب پیدا کرده و با یک کلیک (یا فشار انگشت در گوشیها  و تبلتها) بخش مورد علاقه خود را تماشا کنید.

نحوه کار در "Chapters" به این صورت است که از تایم‌استمپ( نشانگرهای زمانی که تصاویر، تاریخ و ساعت، مکان را روی تصاویر ثبت می کند) برای فصل بندی یک ویدیو استفاده می کند. این قابلیت برای فیلم‌های طولانی بسیار کاربردی است، به ویژه آنکه خود سازندگان تمایل دارند در بخش توضیحات ویدیو، تایم‌استمپ اضافه کنند تا حرکت کاربران به قسمت موردنظرشان آسان شود.  در واقع در فیلمهایی که توسط "Chapters" فصل‌بندی شده‌اند دقیقا مانند یک کتاب، کاربران قادر خواهند بود از بخشی که به نظرشان بی ربط  است به بخش دلخواه خود بروند.

همانطور که در عکس زیر می بینید ، فیلم ها به بخش هایی تقسیم شده‌اند که در نوار پیشرفت ویدیو ویدیو قابل مشاهده هستند.

 

b29cc656-4fcb-4193-9d8b-b9e7f77d1ac5

 

 

با اعمال "Chapters" در یک ویدیو، روی نوار پیشرفت ، شکافهای سیاهی دیده خواهد شد که نشان دهنده پایان هر فصل و شروع فصل جدید است. در عین حال هنگامی که ماوس خود را روی این شکافها قرار می دهید، عنوان فصل را مشاهده خواهید کرد.

 به گزارش شمانیوز، Video Chapters که پنجشنبه در اندروید ، iOS و دسکتاپ راه اندازی شده است، یک ویژگی اختیاری است. برای فعال کردن این قابلیت، باید نخستین تایم‌استمپ در توضیحات از 0:00 شروع شود تا ویژگی Chapters فعال شود. همچنین هنگام استفاده از این قابلیت باید بدانید که هر فیلم باید حداقل دارای سه تایم‌استمپ و هر تایم‌استمپ بیش از 10 ثانیه باشد.

برای غیرفعال کردن ویژگی کافی است اولین تایم‌استمپ را از ساعت 00 تغییر دهید مثلا روی  0:01 بگذارید. در واقع نخستین تایم‌استمپ نشانه آغاز فصل‌های ویدیویی است و همه تایم‌استمپ‌ها در توضیحات باید آن را به ترتیب زمانی دنبال کنند.

گفتنی است در فیلم های تبلیغاتی سازندگان می توانند در شروع یا انتهای هر فصل به منظور بازدید بیشتر تبلیغات خود را قرار دهند.

 مترجم: مریم حسینی

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied