شمانیوز
شما نیوز

بیش از ۱۰۰ طرح مسئولیت‌ اجتماعی در چابهار اجرایی شد

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: طی یک سال گذشته تاکنون بیش از یکصد طرح ویژه مسئولیت‌های اجتماعی در منطقه آزاد چابهار اجرایی شده است.

بیش از ۱۰۰ طرح مسئولیت‌ اجتماعی در چابهار اجرایی شد

به گزارش شمانیوز و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد چابهار طاهره شهرکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرموده‌اند، سواحل مکُران گنجی فراموش شده است که بایستی هر چه سریع‌تر از ظرفیت‌ها و مواهب موجود در آن بهره برد اظهار داشت: در همین راستا سازمان منطقه آزاد چابهار نسبت به تدوین سند مسوولیت‌های اجتماعی اقدام کرد.

وی ادامه داد: معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار طی سه سال اخیر در حوزه‌های فرهنگی، محیط زیست، اجتماعی و گردشگری اقدامات شاخصی را در کارنامه خود ثبت کرده است.

او با بیان اینکه در حوزه‌ مسوولیت‌های اجتماعی ۱۰۰ پروژه با مشارکت منطقه آزاد چابهار در دست اجرا است گفت: در این راستا ۴۸ پروژه اجتماعی شامل احداث ۲۰ مدرسه، یک مجتمع شبانه‌روزی، سه واحد خوابگاهی، چهار پروژه زیرساختی در حوزه بهداشت و درمان و ۲۰ طرح زیرساختی ورزشی در دستور کار قرار گرفت.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به اجرای ۲ طرح زیست محیطی در این دیار بیان داشت: در این حوزه نیز اجرای یک سایت پرنده‌نگری و یک پایگاه محیط زیست دریایی به مرحله اجرا در آمد.

وی تعداد پروژه‌های فرهنگی سال ۹۹ را ۳۳ مورد عنوان کرد و گفت: در این رابطه ۲۷ خانه امید روستایی، پنج کتابخانه روستایی و همچنین خانه فرهنگ و هنر کمالان با پیشرفت قابل توجهی در حال تکمیل هستند.

شهرکی از اجرای ۱۷ پروژه گردشگری یاد کرد و افزود: در این حوزه ۱۲ طرح گردشگری، دو طرح صنایع دستی و سه طرح در حوزه میراث فرهنگی عملیاتی شد.

وی اعتبار پروژه‌های عمرانی این معاونت در سال ۹۹ را ۱۵ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: سهم مشارکت سازمان منطقه آزاد چابهار در این پروژه‌ها هفت هزار ۲۴۸ میلیارد ریال است.

معاون سازمان منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: سهم مشارکت منطقه آزاد در اجرای این پروژه‌ها ۴۷ درصد بوده و ۵۳ درصد دیگر توسط سایر نهادها تامین شده است.

وی میزان اعتبار پروژه‌های فرهنگی را ۹۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: چهار هزار و ۳۱۳ میلیارد ریال هم به پروژه‌های اجتماعی اختصاص یافته است.

شهرکی به اعتبار طرح‌های گردشگری نیز اشاره کرد و اظهار داشت: سهم پروژه‌های گردشگری ۲ هزار و ۸۳۸ میلیارد ریال بوده است و هفت و نیم میلیارد ریال هم به طرح‌های محیط زیست اختصاص یافت.

وی همچنین از اجرای یکسری پروژه جدید شامل خانه‌های بهداشت، مرکز تسهیلات زایمانی و پارک بانوان در منطقه آزاد چابهار خبر داد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار تاکید کرد: باید یادآوری کنیم که سازمان منطقه آزاد چابهار ۲۹ هزار متر مربع از بهترین زمین‌های منطقه آزاد را به احداث زیرساخت‌های فرهنگی، ورزشی و بهداشت و درمان به منظور ارئه خدمات بهتر به جامعه محلی اختصاص داده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied