شمانیوز
شما نیوز

۵ موردی که بهتر است در گوگل جست‌وجو نکنید

اینترنت امروزه در دنیای ما نقش اساسی دارد و ما در واکنش با اکثر موانع موجود در زندگی روزمره به سرچ گوگل پناه می‌بریم؛ اما آیا گوگل همیشه پاسخ درست به ما می‌دهد؟

۵ موردی که بهتر است در گوگل جست‌وجو نکنید

گوگل موتور جستوجوگری است که پاسخی از خود به شما نمی‌دهد؛ بلکه اطلاعاتی را که انسان‌ها در اختیار او قرار دادند، را برای شما گردآوری می‌کند. به این دلیل که ربات‌ها و ماشین‌ها عاری از درک و شعور انسانی هستند، گوگل در برخی موارد نه تنها به ما کمک نمی‌کند؛ بلکه مشکلات زیادی نیز درست می‌کند. در ادامه شما را با ۵ موردی که نباید در گوگل سرچ کنید همراهی می‌کنیم.

۱. گوگل ترنسلیت

شاید از گوگل ترنسلیت استفاده کرده باشید، در این صورت متوجه جمله بندی ناقص و عدم درک موضوعی ترجمه گوگل شده باشید. جالب است بدانیم، برخی از جملات معنای منفی می‌دهند بدون اینکه فعل منفی در آن به کار رفته باشد. موتور ترجمه گوگل به دلیل عدم درک رفتار واژگان و نقص گرامری قابل اعتماد نیست و توصیه می‌شود برای ترجمه‌ مطالب مهم و حیاتی از گوگل استفاده نکنید.

 

۲. مواردی که شما را آشفته می‌کند!

برای مثال، ممکن است واژه «کرونا» شما را آشفته کند. اگر کرونا کلمه موجود در جمله‌ای باشد که سرچ می‌کنید، تمام مطالب و داده‌هایی که با این کلیدواژه به گوگل شناخته شدند در نتیجه جستوجو شما بالا می‌آیند. پس مراقب باشید و از سرچ مواردی که می‌دانید حال خوب شما را بد می‌کنند خودداری کنید.

۳. مواردی که شما را به دردسر میندازند!

در همه کشور‌ها محدودیت‌هایی درباره‌ سرچ برخی از موارد، وجود دارد که ممکن است شما را به دردسر بیندازند. بهتر است بدانید گوگل از طریق جی‌میل برای شما شخصی سازی می‌شود و این یعنی هر چه را که تاکنون در گوگل سرچ کردید به عنوان تاریخچه شما ذخیره دارد. حالا اگر جرم و جنایتی ناخواسته در ارتباط با موضوعاتی که سرچ کردید انجام دهید، این تاریخچه احتمال نیت قبلی و کسب آگاهی بیشتر شما در ارتکاب آن جرم را اثبات می‌کند.

۴. مشکلات پوستی

داده‌های گوگل متاسفانه از فیلتر راستی آزمایی رد نمی‌شوند و به همین دلیل اگر سایت معرفی شده قابل اعتماد نباشد، هیچ بعید نیست که اطلاعات دچار تحریف علمی شده باشند. مشکلات پوستی یکی از رایج‌ترین مواردی است که ما در گوگل سرچ می‌کنیم، گاهی چنان مشکل را حاد نشان می‌دهد که ما از نگرانی خواب‌مان نمی‌برد و گاهی هم برای مشکلات جدی، چند ماسک خانگی توصیه می‌کند.

۵. نشانه‌ی بیماری

موتور جستوجوگر گوگل پزشک نیست! اگر نشانه‌ای از درد در خود احساس می‌کنید به یک پزشک مجرب مراجعه کنید و خاطر خود را با برخی از داده‌های بی اساس گوگل مکدر نکنید. ممکن است یک دل درد ساده را که فقط با کمی عرق نعنا درمان می‌شود را نشانه‌ای از سرطان روده بشناسد و اطلاعات غیر واقعی دیگری در اختیارتان بگذارد.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied