شمانیوز
شما نیوز

مایکروسافت اعلام کرد؛

فعلا نسخه جدید ویندوز 10 را آپدیت نکنید

مایکروسافت به تازگی انتشار آپدیت ماه می 2020 ویندوز 10 را آغاز کرده است اما به دلیل مشکلات و باگهای موجود از کاربران خواسته فعلا این به‌روزرسانی را بر روی سیستم‌های خود نصب نکنند.

فعلا نسخه جدید ویندوز 10 را آپدیت نکنید

 

به گزارش اختصاصی شمانیوز به نقل از آ‌ی‌تی نیوز، مایکروسافت چهارشنبه گذشته پس از نزدیک به یکسال تست و انجام بررسی‌های گوناگون، به‌صورت رسمی جدیدترین آپدیت نسخه ویندوز 10 خود را که از آن به‌عنوان نسخه‌ 2004 ویندوز 10 یاد می شود منتشر کرد و در اختیار عموم کاربران قرار داد.

اگرچه نسخه جدید از ویژگی‌های جالبی برخوردار است  و می تواند باعث بهبود در عملکرد سیستم شود اما مشکلات و باگ‌های زیادی دارد که بسیاری از کاربران را دچار مشکل کرده و همین امر سبب شده تا غول بزرگ فناوری با انتشار مطلبی از  کاربران بخواهد تا فعلا به صورت دستی از انجام به‌روزرسانی  خودداری کنند. نکته جالب اینجاست که با وجود عدم گزارش مبنی بر هرگونه باگ مشکل‌آفرین در  نسخه‌های آزمایشی، خود مایکروسافت تاکنون 11 مشکل اساسی در آن پیدا کرده است.

 

8e7cb51383e1803e0ab1452536fde5d7c425b4cf

 

بر همین اساس این شرکت، از کاربران ویندوز 10 خواسته است تا اطلاع بعدی از دکمه" Update Now " و همچنین قابلیت "Media Creation Tool" برای نصب این به‌روزرسانی بر روی سیستم‌های خود استفاده نکنند.

 

مشکلات به روزرسانی ویندوز 10

متاسفانه در لیست منتشر شده از سوی شرکت مایکروسافت، مشکلات عمده و اساسی در به‌روزرسانی  نسخه 2004 ویندوز 10 دیده می‌شود که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

- نسخه جدید در حال حاضر نمی‌تواند در سیستم‌های مبتنی بر هسته‌های گرافیکی iGPU، نرخ به‌روزرسانی  متغیر برای صفحه نمایش را در اختیار کاربران قرار دهد

- با استفاده از ارتباط بلوتوث نمی توان به بیش از یک دستگاه متصل شد

- هنگام به‌روزرسانی دستگاه یا پس از آن، در حوزه ارتباط با درایورهای صوتی Conexant ISST  خطا و مشکلاتی رخ می دهد

- وجود باگ در هنگام استفاده از دو قابلیت Always On و Always Connected و مشکل در قابلیت DISM گزارش شده است

- مشکلات ارتباطی با درایورهای قدیمی انویدیا وجود دارد

البته مایکروسافت به دنبال انتشار فهرست بلند مشکلات نسخه جدید به روزرسانی ویندوز 10 اعلام کرده که مشغول انجام بررسی‌های گوناگون برای رفع این نواقص است و انتظار می‌رود این شرکت طی روزهای آینده نسبت به رفع این مشکلات اقدام کند.

 

ویژگیهای آپدیت ویندوز 10 ماه می 2020

از جمله مهمترین قابلیت‌ها و امکانات به‌روزرسانی جدید می‌توان به Windows Subsystem برای لینوکس 2(WSL قابلیتی اختیاری است و امکان دارد بسیاری از کاربران اصلا از آن استفاده نکنند.) و برخی آپدیت ها برای کورتانا اشاره کرد. در به‌روزرسانی جدید از این پس می‌توان از طریق تسکبار ویندوز 10 کورتانا را قفل گشایی کرد و کاربران می توانند از بین گزینه های صحبت کردن با این دستیار دیجیتالی یا تایپ کردن یکی را انتخاب نمایند.

همچنین ظاهرا کورتانا برای شما یک ایمیل را ارسال خواهد کرد که دستورات کاربران در طول روز را به اطلاع او می‌رسانند. در حال حاضر این قابلیت تنها برای کاربران Microsoft 365 Enterprise در دسترس است.

گفتنی است بر اساس اعلام مایکروسافت،انتشار آپدیت ویندوز 10 ماه می به صورت مرحله‌ای برای کاربران در سرتاسر جهان انجام خواهد شد. بر این اساس در ابتدا تنها دستگاه‌هایی به این آپدیت به‌روزرسانی می‌شوند که از نسخه‌های 1903 و 1909 ویندوز 10 استفاده می‌کنند. این آپدیت از طریق بخش Windows Update قابل مشاهده است.

 

روش آپدیت ویندوز 10 ماه می

براساس گفته مایکروسافت اگر می‌خواهید آپدیت ویندوز 10 ماه می را دریافت کنید، به بخش تنظیمات رفته و مسیر زیر را دنبال کنید:

Settings > Update & Security > Windows Update  

پس از طی مراحل بالا روی کلید Check for Updates کلیک کنید. اگر آپدیت برای شما نشان داده شد می‌توانید آن را دانلود و نصب کنید. اگر آپدیت جدید را مشاهده نکردید یعنی اینکه  مایکروسافت با اسکن سخت‌افزار شما متوجه یک مشکل شده است که در ابتدا باید برطرف شده و سپس آپدیت برایتان قابل دانلود شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • sara

    سایت خیلی خوبی دارید

    امیدوارم موفق باشید