شمانیوز
شما نیوز

سازمان منطقه آزاد کیش/

ارسال 850 دقیقه داستان صوتی به جشنواره واگویه‌ها

مدیر هنری دومین جشنواره داستان صوتی کیش «واگویه‌های جنوب» از ارسال بیش از 850 دقیقه داستان به این رویداد هنری خبر داد.

ارسال 850 دقیقه داستان صوتی به جشنواره واگویه‌ها

به گزارش شمانیوز و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، امین جوکار با بیان این که 91 داستان صوتی به این دوره از جشنواره ارسال شده که حدود 2برابر تعداد ارسال‌شده در نخستین دوره این جشنواره است، گفت: جوان‌ترین شرکت‌کننده 12ساله از جزیره کیش و بانوی 71 ساله از بندرعباس نیز مسن‌ترین شرکت‌کننده در دومین جشنواره داستان صوتی کیش، واگویه‌های جنوب است.

این فعال حوزه ادبیات جنوب خاطر نشان کرد: با توجه به گسترده‌تر شدن جغرافیای فراخوان دومین دوره جشنواره داستان صوتی، تولید کنندگانی از شهرهایی همچون اصفهان، بوشهر، ایلام، رفسنجان، تنکابن، آبادان، مرودشت، اهواز، دشستان، شیراز، تهران، مشهد، کنگان، شهرکرد، اندیمشک، خرمشهر، جزیره کیش، بویراحمد، دیر، سیرجان، بندرعباس، زرند و تنگستان؛ داستان‌های خود را برای داوری ارسال کردند. وی تصریح کرد: داوری ابتدایی رویداد آغاز شده است و تا نیمه‌ دی‌ماه سال جاری از طریق درگاه اینترنتی رسمی جشنواره و خبرگزاری‌های معتبر، راه‌یافتگان به مرحله نهایی اعلام خواهند شد.

جوکار ضمن ارایه جزییات فراخوان این رویداد هنری جنوب افزود: پذیرش آثار با داستان‌هایی بود که به زبان فارسی و لهجه‌ یکی از استان‌های جنوبی کشور شامل هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری، یزد، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد روایت شده است. وی با بیان این که نویسنده و راوی داستان‌ها باید یک نفر باشد و راوی امکان روایت داستان شخص دیگری را نداشت، برخی از آثار ارسالی که این موضوع را رعایت نکرده بودند به دلیل حفظ شرایط برابر در داوری؛ حذف شدند.

جوکار گفت: به دلیل جلوگیری از تداخل رویدادها، آیین اختتامیه در روزهای پایانی بهمن برگزار خواهد شد و در این آیین از 3 تولید کننده برتر با جایزه‌های ۴۰، ۳۰ و ۲۰ میلیون ریالی، دیپلم افتخار و تندیس تقدیر خواهد شد. ضمن این که ۲ داستان تحسین‌‌ شده از سوی هیات داوران نیز جوایز پنج میلیون ریالی را دریافت می‌کنند.

وی که یکی از داوران این جشنواره نیز هست گفت: منصور ضابطیان و شاهین بهرام‌نژاد دیگر داوران دومین دوره جشنواره داستان صوتی کیش، را تشکیل می‌دهند.

مدیر هنری جشنواره واگویه‌های جنوب اظهار داشت: بابک عامل به عنوان دبیر این رویداد حضور دارد و سعید پورعلی، رضا اردلان و منصور ضابطیان اعضای شورای سیاست گذاری دومین دوره جشنواره داستان صوتی کیش هستند، و اجرای این رویداد همانند دوره نخست برعهده مجموعه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای آوای کیش است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied