شمانیوز
شما نیوز

منطقه آزاد انزلی نقش مهمی در توسعه صادرات غیرنفتی دارد

استاندار گیلان در دیدار با مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ظرفیت های منطقه آزاد انزلی را تشریح و خبر از تداوم انجام فعالیت های عمرانی در این منطقه داد.

منطقه آزاد انزلی نقش مهمی در توسعه صادرات غیرنفتی دارد

بنابراین گزارش ارسلان زارع، امروز دوشنبه (25 اسفندماه) با اشاره به این که منطقه آزاد انزلی از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است، ضمن تبریک انتصاب مهندس مومنی گفت: منطقه آزاد انزلی به عنوان تنها منطقه آزاد شمال کشور سهم قابل توجهی در افزایش میزان صادرات غیرنفتی استان گیلان دارد.

زارع افزود: با ایجاد کریدور کشتیرانی بندر کاسپین و منطقه آزاد انزلی به روسیه ما در تامین کالاهای اساسی و مواد اولیه کارخانه ها نقش اثرگذاری داشته ایم. رویکرد جدید دولت تدبیر و امید در راستای نقش آفرینی بیشتر مناطق آزاد در تولید ناخالص ملی، سبب شده است تا شرکت های دانش بنیان و واحدهای تولیدی در این مناطق توسعه یابند.

او خاطرنشان کرد: همه این فعالیت ها سهم چشم گیری در ایجاد اشتغال داشته اند که در این عرصه تلاش شده است از مردم بومی استفاده شود و یک رویکرد اجتماعی مطلوب است. مهم ترین چالش در مناطق آزاد امروز کمبود اراضی است و امید است که با اصلاحیه ای که در دستور کار دولت قرار گرفته است، این چالش نیز برطرف شود. ارتباطات با همتایان خارجی در شمال کشور برقرار شده است و در خصوص سرمایه گذاری علاقه مندی خود را نشان داده اند.

استاندار گیلان با اشاره به این که ظرفیت های کشاورزی در استان گیلان فراوان است و می توان با احداث بارانداز و انبارهای متناسب این عرصه را نیز توسعه داد، ادامه داد: تکمیل کریدور جنوب به شمال خط آهن کشور امروز یکی از اولویت های دولت است و امروز این خط آهن به رشت رسیده است و عملیات اتصال به کاسپین در دو قطعه 6 و 7 در حال اجراست تا این طرح نیز هر چه زودتر تکمیل و به توسعه این منطقه کمک کند.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ضمن قدردانی از تلاش های استاندار در این منطقه خاطرنشان کرد: امروز ضرورت دارد که ظرفیت های استان گیلان بیشتر به کار گرفته شود و شاهد فعالیت های بیشتر در این استان باشیم. در دولت یازدهم و دوازدهم اقدامات بسیار خوبی در مناطق آزاد انجام شده است.

حمیدرضا مومنی، افزود: در حوزه گردشگری، واردات و صادرات منطقه آزاد انزلی به خوبی کار کرده است و نباید در گیر و دار مسائل جزئی گرفتار شود.

مومنی با اشاره به برخی مشکلات مناطق آزاد اظهار کرد: طرح توسعه منطقه آزاد انزلی نیاز به مطالعات بیشتر دارد و باید تمامی ابعاد این طرح مورد بررسی و سپس وارد مرحله اجرا شود و اگر از منطق کافی فنی و اقتصادی برخوردار باشد ما نیز به صورت کامل حمایت خواهیم کرد. ناپیوستگی از جمله مشکلات مهم در مناطق آزاد است و باید به آن توجه شود تا منجر به سختی هایی در مناطق آزاد نشود.

 

فرینا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied