شمانیوز
شما نیوز

برای ثبت‌نام در طرح فروش خودرو چقدر باید واریز کنید؟

عمده‌ترین سوال متقاضیان با آغاز مرحله پیش ثبت نام برای فروش فوق العاده خودروسازهای داخلی مبلغ پیش پرداخت برای ثبت نام این خودروهاست.

برای ثبت‌نام در طرح فروش خودرو چقدر باید واریز کنید؟

 از ساعات ابتدایی امروز ۴ خرداد ماه مرحله پیش ثبت نام برای طرح فروش خودرو از دو خودروسازی اعلام شده است، در این مرحله از فروش  ۲۵ هزار خودرو در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد که ۱۵ هزار خودرو سهم ایران خودرو و ۱۰ هزار خودرو سهم محصولات سایپا است. وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: متقاضیان شرکت در طرح جدید فروش خودرو به مناسبت عید سعید فطر، تا ساعت ۲۴ چهارشنبه ۱۴ خردادماه (به مدت ۱۰ روز) فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه‌های فروش خودرو سازان، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. می‌توانید مبالغی باید در هنگام پیش ثبت نام و فروش خودرو محصولات بپردازید را در جدول زیر مشاهده کنید:



 

ضوابط ۱۰‌گانه برای ثبت‌نام در طرح فروش خودرو

به گزارش شمانیوز به نقل از شهرخبر : در این اطلاعیه آمده است: پیرو اطلاعیه شماره یک وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ضوابط ثبت‌نام و فروش خودروها در طرح ویژه ایام عید سعید فطر به استحضار می‌رساند، متقاضیان جهت دریافت نام کاربری و رمز عبور برای انجام مراحل ثبت‌نام، به مدت ۱۰ روز فرصت خواهند داشت تا با مراجعه به سامانه‌های فروش خودروسازان ثبت‌نام خود را انجام دهند. وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: زمان دریافت نام کاربری و رمز عبور از امروز یکشنبه (۴خرداد) آغاز شده و تا پایان زمان ثبت نام‌ یعنی روز چهارشنبه (۱۴خرداد ۹۹) ادامه خواهد داشت. همچنین زمان ثبت‌نام خرید خودروهای ارایه شده در این طرح نیز از چهارشنبه ۷ خردادماه آغاز شده و تا تاریخ چهارشنبه ۱۴ خردادماه ادامه خواهد داشت. بر این اساس، متقاضیان می‌توانند در فواصل زمانی مختلف طی ۱۰ روز متوالی (از ۴ تا ۱۴ خردادماه)، برای انجام مراحل دریافت نام کاربری و رمز عبور، به سامانه‌های فروش طراحی‌شده از سوی خودروسازان مراجعه کنند. بدیهی است، تقدم و تاخر ثبت‌نام، تاثیری در قرعه‌کشی نهایی نخواهد داشت. توصیه می شود متقاضیان بدون نگرانی و عجله، در یکی از روزهای آتی تا ۱۰ روز آینده، ترجیحا روزهای میانی، اقدام به دریافت نام کاربری و ثبت نام خرید اقدام کنند.

به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، این وزارتخانه در اطلاعیه شماره یک خود اعلام کرد: بر اساس سیاستگذاری‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و هماهنگی‌های به عمل آمده با خودروسازان، فروش ویژه ۲۵ هزار دستگاه خودرو شامل ۱۵ هزار دستگاه خودروهای گروه صنعتی ایران خودرو و ۱۰ هزار دستگاه خودروهای تولیدی گروه خودروسازی سایپا، در ایام عید سعید فطر صورت خواهد پذیرفت.

 

 

بر این اساس، حضور و ثبت‌نام در فرآیند فروش خودروسازان مشروط به رعایت شرایط ده‌گانه ذیل است:

 

 

۱- با هر کد ملی فقط امکان ثبت‌نام و خرید یک دستگاه خودرو از خودروسازان وجود دارد.

 

۲- مشتریانی که در ۳۶ ماه اخیر اقدام به خرید خودرو از شرکت‌های خودروساز کرده‌اند، مجاز به ثبت نام نیستند.

 

۳- دارا بودن گواهینامه رانندگی برای خریداران الزامی است.

 

۴- سن خریدار خودرو باید بالاتر از ۱۸ سال باشد و کد ملی، شماره تلفن همراه، مشخصات حساب بانکی، همه باید متعلق به شخص ثبت‌نام‌کننده باشد.

 

 

۵- افراد نباید پلاک خودرو فعال و نصب شده داشته باشند.

 

 

۶- خریدار خودرو، به هیچ عنوان حق فروش وکالتی خودرو را ندارد و خودروی فروخته شده قابل صلح نیست.

 

 

۷- چنانچه در راستی‌آزمایی مراحل فروش، تکمیل وجه، تحویل خودرو و حتی در بازه زمانی پس از تحویل خودرو، مشخص شود که خریدار از ضوابط عدول کرده یا در فرآیند ثبت‌نام صداقت نداشته است، خودروی وی توقیف و مطابق با قانون با آن برخورد می‌شود.

 

 

۸- هر خودروی صفر کیلومتری که در فرآیند تحویل مشتری قرار می‌گیرد، حداکثر باید ظرف مدت سه‌ماه و پس از تردد ۱۰۰۰کیلومتری، برای استفاده از گارانتی به نمایندگی‌های مجاز خدمات پس از فروش خودروسازان مراجعه کند.

 

 

۹- مشتریان باید در ثبت شماره شبا خود در سایت فروش دقت نمایند، چراکه مسئولیت ورود شماره شبا به صورت اشتباه و در نهایت برگشت پول به فرد دیگر بر عهده ثبت‌نام‌کننده است؛ ضمن اینکه شماره شبای اعلامی حتما باید به نام خود متقاضی باشد؛ چراکه وجه برگشتی در صورت عدم موفقیت در قرعه کشی، تنها به شماره شبای اعلامی منطبق با نام فرد ثبت‌نام کننده واریز خواهد شد.

 

 

۱۰- سند خودرو تا یکسال در رهن شرکت خودروساز باقی خواهد ماند.

 

 

توضیحات سایپا درباره ثبت نام خرید خودرو | نگران قرعه‌کشی نباشید، عجله هم نکنید

 

 

شرکت سایپا در قالب اطلاعیه‌ای از متقاضیان خواست برای ثبت نام عجله نکنند و یادآور شد که هیچ تفاوت و امتیازی در قرعه‌کشی وجود نخواهد داشت. در اطلاعیه مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل گروه خودروسازی سایپا آمده است:

پیرو اجرای طرح فروش فوق العاده خودرو و حجم گسترده تقاضا برای خرید خودرو، گروه خودروسازی سایپا از هموطنان عزیز می‌خواهد به هیچ عنوان برای ثبت نام عجله نکنند، زیرا طرح مذکور تا ۱۰ روز آینده ادامه خواهد داشت و مردم به صورت شبانه روزی تا ۱۴ خردادماه می توانند مراحل ثبت نام را طی کنند. پیش از این در طرح های فروش خودروسازان، زمان شروع ثبت نام اهمیت زیادی داشت و ممکن بود با تکمیل ظرفیت فروش خودروها در ساعات اولیه، متقاضیان موفق به ثبت نام نشوند اما در طرح جدید فروش فوق العاده خودرو دیگر قید زمان مطرح نیست و ثبت نام به مدت ده شبانه روز امکان پذیر است. از این روی ثبت نام در روزهای نخست یا پایانی این طرح، هیچ تفاوت و امتیازی در قرعه کشی برای متقاضیان نخواهد داشت. همچنین زمان ثبت نام و واریز وجه در این طرح هیچ تاثیری بر شانس برنده شدن نخواهد داشت و همه متقاضیان از شانس برابر برخوردار خواهند بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • محمد

    سلام من تازه ثبت نام کردم واریز وجه باید چجوری انجام بدیم؟؟خودش زمان مشخص داره؟؟

  • مینایی

    سلام من میخوام از محصولات ایران خودرو ثبت نام کنم ولی کارت بانکیم مشکل پیداکرده وسه روززمان‌میبره تا درست بشه بفرمائید آیاتاآن زمان میتونم ثبت نام کنم؟یاظرفیت تکمیل میشه وازثبت
    نام جامیمونم؟!خیلی نگرانم راهنماییم کنید.