شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز؛

تولید پلی استیشن 5 سونی افزایش پیدا می کند

این گزارش توسط خبرگزاری‌های نیکی (Nikkei) و بلومبرگ منتشر شده و هر دو خبر از تصمیم سونی برای افزایش تولید پلی استیشن 5 داده‌اند.

تولید پلی استیشن 5 سونی افزایش پیدا می کند

به گزارش شمانیوز به نقل از گیمینگ بولت، این گزارش توسط خبرگزاری‌های نیکی (Nikkei) و بلومبرگ منتشر شده و هر دو خبر از تصمیم سونی برای افزایش تولید پلی استیشن 5 داده‌اند. غول ژاپنی دنیای سرگرمی در ابتدا برای تولید 6 میلیون کنسول در سال 2020 برنامه‌ریزی کرده بود، اما اکنون نیکی مدعی است که این تعداد به 9 میلیون دستگاه رسیده و تخمین بلومبرگ حتی بالاتر از 10 میلیون است.

احتمالاً تصمیم سونی برای افزایش تولید به دلیل شیوع جهانی ویروس کرونا و در پی آن افزایش تقاضا در حوزه سرگًرمی‌های خانگی بوده است. در هر حال، اگر این شرکت موفق شود در سال 2020 نزدیک به 9 یا 10 میلیون دستگاه پلی استیشن 5 بفروشد، مسلماً دستاورد بزرگی به دست آورده و می‌تواند از همین ابتدا خود را از رقیب دیرینه‌اش، مایکروسافت جدا کند. برای مقایسه بد نیست بدانید که پلی استیشن 4 در ابتدای عرضه خود در سال 2013 تنها حدود 4 میلیون دستگاه فروش رفت.

با توجه به آنچه که تاکنون سونی و مایکروسافت درباره کنسول‌های نسل جدید خود گفته‌اند، به نظر می‌رسد پلی استیشن 5 به طور بالقوه از نظر قدرت پردازشی در سطح پایین‌تری نسبت به ایکس باکس سری ایکس قرار دارد. با این وجود، این کنسول هنوز هم بسیار قدرتمند است. قدرت کنسول‌های نسل بعدی چیزی است که می‌تواند باعث ارتقاء سطح بازی‌سازی دنیا شود. در همین زمینه، اپیک گیمز هم اخیراً اظهارات جالب توجهی در مورد قابلیت‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس داشته و از این دو کنسول قدرتمند تعریف و تمجیدهای فراوانی کرده است.

با وجود قدرت پردازشی پایین‌تر، سونی تا به اینجای کار در زمینه بازی‌های اختصاصی عملکرد بسیار بهتری نسبت به مایکروسافت داشته و در این خصوص حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. به عنوان نمونه، امیدواری زیادی وجود دارد که بازی Spider Man: Miles Morales جزو عناوین زمان عرضه پلی استیشن 5 باشد و دنباله Horizon Zero Dawn هم که عملکرد درخشانی روی پلی استیشن 4 داشت، سال آینده برای کنسول جدید سونی عرضه خواهد شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied