شمانیوز
شما نیوز

هزینه سنگین بر دوش مجلس و نظام با احیای وزارت بازرگانی

کاش دولت به جای احیای وزارت بازرگانی طرح رتبه‌بندی معلمان را اجرا می‌کرد‬‎.

 هزینه سنگین بر دوش مجلس و نظام با احیای وزارت بازرگانی

عزیزی در گفت‌و‌گو با شمانیوز: کاش دولت به جای احیای وزارت بازرگانی طرح رتبه‌بندی معلمان را اجرا می‌کرد.

نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی گفت: ای کاش دولت به جای اینکه وزارت بازرگانی را با دو هزار میلیارد تومان هزینه احیا می‌کرد، این هزینه سنگین را برای اجرایی شدن طرح رتبه‌بندی معلمان صرف می‌کرد.

محمد عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، با بیان اینکه در هر کشوری تربیت‌کننده نسل آینده، معلمان هستند، اظهار کرد: بیشتر وقت دانش‌آموزان در روز با معلمان سپری می‌شود؛ لذا معلمان نقش بی‌بدیلی در حوزه تربیت نوجوانان دارند.

وی افزود: آموزش و پرورش باید بودجه بیشتری را در زمینه‌های آموزشی و پرورشی صرف کند تا از این طریق بر آینده کشور تأثیرگذار باشد.

نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه معلمان نقش بسزایی در حوزه تقویت روحیه ما می‌توانیم در دانش‌آموزان دارند، خاطرنشان کرد: فرهنگیان کشور در مقایسه با سایر کارکنان سازمان‌های دولتی برخوردار، از وضعیت معیشتی خوبی برخوردار نیستند و گاهی شنیده شده که برخی از معلمان حق‌التدریس با حقوق یک میلیون و 200 هزار تومان در ماه امرار معاش می‌کنند؛ در صورتی‌که هرگز یک معلم با این سطح از درآمد نمی‌تواند به فکر ارتقا و شکوفایی نظام آموزشی کشور باشد؛ زیرا همیشه دغدغه معیشت دارد.

عزیزی ادامه داد: طرح رتبه‌بندی معلمان می‌تواند به بهبود وضعیت معلمان کمک کند، البته هرچند اقدامات مثبتی در خصوص بهبود وضعیت معیشتی فرهنگیان صورت گرفته، اما کافی نیست.

وی یادآور شد: متأسفانه شنیده شده که در برخی مدارس یا ادارات آموزش و پرورش برای بخش اداری اضافه‌کار در نظر گرفته شده، اما برای معلمان حداقل ساعات اضافه‌کار هم در نظر گرفته نشده است؛ بنابراین انتظار می‌رود حداقل سطحی از ساعات اضافه‌کاری برای معلمان پیش‌بینی شود. همچنین آموزش و پرورش می‌تواند در برخی مدارس خلأ نبود معلم مورد نیاز را با افزایش ساعات اضافه‌کار معلمان موجود، جبران کند تا هم نیاز آموزش و پرورش رفع و هم بخشی از مشکلات معیشتی معلمان تأمین شود.

نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس طرح رتبه‌بندی معلمان را پیگیری می‌کند، خاطرنشان کرد: هرچند این طرح ضروری، برای دولت بار مالی دارد، اما بهتر بود دولت به جای احیای وزارت بازرگانی با هزینه دو هزار میلیارد تومانی، این هزینه سنگین را برای اجرایی شدن طرح رتبه‌بندی معلمان هزینه می‌کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied