شمانیوز
شما نیوز

هر شخص می‌تواند مالک چند سیم‌کارت باشد؟

در حالی که هر شخص حقیقی می‌تواند در مجموع از تمامی اپراتورهای تلفن همراه، حداکثر تعداد ۱۰ سیم‌کارت فعال به نام خود داشته باشد، برای آگاهی از تعداد سیم‌کارت‌هایی که در هر اپراتور به نامش ثبت شده، می‌تواند به سایت رگولاتوری مراجعه کند.

هر شخص می‌تواند مالک چند سیم‌کارت باشد؟

به گزارش شمانیوز و به نقل از ایسنا،  سیم‌کارت دائمی یا اعتباری تلفن همراه را می‌توان به‌صورت حضوری از طریق نمایندگی‌های خدمات اپراتورها و دفاتر پیشخوان خدمات دولت و یا به صورت غیرحضوری از طریق پورتال یا فروشگاه‌های مجازی اپراتورها تهیه کرد. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد که در زمان خرید سیم‌کارت جدید، فعال‌سازی سیم‌کارت خریداری شده تنها از طریق ارسال رمز یکبار مصرف (OTP) به یکی از سیم‌کارت‌های از قبل خریداری‌شده و قابل دسترسی مشترک امکان‌پذیر است.

برای متقاضیان سیم‌کارت اولی، متقاضی می‌تواند یک شماره معرف را به متصدی ثبت‌نام اعلام و پس از دریافت پیامک رمز یکبار مصرف از سوی معرف و درج در سامانه اپراتور برای خرید و فعال‌سازی سیم‌کارت اقدام کند. سیم‌کارت فعال، سیم‌کارتی است که مشترک، در شبکه تلفن همراه، امکان دریافت خدمات را داشته و همچنین با توجه به مصوبات کمیسیون و یا سایر مقررات مرتبط سلب امتیاز نشده باشد.

چند سیم‌کارت می‌توان خرید؟

براساس مقررات هر شخص حقیقی می‌تواند در مجموع از تمامی اپراتورهای تلفن همراه، حداکثر تعداد ۱۰ سیم‌کارت فعال به نام خود داشته باشد. اتباع غیرایرانی با داشتن مدارک هویتی معتبر شامل گذرنامه، کارت پناهندگی، کارت اقامت (آمایش)، کارت هویت و کارت سبز می‌توانند به‌صورت همزمان حداکثر سه سیم‌کارت فعال از مجموع تمامی اپراتورهای تلفن همراه به نام خود داشته باشند. اشخاص حقوقی مانند شرکت‌ها برای تعداد سیم‌کارت‌های فعال به نام خودشان محدودیتی ندارند.

اشخاص حقیقی می‌توانند از طریق سیم‌کارتی که به نام خودشان ثبت شده، با ارسال کد ملی به سرشماره ۳۰۰۰۱۵۰ یا مراجعه به سایت رگولاتوری به آدرس www.cra.ir، منوی حقوق کاربران، گزینه استعلام سرویس‌های مشترکین، از تعداد سیم‌کارت‌هایی که در هر اپراتور به نام آنها ثبت شده مطلع شوند و یا اینکه از طریق اپلیکیشن مدیریت حساب هر اپراتور (رایتل من، همراه من، ایرانسل من) از تمامی سیم‌کارت‌های به نام خود در همان اپراتور مطلع شوند.

تمامی مسوولیت‌های استفاده از سیم‌کارت، حتی اگر کسی به غیر از مالک از آن استفاده کند، به‌عهده مالک آن است. همچنین ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی یا تبلیغات پیامکی با سیم‌کارت شخصی ممنوع است و استفاده از سیم‌کارت شخصی برای تبلیغات، باعث مسدود شدن سرویس ارسال پیامک و قطعی سیم‌کارت می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied