شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز؛

قابلیت جدید اپل برای افزایش عمر باتری مک‌بوک

اپل به‌روزرسانی جدیدی از مک‌بوکها ارائه داده است که با تغییر روش شارژ، باعث افزایش عمر باتری و عملکرد بهتر این محصولات می شود.

قابلیت جدید اپل برای افزایش عمر باتری مک‌بوک

به گزارش اختصاصی شمانیوز به نقل از ایندیپندنت، امروزه با پیشرفت تکنولوژی اگرچه میزان ظرفیت باتری ها افزایش چشم گیری داشته است اما با گذشت زمان باتری‌ها از نظر شیمیایی فرسوده می شوند و مدت زمان شارژی که می توانند در خود نگه دارند نیز کاهش می یابد در نتیجه به مرور زمان عمرشان به پایان می‌رسد. طراحی مک بوک مدرن به گونه ای است که باتری آن  قابلیت جابجایی ندارد بنابراین هنگامی که عمر باتری به سر برسد و دیگر قادر به نگه داشتن شارژ کافی نباشد دو راه بیشتر ندارید یا باید سیستم خود را به یک مدل جدید ارتقا دهید یا از یک فروشنده معتبر بخواهید تا باتری را عوض کند در غیر این صورت باید با برق دستگاه را روشن و از آن استفاده کنید.

اپل به تازگی اما نسخه جدید سیستم‌عامل برای مک‌بوتها ارائه کرده که به باتریها امکان ماندگاری بیشتری می دهد و می تواند طول عمر مک‌بوک گران قیمت شما را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

ویژگی جدید که به عنوان "مدیریت سلامت باتری" شناخته می‌شود به طور پیش‌فرض در تازه‌ترین به‌روزرسانی در  سیستم عامل مک یا «مک او اس» با شماره 10.15.5 عرضه می‌شود.

این ویژگی از طریق سنجش میزان گرمای باتری و نظارت بر الگوهای شارژ آن ،روند فرسوده شدن باتری را کندتر می‌کند. به این صورت که با جمع‌آوری داده‌ها در مورد نحوه استفاده از رایانه،  حداکثر شارژ باتری شما را کاهش می دهد.  به بیان ساده تر ، اگر سیستم تشخیص دهد که شارژ می تواند بر طول عمر باتری لپ تاپ تأثیر بگذارد، با جلوگیری از پرشدن باتری در صورتی که ضرورت فوری برای شارژ ندارد، فشار بر باتری  کم می‌شود.

گفتنی است برای دسترسی به این ویژگی ، شما نیاز به انجام کاری ندارید. در واقع این به‌روزرسانی ممکن است به صورت خودکار بارگیری شود یا در بسیاری از مک بوک‌ها نصب شده باشد؛ پس از بروزرسانی به آخرین نسخه macOS شما خود متوجه خواهید شد که باتری مک‌بوت شما کمی بهتر از گذشته کار می‌کند. البته اپل به کاربران اجازه می‌دهد تا در صورتی که تمایل دارند رایانه‌شان با اطمینان و به طور کامل شارژ شود، این قابلیت را خاموش کنند.

 

3

برای خاموش کردن مراحل زیر را دنبال کنید:

- روی منوی اپل در گوشه سمت چپ بالا کلیک کنید

- System Preferences را انتخاب کنید

- بر روی Energy Saver کلیک کنید

- سپس روی Battery Health کلیک کنید

-Deselect Battery health management را انتخاب و سپس بر روی OK کلیک کنید

- در پایان روی Turn Off کلیک کرده و این ویژگی را خاموش کنید.

لازم به ذکر است اگر در حال حاضر شما مک‌بوک دارید و سیستم عامل آن را به روزرسانی کرده اید، دستگاه شما باید مجهز به پورت«تاندربولت 3» باشد که در مدلهای مک‌بوک پرو (2016) یا مک‌بوک ایر (2018) یا پس از آن وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied