شمانیوز
شما نیوز

تتلو این بازیگر زن را بانوی واقعی ایران معرفی کرد + عکس

تعریف و تمجید تتلو از بازیگر زن معروف حاشیه ساز شد

تتلو این بازیگر زن را بانوی واقعی ایران معرفی کرد + عکس

تعریف و تمجید تتلو از الهام چرخنده بازیگر زن معروف حاشیه ساز شد  امیرحسین مقصودلو (زادهٔ ۳۰ شهریور ۱۳۶۶ با نام هنری امیر تتلو؛ خواننده و ترانه‌سرای ایرانی است که در سبک رپ، پاپ و آراندبی فعالیت می‌کند. امیر تتلو ، از نخستین خوانندگان سبک آر اند بی در ایران است که توانست به صورت «زیرزمینی» بخواند و شهرتی به‌دست‌آورد. تتلو در اواسط دههٔ ۱۳۸۰ به دبی سفر کرد و پس از مدتی به ایران بازگشت.

majaleye_manoto_958717622402309239619286466084246705382842n

 

تتلو نخستین آلبوم رسمی خود به نام زیر همکف را در سال ۱۳۹۰ بدون اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر کرد و پس از زیر همکف، تاکنون ۱۱ آلبوم دیگر منتشر کرده‌است. او تاکنون سه بار توسط پلیس بازداشت شده‌است. اولین بازداشت تتلو در سال ۱۳۹۲ توسط پلیس امنیت اخلاقی بود و پس از آن در سال ۱۳۹۵ به دلیل «تشویش و اشاعه فساد و فحشا» به مدت بیش از دو ماه در بازداشت موقت به‌سر برد. تتلو در سال ۱۳۹۷ ایران را به مقصد استانبول، ترکیه ترک کرد و نخستین کنسرت خود را همان سال با حواشی بسیاری در تفلیس، گرجستان برگزار کرد. تتلو بهمن ۱۳۹۸ در ترکیه به علت آنچه «نقض مقررات ویزا» عنوان شد، به مدت یک هفته بازداشت شد.

 


کتایون ریاحی از شغل پسرش رونمایی کرد + عکس


 

تتلو

در کنار فعالیت هنری، اما رفتارها و گرایش‌های سیاسی وی در دوره‌های مختلف، باعث مجادلات فراوانی شده‌است. نظرهای او دربارهٔ موضوعات گوناگون از جمله سوگواری محرم، قربانی کردن حیوانات، حجاب، و طرفداری وی از برخی مقامات جمهوری اسلامی در کنار اتهاماتی مانند «توهین و دعوت به ضرب و شتم زنان» و «دعوت از کودکان زیر سن قانونی برای رابطهٔ جنسی»؛ همگی باعث شکل‌گیری انتقادات فراوانی از سوی منتقدان‌اش شده‌است.

 

او از چهره‌های خبرساز و پرطرفدار شبکه‌های اجتماعی پربازدید در ایران بوده‌است. حساب کاربری تتلو در اینستاگرام، به دلیل آنچه زیر پا گذاشتن قوانین این شبکه اعلام شده، تاکنون دو بار بسته‌شده‌است؛ یک بار در سال ۱۳۹۷ و بار دیگر در سال ۱۳۹۹. بنابر اعلام بی‌بی‌سی فارسی، اینستاگرام در بار دوم اعلام کرد که تتلو دیگر حق فعالیت در این شبکه را ندارد.

 

تتلو در سیاست نیز از افراد مختلفی پشتیبانی کرده‌است. او نخست از میرحسین موسوی (سیاستمدار اصلاح طلب) پشتیبانی کرد و در انتخابات ۱۳۹۶ جمهوری اسلامی ایران، ابتدا از محمد باقر قالیباف و پس از انصراف او، از سید ابراهیم رئیسی، پشتیبانی کرد.

 

امیر تتلو در سال ۱۳۸۲ آغاز به کار نمود و با وبلاگی که امین دانکر، دوست نزدیک او ایجاد کرده بود به انتشار اثرهایش پرداخت. اندک اندک نامی در میان خوانندگان جوان آن روزها پیدا کرد. در سال ۱۳۹۰، تتلو نخستین آلبومش را با نام زیر همکف منتشر کرد. او همچنین آلبوم تتلیتی را در سال ۱۳۹۲ ارائه کرد که حاوی ۱۵ ترانه بود.

 

وی در ۱۲ آذر سال ۱۳۹۲ بازداشت شد و پس از چند روز با قید وثیقه آزاد شد. چندی بعد، اخبار مبنی بر انتشار ندامت‌نامه‌ای از او و تلاشش برای کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد.

 

در سال ۱۳۹۳ تتلو ترانهٔ منم یکی از اون یازده تام را در حمایت از تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ برزیل خواند. این آهنگ تمی غمگین دارد و در آهنگ و نماهنگ تولید شده برای آن، از زمین خاکی، بدبختی و توپ پلاستیکی یاد شده‌است.

 

تتلو

امیر تتلو پس از چندی اعلام کرد که پس از انتشار آهنگ مردمان بی عشق از موسیقی خداحافظی می‌کند و می‌خواهد فوتبالیست شود.در راستای همین موضوع، امیر تتلو در روز ۲۲ مهرماه ۱۳۹۳ به‌طور سرزده به تمرین تیم پرسپولیس رفت و اعلام کرد می‌خواهد جای علی کریمی را در این تیم بگیرد. طبق نوشته‌های مطبوعات در روزهای بعد اعلام شد امیر تتلو در همان روز توسط حمید درخشان سرمربی وقت پرسپولیس از تمرین این تیم اخراج شده‌است. خوردبین سرپرست تیم پرسپولیس نیز بیان کرد که محترمانه از امیر تتلو خواسته‌است که از آن‌جا برود. بعد از این حواشی امیر تتلو در صفحه فیس‌بوک خودش اعلام کرد نمی‌خواهد برای پرسپولیس حاشیه‌سازی کند و قصد دارد فوتبال را در تیم راه‌آهن آغاز کند.چند روز پس از این سخنان، امید گل‌مکانی معاون رسانه‌ای باشگاه راه‌آهن در واکنش به خبر تمایل تتلو برای حضور در تمرینات این تیم اعلام کرد: «با توجه به این‌که از ابتدای لیگ چهاردهم بنای باشگاه راه‌آهن بر مبنای آن قرار گرفته که تمرینات تیم به دور از هرگونه هیاهوی رسانه‌ای برگزار شود تا کادرفنی و بازیکنان تمام تمرکز خود را بر روی مسائل فنی قرار داده و مطرح شدن مسائل حاشیه‌ای به ویژه خارج از فوتبال، تمرکز تیم را برهم نزند، ضمن ادای احترام به اظهارنظرهای مختلف در این زمینه، با عرض عذرخواهی، از حضور افراد متفرقه در جریان تمرینات تیم راه‌آهن، ممانعت خواهد شد.»

 

در سال ۱۳۹۴ حین مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ در وین در ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ترانه‌ای با موضوع انرژی هسته‌ای از تتلو منتشر شد. در ویدئوی این ترانه، تتلو بر عرشهٔ یک ناو نظامی ایرانی متن «خلیج مسلح فارس حق مسلم ماست» را خواند. این ترانه که با کمک نیروهای مسلح ایران ساخته شده، به‌عنوان پیام ارتش ایران به توافق هسته‌ای قلمداد شد. این ترانه در زمان انتشار رتبهٔ اول جستجوی گوگلی در ایران را به خود اختصاص داد و در رسانه‌های داخل و خارج از کشور بازتاب یافت. انتشار این ترانه باعث بروز انتقاداتی از تتلو شد و وی را با محمدرضا شجریان که ترانهٔ تفنگت را زمین بگذار را در حمایت از معترضان انتخابات سال ۱۳۸۸ ساخته بود مقایسه کردند. تتلو در پاسخ، با ارسال مطلبی در رسانه‌های مجازی از هوادارانش خواست بغ بغو کنند که با پاسخ آنان مواجه شد.

 

امیر تتلو پانزدهم مهر ۱۳۹۴ در موزه صلح تهران حضور یافت و از سوی مجروحان و جانبازان شیمیایی و قطع نخاع ایران برای ساخت کلیپ «شهدا» تجلیل شد و به عنوان سفیر صلح این موزه معرفی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    تتلوجان‌توکه‌عزیزی‌مررررسی

  • ناشناس

    امیرتتلو