شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

تکنیک‌های حرفه‌ای سئو سایت/فتح قله گوگل با وب تب

امروزه تقریباً همه فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ به خوبی از جایگاه ویژه سئو و مزایای ارزشمند آن آگاه هستند. به‌کارگیری اصول و قواعد سئو سبب بهبود و بهینه‌سازی سایت شما در موتورهای جستجو همچون گوگل می‌شود و ارتقای رتبه سایت و به دنبال آن دیده‌شدن شما را به دنبال خواهد داشت. دقیقاً همان چیزی که به آن نیاز دارید! دیده شدن و بازدید بیشتر، یعنی تعداد کاربران بالاتر و افزایش درآمد. در همین راستا تکنیک‌های مختلفی برای به‌کارگیری اصول سئو، این شاه کلید موفقیت در حوزه دیجیتال مارکتینگ، وجود دارد. در این مطلب می‌خواهیم به برخی از تکنیک‌های ویژه و تأثیرگذار در سئو که می‌تواند سایت شما را همانند یک سایت حرفه‌ای ارتقا بخشد، اشاره کنیم. پس بدون هرگونه معطلی ادامه مطلب را ازدست ندهید!

تکنیک‌های حرفه‌ای سئو سایت/فتح قله گوگل با وب تب
  • بهبود نرخ کلیک

موتورهای جستجو همچون گوگل دارای هوش مصنوعی هستند و برخلاف اسمشان که مصنوعی است کاملاً هوشیار و آگاهانه رفتار می‌کنند. الگوریتم رَنک برین (Rank Brain) یکی از برجسته‌ترین الگوریتم‌های این هوش مصنوعی است. رنک برین و سایر الگوریتم‌ها، رفتار کاربران در قبال مطالب و محتوای سایت شما را می‌سنجند و باتوجه به بازخورد آن‌ها سایت شما رتبه‌دهی خواهد شد. نرخ کلیک بر روی مطلب و مهم‌تر از آن مدت زمان حضور در سایت شما دو پارامتر مهم در این زمینه است. بازگشت مخاطب از سایت شما و مراجعه به سایر نتایج ارائه شده از سوی گوگل از دیگر مواردی است که می‌تواند در رتبه‌دهی سایت شما مؤثر باشد.

CRT یا همان Click Through Rate بیانگر نرخ کلیک کاربران، یکی از پارامترهایی است که در موفقیت و جذابیت محتوای سایت شما موثر است. هرچه عدد CRT سایت شما بالاتر باشد؛ یعنی مخاطبان بیشتری وارد سایت شما شده و از مطالب سایت استفاده می‌کنند.

 لذا بهبود این فاکتور تاثیر زیادی در موفقیت خواهد داشت. کلیدی‌ترین عامل، حضور در رتبه‌های نخست نتایج ارائه شده توسط گوگل است. چراکه تقریباً 50 درصد بازدیدهای کاربران از یکی دو نتایج نخست صورت می‌گیرد. این امر اهمیت سئو را بیش از پیش نشان می‌دهد. استفاده از عناوین جذاب و منحصر به فرد، رعایت استانداردهای نگارش همچون درنظرگیری توضیحات متا (Meta Description) مناسب و کامل، ارائه محتوایی جامع و کاربردی شامل شیوه‌های مختلفی از قبیل راهنمای مطالعه در ابتدای مقاله، ارائه تصویر و جدول از جمله تکنیک‌هایی است که موجب افزایش CRT و ارتقای سایت شما خواهد شد. 

  • توجه ویژه به کلمه کلیدی 

یکی دیگر از نکات بسیار مهم در تکنیکهای حرفهای سئو سایت، مبحث کلمه کلیدی یا Keyword است. سعی کنید سایت شما مطالب جامع و کاملی در ارتباط با حوزه فعالیت سایتتان داشته باشد. به یک کلمه کلیدی اکتفا نکنید و جستجوهای رایج در حوالی آن را هم مدنظر قرار دهید. تحقیق کنید کاربران در ارتباط با حوزه شما چه کلمات یا عباراتی را جستجو می‌کنند؟ استفاده از عبارات‌ مشابهی که گوگل به شما پیشنهاد می‌دهد، در این خصوص بسیار مؤثر است. 

امروزه اغلب جستجوها هدفمندتر شده و عبارات طولانی‌تری نوشته می‌شوند. لذا سعی کنید از کلمات کلیدی طولانی‌تر سه کلمه‌ای یا بیشتر استفاده کنید. این امر موجب تخصصی‌تر شدن و ارائه هرچه بهتر خدمات حوزه کاری شما خواهد شد. 

میزان رقابت بر سر کلمه کلیدی را بررسی کنید. مشاهده سایر نتایجی که گوگل با جستجوی آن عبارت نشان می‌دهد راهکار مناسبی است. در واقع رقبای خود را بررسی کنید. از چه مطلبی استفاده کرده‌اند؟ تا چه اندازه مطلب تخصصی و جامع است؟ گرافیک و طراحی آن‌ها به چه صورت است؟ همه این موارد از جمله تکنیک‌های حرفه‌ای سئو با تمرکز بر کلمه کلیدی است که جامعیت سایت شما را بهبود می‌بخشد. 

284678a8-4440-45f0-b66e-0ee28a91971e

 

ویدیو مارکتینگ و جایگاه ویژه نظرات کاربران

جالب است بدانید، بررسی‌ها نشان می‌دهد چیزی در حدود چهار دهم کاربران مشاهده ویدیو را بر خواندن ترجیح میدهند.

 یعنی از هر 10 نفر، 4 نفر تمایل و علاقه به دیدن ویدیو دارند. از طرفی دیگر گوگل نیز در ارائه نتایج خود، ویدیو را به عنوان مزیت مهمی محسوب کرده و در بیش از نیمی از نتایج ارائه شده گوگل، دست‌کم یک ویدیو مشاهده می‌شود. زمان حضور کاربر، یکی از طلاییترین فاکتورها در سنجش میزان رضایت از سایت شماست که ویدیو و تماشای آن سبب افزایش زمان حضور کاربران در سایت شما میشود.

 البته منظور از ویدیو صرفاً یک فیلمی که در محتوا قرار بگیرد نیست! بلکه ویدیو باید کاملاً مرتبط با موضوع محتوا باشد. زمان مناسبی داشته و کاربر را تشویق به تماشای آن نماید و نکات مهمی که در جلب رضایت و استفاده مخاطب مؤثر است در آن رعایت شده باشد.

از دیگر موضوعات مهم، کامنت یا نظرات کاربران است. بررسی‌ها نشان می‌دهد هرچه سایت شما تعاملی‌تر باشد و تبادل نظر بین کاربران و مدیران سایت بیشتر باشد، سایت از اقبال و رتبه بهتری برخوردار است. کامنت و ثبت نظر سبب به‌روزرسانی محتوای شما، افزایش مدت زمان حضور مخاطب با بررسی و خواندن آن‌ها، کسب اعتبار و افزایش تماس و فروش شما خواهد شد.

محتوای یونیک، حلقه مفقوده ارتقای سایت!

امروزه و در عصر ارتباطات، محتوای مناسب و کاربردی حرف اول را می‌زند. مخاطبان به‌دنبال مطالبی هستند که سبب افزایش دانش و آگاهی آن‌ها در حوزه موردنظر شود. ضمن آن که اطلاعات مناسبی جهت تهیه و یا خرید محصول مورد نظرشان به آن‌ها ارائه نماید. همه این مطالب، محتوای خوب و استاندارد را شاید به عنوان مهمترین و اصلی‌ترین فاکتور در ارتقای سایت شما تبدیل نماید. در نتیجه ارائه یک محتوای ارزشمند، حلقه گمشده‌ای در زنجیره موفقیت سایت شماست که با آماده‌سازی و ارائه آن می‌توانید گام بلندی در جهت ارتقای سایت خود بردارید.

همان‌گونه که اشاره شد، محتوا نقش مهمی در ارتقای سایت دارد؛ اما منظورمان محتوایی هدفمند است. استفاده از تکنیک‌های مناسب برای تولید محتوا و تعیین استراتژی مناسب دو امر کلیدی در این زمینه است که این امر اغلب توسط شرکت سئو سایت صورت می‌گیرد. بهره‌گیری از تکنیک‌های سئو در تهیه، نگارش و ارائه محتوا بسیار مهم است. از عناوین و زیرعناوین استفاده کنید. پاراگراف‌بندی و جملات کوتاهی داشته باشید. مطالب را هرازگاهی به‌روزرسانی و تکمیل نمایید. از تصویر، جدول و ویدیو در محتوای خود استفاده کنید. جامع و کامل بودن محتوا نسبت به رقبا، جذابیت در عناوین و گرافیک و همچنین برقراری ارتباط با مخاطب از دیگر موضوعاتی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت. 

از بک‌لینک غافل نشوید!

یکی دیگر از معیارهای مهم در شناسایی شما به‌عنوان سایتی معتبر در ارائه نتایج گوگل، بک‌لینک است. در واقع سایت‌های دیگر تا چه اندازه به سایت شما ارجاع می‌دهند و از مطالب شما در سایت‌های خود بهره می‌گیرند؟! یک محتوای جذاب و جامع میتواند سبب شود تا سایتهای دیگر، برای تایید حرفهای خود و یا معرفی مرجعی مناسب، شما را پیشنهاد دهند. این امر یعنی مفید و مؤثر بود محتوای شما و چه چیزی بهتر از این! لذا سعی کنید حتماً مطلب آموزشی دقیق و کاملی داشته باشید. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و گرفتن بک‌لینک از این طریق بسیار موثر است. همچنین تبلیغات در سایت‌های پربازدید و خبری می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد

در خصوص گرفتن بک لینک به‌خاطر داشته‌باشید که از انجام برخی کارها به شدت اجتناب کنید. مواردی نظیر ساخت وبلاگ با هدف ارائه بک‌لینک به مطلب اصلی، برقراری ارتباط با سایت‌های نه‌چندان معتبر و از آن مهمتر سایت‌های غیرمرتبط، استفاده از ابزارهای رایگان تولید بک لینک در تعداد بالا و ثبت نظر با استفاده از ربات. بک‌لینک‌های بی ارزش نه‌تنها کمکی به شما نمی‌کند؛ بلکه شناسایی آن توسط موتورهای جستجو می‌تواند سبب آسیب و جریمه شما شود! لذا حتماً از تکنیک‌های استاندارد و مطمئن در این خصوص استفاده نمایید. تکنیک‌هایی که می‌تواند توسط یک شرکت سئو سایت حرفه‌ای ارائه شود.

کلام آخر

همان‌گونه که بیان شد، تکنیک‌های مختلفی جهت سئو حرفه‌ای سایت وجود دارد که به‌کارگیری دقیق آن‌ها می‌تواند سبب ارتقای رتبه و موفقیت سایت شما شود. هرچند همان‌گونه که مشاهده کردید، به‌کارگیری آن‌ها کار ساده‌ای نخواهد بود و نیازمند تخصص، دقت‌نظر و تجربه مناسب است. در همین راستا، استفاده از تیمی از متخصصین و مشاورین برجسته سئو در قالب شرکت سئو سایت می‌تواند راه‌حل بسیار مناسبی باشد. بدین منظور، تیم مشاوره برندینگ و دیجیتال مارکتینگ وب‌تب از جمله شرکت‌های فعال در این زمینه است که با به‌کارگیری گروهی متخصص و مجرب به ارائه خدمات می‌پردازد. خدمات سئو در زمینه سایت‌ها و کسب و کارهای دیجیتال، تنها گوشه‌ای از اقداماتی است که وب‌تب با جدیت و دقت آن را دنبال می‌کند. ما در وب‌تب با به‌کارگیری تکنیک‌های حرفه‌ای سئو، بهره‌گیری از کارشناسان توانمند، تعیین استراتژی مناسب و پیگیری و پشتیبانی فعال تا رسیدن موفقیت در کنار شما هستیم. کیفیت بالای خدمات با ارائه نمونه کارهای موفق و رضایت حداکثری مشتریان نیز نشان‌دهنده این موضوع است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied