شمانیوز
شما نیوز

قائم مقام سابق آموزش و پرورش در گفت وگو با شمانیوز

ساختار بودجه آموزش و پرورش نیازمند تحول جدی است

قائم‌مقام سابق آموزش و پرورش گفت: باید در ساختار بودجه آموزش و پرورش یک تحول جدی ایجاد شود

 ساختار بودجه آموزش و پرورش نیازمند تحول جدی است

قائم‌مقام سابق آموزش و پرورش در گفت‌وگو با شمانیوز: ساختار بودجه آموزش و پرورش نیازمند تحول جدی است

قائم‌مقام سابق آموزش و پرورش گفت: باید در ساختار بودجه آموزش و پرورش یک تحول جدی ایجاد شود و هرچند دولت و سازمان برنامه و بودجه به این موضوع توجه کرده‌اند، اما کافی نیست. 

امیرعلی نعمت‌اللهی، قائم‌مقام سابق وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پایگاه خبری و تحلیلی و شمانیوز، با بیان اینکه یکی از مزیت‌های عمده دانشگاه فرهنگیان این است، افرادی که وارد آن می‌شوند به‌عنوان دانشجو-معلم محسوب و عملاً از مزایای استخدامی و حقوق برخوردار می‌شوند، اظهار کرد: دولت، وزارت آموزش و پرورش و تمام نهادهایی که با دانشگاه فرهنگیان همکاری می‌کنند، در تلاش برای ارتقای کیفیت این دانشگاه هستند.

وی افزود: اساتید دانشگاه فرهنگیان جزء بهترین اساتید کشور محسوب می‌‎شوند، ولی هنوز این دانشگاه نیازمند کمک و حمایت.

قائم‌مقام سابق وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت بودجه وزارت آموزش و پرورش گفت: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم با وجود مشکلات مالی بسیار، به بودجه آموزش و پرورش توجه جدی‌ صورت گرفته است.

نعمت‌اللهی ادامه داد: ضروری است که در ساختار بودجه آموزش و پرورش یک تحول جدی ایجاد شود و در این خصوص دولت و سازمان برنامه و بودجه در حد توان خود، نسبت به حوزه آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت توجه کرده، اما کافی نبوده و همچنان مشکلات بودجه‌‎ای که رقم قابل توجهی هم است، این وزارتخانه را می‌رنجاند.

وی با اشاره به طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: امیدواریم با اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان یک جهش و تحول بزرگ را در نظام تعلیم و تربیت و نظام آموزش و پرورش شاهد باشیم؛ زیرا این طرح امید را در میان فرهنگیان افزایش می‌دهد.

 قائم‌مقام سابق وزیر آموزش و پرورش افزود: تا قبل از تصویب نهایی آیین‌نامه مربوطه طرح رتبه‌بندی معلمان هنوز به لحاظ عددی و مقدار نمی‌توان گفت که اجرای این طرح چقدر می‌تواند بر کیفیت معیشت معلمان تأثیرگذار باشد و حتی شاید براساس تفسیرهای مختلف، نیازمند مصوبه مجلس شورای اسلامی باشد.

نعمت‌اللهی تأکید کرد: موضوع رتبه‌بندی معلمان علاوه بر اینکه شامل مزایایی برای ارتقای معیشت فرهنگیان است، به ارتقای کیفیت معلمان براساس شاخصه‌های تحصیلاتی، طول دوران خدمت و گذرندان دوره‌های مختلف آموزشی منجر می‌‎شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied