شمانیوز
شما نیوز

مرکز پژوهش های مجلس بررسی کرد؛

رشد ۴۸ درصدی بودجه وزارت ارتباطات در سال ۱۴۰۰

بررسی بودجه دستگاه‌های اجرایی کشور در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ نشان می دهد که مجموع اعتبارات بودجه ای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد افزایش یافته است.

 رشد ۴۸ درصدی بودجه وزارت ارتباطات در سال ۱۴۰۰

به گزارش شمانیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، دفتر مطالعات مالیه عمومی و توسعه مدیریت مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی بودجه دستگاه‌های اجرایی کشور در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ را مورد بررسی قرار داد.

این بررسی نشان می‌دهد که بخش عمده مصارف بودجه عمومی دولت در قالب جدول ۷ قانون بودجه و به تفکیک دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌شود.

مجموع کل اعتبارات دستگاه‌های اجرایی حدود ۲۹۲ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که حدود ۶۰ درصد نسبت به قانون بودجه سال ۱۳۹۹ افزایش یافته است.

در این گزارش رشد اعتبارات دستگاه‌ها به تفکیک نوع اعتبارات هزینه‌ای / ‌سرمایه ای، عمومی / ‌ اختصاصی و نیز سرفصل یارانه‌ها دسته بندی شده است.

در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ از محل اعتبارات عمومی و اختصاصی دستگاهی، میزان اعتبارات وزارت ارتباطات نسبت به سال ۹۹ حدود ۵۰ درصد رشد دارد.

بررسی‌ها حاکی از آن است که اعتبارات هزینه‌ای مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به سال گذشته ۲۲۳ درصد رشد، اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای این وزارتخانه یک درصد رشد و اعتبارات عمومی و متفرقه ۴۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

در همین حال رشد اعتبارات اختصاصی این وزارتخانه نیز ۱۲۷ درصد نسبت به سال ۹۹ اعلام شده و در مجموع اعتبارات وزارت ارتباطات در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۸ درصد رشد دارد.

در جدول ردیف‌های جدید دستگاه‌های اجرایی نیز مجموع اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با یک ردیف جدید در قانون بودجه ۱۴۰۰، مبلغ یکهزار و ۶۵۰ میلیارد تومان اعلام شده است.

در این جدول، اعتبارات هزینه‌ای سازمان فضایی ایران به عنوان یکی از مجموعه‌های وزارت ارتباطات نیز ۵۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته دارد. اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای این سازمان ۵ درصد رشد و مجموع اعتبارات عمومی و اختصاصی آن ۲۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

در فهرست بودجه دستگاه‌های اجرایی، اعتبارات بودجه‌ای مرکز ملی فضای مجازی نیز با ۸۳ درصد ر شد همراه است.

به این معنی که اعتبارات هزینه‌ای این مرکز ۴۴ درصد رشد و اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای آن ۱۰۱ درصد رشد دارد. رشد اعتبارات عمومی و متفرقه مرکز ملی فضای مجازی نیز ۸۳ درصد گزارش شده و در مجموع، رشد اعتبارات بودجه‌ای مرکز ملی فضای مجازی در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته ۸۳ درصد برآورد شده است.

از میان درصد رشد اعتبارات دستگاه‌های زیر نظر رئیس جمهور نیز بیشترین رشد اعتبارات مربوط به معاونت علمی و فناوری با ۳۵۷ درصد رشد است که با این میزان افزایش، اعتبارات معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور به ۲.۳ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied