شمانیوز
شما نیوز

تبدیل ایلام به دروازه تجارت به مدیترانه توسط ایجاد منطقه آزاد مهران

نماینده مردم ایلام و ایوان و شیروان و چرداول و مهران در مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه (19 اردیبهشت ماه) در دیدار با مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، گفت: منطقه آزاد مهران می تواند ایلام را به دروازه تجارت به مدیترانه تبدیل کند.

تبدیل ایلام به دروازه تجارت به مدیترانه توسط ایجاد منطقه آزاد مهران

به گزارش شمانیوز و به نقل از پایگاه خبری فرینا، سارا فلاحی در این نشست از پیگیری های صورت گرفته مهندس مومنی مشاور رییس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و همکاران دبیرخانه در تصویب منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی مهران تقدیر و تشکر کرد.

فلاحی، عملیاتی شدن منطقه آزاد مهران را یکی از مهمترین مطالبات مردم استان ایلام دانست و گفت: این مصوبه ماحصل تلاش نمایندگان سابق در مجلس شورای اسلامی و تمامی دولتمردان است. 

وی افزود: بدست آوردن این مصوبه یک قهرمانی است که باید حفظ شود و برای حفظ این قهرمانی بایستی با برنامه ریزی کامل وارد عرصه عملیاتی شد.

وی با تاکید بر اینکه لازمه ایجاد منطقه آزاد مهران باید با محوریت صادرات تشکیل شود افزود: برای توسعه زیرساخت این منطقه در سرفصل های بودجه، مبالغی پیشنهاد شده است. 

فلاحی در ادامه گفت: مردم به فرصت ایجاد منطقه آزاد مهران امید بسته اند و انتظار داریم فعالیت های اقتصادی، جذب سرمایه گذار و تولید و اشتغالزایی به درستی صورت گیرد.

نماینده مردم ایلام و ایوان و شیروان و چرداول و مهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: همه ما به عنوان نمایندگان مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی تلاش می کنیم فضای اقتصادی و سرمایه گذاری امیدآفرینی برای مردم این استان ایجاد کنیم.

گفتنی است؛ لایحه ایجاد 7 منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی و 13 منطقه ویژه اقتصادی چهارشنبه (15 اردیبهشت ماه) در مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی و به تصویب رسید.

ایران اکنون دارای مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کیش، قشم، چابهار، ارس، انزلی، اروند و ماکو است و دولت دوازدهم برنامه‌های ویژه ای را برای مناطق آزاد و ویژه در نظر گرفت که موجب جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied