شمانیوز
شما نیوز

با حضور معاون برنامه ریزی وزیر:

بودجه پیشنهادی سال 98 شرکت ملی پست به تصویب رسید

با حضور معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اصلاحیه بودجه سال 97 و بودجه پیشنهادی سال 98 شرکت به تصویب مجمع عمومی عادی صاحبان سهام شرکت ملی پست رسید.

به گزارش شمانیوز ، مهندس موثقی روز یکشنبه در جلسه مجمع که با حضور مهندس نعمتی معاون وزیر، رییس هیئت مدیره و مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره، معاونین مدیرعامل، جمعی از مدیران ستادی و نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه برگزار شد؛ به بحث و بررسی پیرامون اصلاحیه بودجه سال 1397 و بودجه پیشنهادی 1398 پرداخت.

وی در این جلسه در خصوص پرداخت مابه التفاوت قیمت تمام شده خدمات پایه پستی سال 96 و درج آن در بودجه سال 1398 با توجه به تایید حسابرسی قانونی و کمک به شرکت به منظور پرداخت پاداش پایان خدمت و ذخیره مرخصی بازنشستگان سال های 97 و 98 و همچنین معوقات ذخیره بیمه تامین اجتماعی و مالیات، اظهار داشت: مبالغ و هزینه های یاد شده می بایست در بودجه پیشنهادی سال 98 شرکت ملی پست درج شود تا پس از طی مراحل قانونی امکان واریز آن به شرکت و در نهایت ایجاد زمینه پرداختی های مناسب به کارکنان فراهم آید.

معاون وزیر، رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست نیز در این جلسه با اشاره به اهم مباحث موضوع اصلی این نشست، گفت: بودجه پیشنهادی، عملیاتی و در راستای توسعه صنعت پست کشور و خدمات پستی مطرح شده است.

مهندس نعمتی افزود: پست دوران گذار حاکم بر بازار خدمات پستی و حرکت از پست نامه ها به سمت امانات را می گذراند که تامین نیازهای مشتریان در این دوران الزامات و شرایط جدیدی را می طلبد و این شرایط در بودجه سال 98 دیده شده است.

وی استراتژی توسعه محصول مبتنی بر نیازهای مشتریان که همواره مورد تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می باشد را یادآور شد و اظهار داشت: این مهم نیز در بودجه سال آینده لحاظ شده است.

مدیرعامل با اشاره به اینکه برای رسیدن به اهداف و چشم انداز مورد انتظار، به آسیب شناسی داخلی و خارجی پرداخته ایم، افزود: بر این اساس مدل کسب و کار و فرایندهای مرتبط ترسیم و با ساختار لازم در حوزه های امور مشتریان، تحقیقات بازار، راهبری سرویس ها و امور تامین کنندگان نیز منطبق شده است .

وی برنامه ها و پروژه های عملیاتی شرکت را نیز مبتنی بر استراتژی بهبود کیفیت از دیدگاه مشتری، توسعه بازار مبتنی بر نیازهای مشتریان در روند جهانی، توسعه زیرساختی، هوشمند سازی و بهره گیری از فناوری و بهبود فرایندی مبتنی بر استقرار نظام های مدیریتی عنوان کرد.

مهندس نعمتی همچنین به ارایه گزارشی در خصوص عملکرد پست در حوزه ترافیک مرسولات پرداخت و گفت: طی هفت ماهه امسال امانات و بسته 47 درصد رشد داشته و مرسولات سفارشی با 29 درصد و ویژه با 34 درصد رشد مواجه بوده اند، که این رشد موید جهت گیری شرکت در راستای تامین تقاضای بازار و نیاز مشتریان است.

معاون وزیر تصریح کرد: با وجود چالش های جدی متاثر از شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، بیش از شش میلیون ترافیک سنتی شبکه کاهش یافته در حالیکه SLA خدمات پستی (شفاف‌کردن کیفیت خدمات در مقابل هزینه آنها) بهبود یافته است و شاخص های کیفی هم صحیح سازی شده و هم با استقرار برنامه بهبود مستمر تا سطح واحدهای اجرایی، رشد و ارزیابی می شود.

وی در خصوص قیمت تمام شده خدمات پستی نیز گفت: این موضوع با توجه به مواد 28 و 29 قانون اساسنامه و مصوبه مجمع، با تمرکز بر واقعی سازی و صحیح سازی اطلاعات در چاچوب تامین انتظارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در دستور کار قرار گرفته است تا زمینه دسترسی به آمار و ارقام واقعی و مدیریت صحیح تر فراهم آید.

مهندس نعمتی دلیل تاخیر در اجرای برخی برنامه ها و پروژه ها را شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و برخی مشکلات زیرساختی و نیازمند به فرهنگ سازی سازمانی در بلند مدت عنوان و اظهار امیدواری کرد: با رفع موانع و چالش های موجود، شاهد روزهایی بهتر و ارایه خدماتی با کیفیت تر در سطح شبکه پستی کشور باشیم.

در پایان پس از ارایه گزاش ها و نقطه نظرهای مربوط به اصلاحیه بودجه سال 97 و همچنین بودجه پیشنهادی سال 98 توسط ریاست و اعضای مجمع عمومی عادی صاحبان سهام شرکت ملی پست هر دو این موارد به تصویب رسید.

منبع:روابط عمومی شرکت ملی پست

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied