شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل ایرانسل در آیین امضای تفاهم نامه فولاد مبارکه و ایرانسل؛

نسل ۵ دیجیتال، زمینه ساز تحول و جهش بزرگ صنعت فولاد در فولاد مبارکه

تفاهمنامه همکاری شرکت فولاد مبارکه با شرکت ایرانسل در راستای فولاد مبارکه هوشمند به امضا رسید و در آن مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل اظهار کرد: فولاد مبارکه پیشتاز تحول دیجیتال در کشور است و نسل ۵ دیجیتال زمینه ساز و زیرساختی مناسب برای تحول صنعت فولاد خواهد شد.

 نسل ۵ دیجیتال، زمینه ساز تحول و جهش بزرگ صنعت فولاد در فولاد مبارکه

به گزارش شمانیوز  و به نقل از  ایراسین، امروز، شنبه (۸ خرداد) تفاهم نامه ایجاد شبکه 5G میان شرکت فولاد مبارکه و ایرانسل با هدف هوشمندسازی شرکت  فولاد  مبارکه امضا د. این تفاهم نامه در راستای تحقق  طرح تحول دیجیتال در شرکت  فولاد مبارکه  به امضاء مدیرعامل  شرکت فولاد  مبارکه و ایرانسل رسید. همچنین قرارداد اولین فاز هوشمندسازی لجستیک به منظور حمل هوشمند سرباره میان دو شرکت ایریسا و ایرانسل هم امضا شد.

در این مراسم که در سالن مرکز تحقیقات شرکت فولادمبارکه برگزار شد؛ مدیرعامل فولاد مبارکه، مدیرعامل ایرانسل به همراه شماری از معاونان و مدیران دو شرکت حضور داشتند.

شرکت فولاد مبارکه مایه افتخار تمام ایرانیان است

بیژن عباسی آرند مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: شرکت فولاد مبارکه مایه افتخار تمام ایرانیان است و برای بنده به عنوان یک ایرانی داشتن مجتمع بزرگ فولاد مبارکه و سهم جدی آن در توسعه  اقتصاد  و تامین نیاز کشور، همچنین صادرات  محصولات ارزشمند با  استاندارد  بین المللی به سراسر جهان، جای افتخار دارد.

وی ادامه داد: مجمتع فولادمبارکه بحث تحول دیجیتال را آغاز و رهبری و پیاده سازی زیرساختهای صنعت نسل چهارم و اجرای سند تحول دیجیتال را دستور کار قرار داده است که این موضوع برای بنده بسیار جالب و جای قدردانی از متولیان این امر دارد که به درستی نیاز جدی توسعه  صنعت  را شناسایی و برنامه ریزی کرده اند. امید می‌رود در این برنامه‌ریزی موفقیت حاصل شود و مجموعه ایرانسل نیز در کنار این مجموعه به عنوان همکار هر کمکی که نیاز باشد ارائه خواهد کرد.

ایرانسل  همواره در ارئه  فناوری های نسل جدید پیشرو بوده است

عباسی آرند با اشاره به اینکه ایرانسل شرکتی جوانی بوده و وارد ۱۵ سالگی شده، ادامه داد: امروز ایرانسل به عنوان دومین اپراتور بزرگ  موبایل  کشور، بزرگترین اپراتور دیتا و حوزه دیجیتال  ایران  است و بیش از ۵۵میلیون مشترک دارد و حجم نیمی از ترافیک  اینترنت  حوزه موبایل کشور را به خود اختصاص داده است؛ همچنین بیش از ۹۰درصد جمعیت کشور را  پوشش  داده و در ارائه فناوری نسل جدید از ابتدای شکل‌گیری پیشرو بوده است.  

وی افزود: اکنون شرکت ایرانسل نسل ۵ دیجیتال را در برنامه های خود داشته و در سال ۹۹ نیز توانست اولین سایتهای نسل ۵ را وارد کند. در واقع ۲.۵ سال است که  ایرانسل روی زیرساختهای 5G در حال فعالیت بوده و برای ارتقا به نسل ۵ آماده شده و یک پروژه ۲ ساله را به اجرا رسانده است.

به گفته مدیرعامل ایرانسل، در حوزه تلکام و صنعت موبایل باید زیرساخت‌هایی در شبکه انتقال، آماده و ایستگاه‌های دسترسی و دکل‌های موبایل را نصب کنیم که این زیرساخت هم اکنون فراهم است و می‌توانیم در هر نقطه ای از کشور که لازم باشد این فناوری نسل ۵ را ارائه کنیم.

5G  فناوری تحول ساز برای صنعت

وی ادامه داد: فناوری نسل ۵ یک فناوری تحول ساز بوده و جهش بزرگی در صنعت است؛ زیرا در این نسل به طور عمده تحول زیرساخت صنعتی ایجاد می‌شود، اما در نسلهای قبلی بیشتر استفاده کاربر مطرح بود.

وی افزود: در کاربرد صنعتی باید بتوانیم اتصال انبوه فراهم کنیم که این امکان در نسل ۴ فراهم نیست. بنابراین طراحان نسل ۵ در ابتدا این هدف را داشته اند که فناوری جدید تاخیر کم و  قابلیت اطمینان بالا داشته باشد. همچنین پهنای باند وسیع هم باید داشته باشیم که  این سرویس را پشتیبانی کند. این قابلیت‌ها در نسل ۵ دیده شده و به نظر می‌رسد که نسل ۵ زمینه ساز و زیرساخت تحول دیجیتال برای صنعت است؛ امیدواریم این هدف‌گذاری فولادمبارکه سنگ بنا برای سایر حوزه های صنعتی مانند خودرو، کشاروزی،  انرژی  و .. باشد تا بتوانیم با کمک فناوری  بهره وری  را افزایش  و هزینه را کاهش دهیم تا صنعت سرویس بهتر، خدمات مناسب با هزینه کمتر در اختیار مشترکین قرار دهد.

مدیرعامل ایرانسل افزود: طرح تحول دیجیتال فولاد در صنعت با کمک این فناوری ها می‌تواند سرعت گیرد.

به گفته وی، در شرکت ایرانسل نیز طرح تحول دیجیتال از چند سال گذشته آغاز شده است ، در واقع از سال ( ۲۰۱۸) فرآیند داخلی ایرانسل را بررسی کردیم. همچنین ۳ شرکت مختلف وضعیت موجود را بررسی و وضع مطلوبی که باید باشد را اعلام کردند و بر این اساس اسناد اولیه استخراج و تحول دیجیتال شکل گرفته است؛ در واقع تجربه ای که ایرانسل آن را دنبال می‌کند می‌تواند به کمک طرح فولاد بیاید و منجر به هم افزایی شود.  

فولاد مبارکه؛ الگوی تحول دیجیتال برای سایر صنایع کشور

عباسی آرند، ابراز امیدواری کرد: با امضای تفاهمنامه با فولاد مبارکه همکار شویم. به این شکل که مشارکت تعریف شود و همکاری خوبی انجام شود یک مشارکت و همکاری مشترک برای پیاده سازی تجربه خوب و مشترک در صنعت کشور و الگوسازی سایر صنعتها ایجاد و تعریف شود .

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied