شمانیوز
شما نیوز

کیش مقام اول مسابقات قرآن مناطق آزاد کشور را کسب کرد

"جزیره کیش" در هفتمین گام از مسابقات قرآن مناطق آزاد با کسب ۱۱ امتیاز گروهی، به طور مشترک با "اروند" به مقام اول رسید و انزلی و قشم، به‌ترتیب مقام دوم و سوم تیمی را کسب کردند.

کیش مقام اول مسابقات قرآن مناطق آزاد کشور را کسب کرد

 به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش ، جعفر آهنگران رییس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان در آیین اختتامیه هفتمین گام از مسابقات قرآن مناطق آزاد، با تاکید بر احترام مثال‌زدنی به روحانیت در کیش و متمایز با دیگرشهرهای مذهبی کشورمان، ماه رمضانی را که در کیش گذرانده‌است از بهترین رمضان‌های عمر خود عنوان کرد و گفت: کیش با تمام محدودیت‌های کرونایی و همراه با رعایت ضوابط  بهداشتی، شب‌های قدر بی‌نظیر و باشکوهی داشته است.

 

جعفر آهنگران از تامین بودجه و اقدام به خرید واکسن کرونا در کیش خبر داد و افزود: امروز نشستی برای خرید یک میلیون دوز واکسن جهت تزریق به ساکنان کیش برگزار شد که تقبل مبلغ سنگین خرید آن توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در کیش، از برکات ماه مبارک رمضان است.

 

وی تصریح کرد: اگر مناسبات وزارت بهداشت نبود، همین امروز واکسن‌ها خریداری شده بود.

 

امام جمعه کیش نیز، "ارتباط با قرآن" را هدف غایی مسابقات قرآنی دانست و اظهار کرد: این ارتباط باید وسیع و در سطح جامعه اسلامی گسترده، مستمر، وثیق و مفید باشد که در عمل به قرآن نمایان می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمد حسن‌زاده با بیان این مطلب که بعضی از مردم مسلمان هیچ ارتباطی با قرآن ندارند و این کتابی مقدس الهی رابه خوبی نمی‌شناسند، گفت: گروهی در عین ارتباط با قرآن گاهی فقط به خواندن آن به قصد ثواب می‌پردازند، یا آن را تنها برای اموات تلاوت می‌کنند.

 

وی افزود: گروهی دیگر اما تلاوت با تدبر دارند و چنین ارتباطی هست که در زندگی تاثیرگذار خواهد بود گرچه این هم کافی نیست و ضعف در مرحله‌ عمل به قرآن نمودار می‌شود و در نهایت گروهی که همراه با تلاوت و تدبر، اعمال خود را نیز به آیات الهی عرضه می‌کنند و این اوج ارتباط با قرآن است.

 

امام جمعه کیش با اشاره به ایام انتخابات تصریح کرد: گروه‌ها و احزاب سیاسی و کسانی که خود را در معرض انتخاب قرار می‌دهند، رفتار و عملکرد خود را به قرآن عرضه دارند ومراقبت کنندکه آیا تطابقی وجود دارد .

 معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم اظهار داشت: در زمانه‌ای که می‌کوشند قرآن را کتابی کهنه و متعلق به نسل‌های پیشین و انسان مدرن را بی‌نیاز از آن معرفی کنند، افرادی که خالصانه آموزه‌های سنت و عترت و فطرت را درنیافته باشند، اجر عمل‌آموزی قرآن را مادی پنداشته و از موهبت های دنیا و آخرت آن که مختص دوستداران قرآن است، محروم می‌مانند.

 

عبدالهادی فقهی‌زاده ادامه داد: قرآن کتاب هدایت است اما فقط برای متقین، چرا که ایشان افرادی هوشیار و بصیر بر احوال خود هستند.

 

وی ابراز امیدواری کرد: با برگزاری چنین مسابقاتی رشته‌ اتصال به قرآن استوار و مستمر گردد.

 

دبیر شورای راهبردی قرآن مناطق آزاد کشور نیز ضمن معرفی "علی فیض" نوجوان نابغه‌ای که حافظ قرآن و نهج‌البلاغه بود از حضور نخبگان قرآنی کشور در کیش در آینده نزدیک خبر داد.

 

محمدرضا پورمعین ، ضمن خواندن پیام حمیدرضا مومنی، مشاور عالی رئیس‌جمهور در مناطق آزاد کشور، سطح دانش و رقابت بانوان را در این دوره از مسابقات در سطح بالایی عنوان کرد و گفت: این نشان از آماده بودن عرصه برای رشد بیشتر بانوان دارد.

 

سعید یکه‌دهقان، رئیس مرکز فعالیت‌های قرآنی معاونت فرهنگی اجتماعی منطقه آزاد کیش نیز با تاکید بر حضور داوران و اساتید برجسته ملی و بین‌المللی برای داوری این مسابقات در کیش، اظهار داشت: رقابت در رشته‌های تحقیق و ترتیل به صورت آف‌لاین و با استفاده از فیلم‌های ضبط‌شده  بود و در رشته حفظ کل، به صورت تماس تصویری برگزار شد.

 

لازم به ذکر است 42 شرکت کننده از هفت منطقه آزاد در هفتمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم مناطق آزاد کشور رقابت کردند و در نهایت در هر سه بخش‌ و دو گروه برادران و خواهران، ۱۸ نفر انتخاب شدند.

در بخش ترتیل، مصطفی سعیدی از کیش، حافظ علی‌زاده از ماکو و امین میمندی از اروند به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

 

در بخش قرائت تحقیق نیز علی دارابی از کیش، عدنان مؤمنین از اروند و نعمت قره‌خوانی از ماکو به مقام‌های اول تا سوم رسیدند و این مقام‌ها در بخش حفظ کل، از آن سید محمد انقیاد از انزلی، محمد امیری‌فرد از اروند و شجاع زبیدات از کیش شد.

 

در گروه خواهران نیز، عذرا صبری‌نژاد از اروند، نجمه کارگر از کیش و بتول جعفری از قشم مقام‌های اول تا سوم بخش ترتیل و در بخش قرائت تحقیق، شروین خان‌محمدی از قشم، صغری خورشیدی از انزلی و صدیقه بارانی از کیش این مقام‌ها را کسب کردند.

 

در بخش حفظ کل نیز این مقام‌ها به ترتیب به مینا چشم‌سبز از اروند، زینب تقوی‌پور از انزلی و عایشه نیک‌خواه از قشم رسید.

 

در پایان این مراسم، از برگزیدگان بخش کیش و عوامل برگزارکننده و همراه این مسابقات تقدیر شد.

آیین اختتامیه هفتمین دوره مسابقات قرآن مناطق آزاد با حضور مدیران ارشد قرآنی کشور در آخرین شامگاه ماه مبارک رمضان در سالن ابن‌سینا مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied