شمانیوز
شما نیوز

سرمایه گذاری در 10 پروژه بزرگ اقتصادی قشم

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم درآیین افتتاح ویدیو کنفرانسی 10 پروژه این منطقه توسط رییس جمهوری اعلام کرد: این پروژه ها با سرمایه‌گذاری 100درصد بخش خصوصی به میزان 4010 میلیارد ریال و 21میلیون دلار با 591 نفر اشتغالزایی و در راستای پشتیبانی و مانع زدایی در مسیر تولید در این منطقه به بهره برداری رسیده است.

سرمایه گذاری در 10 پروژه بزرگ اقتصادی قشم

به گزارش شمانیوز و به نقل از  روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم ، علی درویش پوربا اشاره به پروژه های مربوط به تولید ماهی و میگو در این افتتاح ها افزود: این پروژه ها را سه شرکت آبزی‌پروری محک شیلات، شرکت هیراد کاوه ساحل قشم و شرکت آبزیان دشت مروارید قشم فعال درزمینه پرورش ماهی در دریا با ظرفیت تولید هشت هزار و 500 تُن ماهی در سال همراه با  سه شرکت هامور طلایی قشم، تعاونی میگو دشت کُنارسیاه و تعاونی دریانوردان در حوزه پرورش میگو با ظرفیت تولید سه هزار و 680 تُن میگو درسال اجرا می کنند.
وی اظهار کرد: اجرای این پروژه ها درمجموع با سرمایه‌ای بالغ ‌بر21 میلیون دلار و یک هزار و 380 میلیارد ریال در تأمین امنیت غذایی کشور نقش ارزنده‌ای خواهد داشت و برای 351 نیروی بومی اشتغال‌زایی خواهد شد.


افزایش ظرفیت تولید ماهی و میگو در قشم


درویش پور با اشاره به اینکه این پروژه ‌ها با سرمایه‌گذاری کامل بخش خصوصی اجرا شده و نقش مهمی نیز در صادرات این ماده غذایی ارزشمند و ارزآوری برای کشور دارند تصریح کرد: با افتتاح این پروژه ها در زمینه پرورش ماهی و میگو در قشم مجموعا هشت هزارتن ماهی و دوهزارتن میگو به ظرفیت تولید آنها  درجزیره اضافه می شود.
 وی در این آیین از افتتاح نمایشگاه و فروشگاه «دی یوتی فری» شرکت انسا مروارید قشم نیز در فرودگاه بین المللی منطقه آزاد قشم خبر داد و گفت: این مجموعه با هدف انتقال دانش و تکنولوژی برندهای جهانی با 100 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و اشتغالزایی 120نفر به بهره برداری رسید.
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه سخنان خود به افتتاح هتل چهارستاره سارینا به ظرفیت 320 تخت اقامتی با سرمایه گذاری یک هزار و 900 میلیارد ریالی در قشم هم اشاره کرد و یادآور شد: این هتل درساختمان 9 طبقه قرار دارد  و دارای 60 واحد اقامتی در چهار طبقه است و یک طبقه این ساختمان به رستوران و سالن کنفرانس و یک طبقه هم به پارکینگ اختصاص یافته و سه طبقه آن نیز تجاری است.
درویش پور افزود: با بهره‌برداری از مرحله اول ساخت این هتل چهار ستاره، افزون بر 75 نفر دربخش‌های مختلف خانه‌داری، اداری و پرسنلی، مالی و حسابداری، فروش و بازاریابی، نگهبانی و آشپزخانه مشغول به کار می شوند. 

افزایش اتاق ها و تخت های واحدهای اقامتی قشم


وی درخصوص رشد ساخت واحدهای اقامتی در قشم یادآور شد: در سال 92 تعداد واحدهای اقامتی قشم 57 واحد بود که امروز این تعداد به 150 واحد وتعداد اتاق های این واحدها نیز از یک هزار و 221 اتاق در سال 92 به دو هزار و 846 اتاق در سال 1400 
رسیده و همچنین این واحدها درسال 92 دارای چهارهزار و 918تخت بودند که این تعداد امروز به 11هزار و 450تخت رسیده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین دراین آیین ازآغاز بهره برداری دو واحد تولیدی در زمینه  لوازم آرایشی و بهداشتی با اعتباری بالغ بر بیش از 630 میلیارد ریال در قشم خبر داد.
به گفته وی این دو واحد تولیدی شامل اطلس و کارن زیما قشم درحوزه تولید عطر، اودکلن و بسته‌بندی لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت دارند که با بهره برداری از آنها 45 نفر صاحب شغل شدند.
درویش‌پور تصریح کرد: این دو واحد تولیدی محصولات آرایشی و بهداشتی توان تولید سالانه 69 تُن عطر و اودکلن و بسته‌بندی 45 تُن شامپو و سایر محصولات از این نوع را دارند.
یادآور می‌شود منطقه آزاد قشم پیش‌ازاین در سه مرحله از افتتاح‌های ریاست جمهوری در دولت تدبیر و امید با 53 طرح با اعتبار ریالی 60 هزار و 660 میلیاردی و ارزی 340 میلیون یورو و 260 میلیون دلاری در دو بخش دولتی و خصوصی حضورفعال داشته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied