شمانیوز
شما نیوز

تعهد ال‌جی به جایگزینی ۱۰۰ درصدی انرژی تجدید پذیر تا سال ۲۰۵۰

تعهد ال‌جی به وعده کربن صفرتا سال ۲۰۳۰، گسترده‌تر می‌شود.

تعهد ال‌جی به جایگزینی ۱۰۰ درصدی انرژی تجدید پذیر تا سال ۲۰۵۰

به گزارش شمانیوز: ال‌جی الکترونیکس تعهد خود را مبنی بر انتقال کامل به انرژی‌های تجدید پذیر تا سال ۲۰۵۰، به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های کلیدی استراتژی پایداری خود اعلام نمود. این اعلامیه که در گزارش پایداری ال‌جی الکترونیکس (LG Electronics Sustainability Report)‌ منتشرشده، فراتر از قول پیشین این شرکت برای دستیابی به کربن صفر تا سال ۲۰۳۰ از طریق پیوستن به طرح Zero Carbon 2030 است که در آن ال‌جی متعهد شده بود تا میزان انتشار  کربن  در مراحل تولید محصول را نسبت به استانداردهای ۲۰۱۷، به ۵۰ درصد تا سال ۲۰۳۰ کاهش دهد.

این تحولات به شکل مرحله‌ای در مناطق گوناگون و در ابتدا از آمریکای شمالی آغاز خواهد شد. در آنجا طی یک سال تمام  انرژی  دفاتر و سایت‌های تولیدی از طریق انرژی‌های تجدید پذیر تأمین خواهد شد. هدف بعدی هم تأسیسات و کارخانجات تولیدی ال‌جی در خارج از  کره جنوبی  هستند که قرار است طی ۴ سال آینده ۵۰ درصد  برق  موردنیاز خود را از انرژی‌های تجدید پذیر تأمین کنند.

 

دستیابی به چنین هدفی در سطح بین‌المللی نیازمند استراتژی‌های متنوعی است که از آن جمله می‌توان به نصب پنل‌های خورشیدی با بازده بالا در ساختمان‌ها، استفاده از توافق‌نامه‌های خرید برق که امکان تأمین مستقیم برق از تولید‌کنندگان را برای شرکت ها ممکن می‌سازد، استفاده از گواهینامه‌های اعتبار انرژی تجدید پذیر (REC)، شرکت در برنامه Green Premium کره و خرید مستقیم  انرژی پاک  از شرکت برق کره (KEPCO)‌ برای بازار داخلی ال‌جی اشاره نمود.

ال‌جی در حال حاضر مشغول نصب ماژول‌های خورشیدی با ظرفیت ۳.۲ مگاوات دریکی از مراکز تولیدی خود در نویدای هند است که برق موردنیاز دفتر مدیریت ال‌جی را نیز تأمین می‌کند. این پروژه به‌عنوان بخشی از سازوکار توسعه پاک (CDM) گسترش خواهد یافت و به ال‌جی اجازه می‌دهد از طریق چارچوب پیمان‌نامه  سازمان ملل  در تغییرات اقلیمی (UNFCCC) گواهینامه‌های کاهش کربن را به دست آورد.*

Park Pyung-gu  معاون  ارشد واحد ایمنی و  محیط زیست  ال‌جی الکترونیکس می‌گوید: «تعهد ما برای ایجاد یک زندگی بهتر برای همه، می‌تواند با حرکت ال‌جی به‌سوی انرژی‌های تجدید پذیر و دستیابی به کربن خنثی (carbon neutrality) به بهترین شکل محقق شود. در دنیای امروز، نوآوری فقط در آزمایشگاه اتفاق نمی‌افتد، بلکه باید در کارخانه‌ها و  پوشش  گیاهی ما هم اتفاق بیافتد. امروز تولیدکنندگان یک‌بار برای همیشه این فرصت رادارند تا جهانی را به نسل بعدی بدهند که میراثی باارزش باشد، و در ال‌جی ما این مسئولیت را با جدیت فراوان می‌پذیریم.»

###

* پروژه CDM به شرکت‌ها اجازه می‌دهد هنگام سرمایه‌گذاری در پروژه‌های کشورهای درحال‌توسعه، اعتبار مجاز کاهش انتشار کربن (CER) را به دست آورند. این اعتبار می‌تواند برای دستیابی به بخشی از اهداف کاهش انتشار تحت پروتوکل کیوتو مورد معامله، فروش و استفاده قرار گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied