شمانیوز
شما نیوز

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار:

هنرمندان به کالبد جامعه روح و جلا می‌بخشند

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه هنرمندان به کالبد جامعه روح می‌بخشند گفت: توجه به هنر و هنرمندان یکی از مهمترین مولفه‌های جدی فرهنگِ هر جامعه است.

هنرمندان به کالبد جامعه روح و جلا می‌بخشند

به گزارش شمانیوز : طاهره شهرکی شامگاه جمعه در دیدار با هنرمندان چابهاری که با حضور نصیراحمد ملازهی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد چابهار و جمعی از مدیران فرهنگی این منطقه در راستای ادای احترام و تبریک عید سعید فطر انجام شد اظهار داشت: اگر هنر مورد توجه قرار گیرد و به شکل اصولی به آن پرداخته شود می‌تواند نقش تاثیرگذاری بر توسعه و پیشرفت فرهنگی جوامع داشته باشد.

وی ادامه داد: پُرواضح است که استان و سیستان و بلوچستان خصوصا شهر بندری چابهار و سواحل مکُران با قدمت تاریخی خود در اعصار مختلف تاکنون شاهد پرورش فرزندان بی‌نظیری در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی بوده است و این اتفاق در زمینه‌های موسیقی، مجسمه‌سازی، نویسندگی، تئاتر و سینما و سایر شاخه‌های هنری به خوبی نمایان است.

وی تصریح کرد: فرهنگ غنی بلوچستان به همت هنرمندان بلوچ حفظ شده و در حوزه بانوان چهره‌های فرهنگی خاصی همچون بانو «سکینه آزادی» را داریم که برای پیشرفت فرهنگی این دیار زحمات زیادی متقبل شده‌اند و ما نیز بر خود وظیفه دانستیم از این فرهیخته و هنرمند ارزشمند قدردانی کنیم.

نصیراحمد ملازهی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد چابهار نیز در این دیدار گفت: اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه جزو تاثیرگذارترین اقشار جامعه هستند که با تولید آثار هنری خود سمت و سوی جامعه را تحت تاثیر قرار داده و امید و نشاط را به جامعه هدیه می‌کنند. در همین زمینه و به مناسبت عید فطر به سراغ هنرمندان پیشکسوت چابهار در حوزه بازیگری رفتیم و سپس با تعدادی از اساتید موسیقی، شعر و ادب نیز دیدار و گفت و گو کردیم.
ملازهی به برنامه‌های ماه مبارک رمضان از جمله برگزاری مسابقات قرآنی، مسابقه محراب رستگاری با موضوع شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع)، شرکت 6 نفر از قاریان و حافظان برادر و خواهر در مسابقات ملی بین مناطق آزاد کشور، تولید محتوای مجازی با موضوع شب‌های قدر و شهادت حضرت علی(ع)، اشاره کرد.

بانو سکینه آزادی در فیلم‌های گل یا پوچ، حافظ، چهار بهار، دردانه، آسکو، انتهای زمین، پروانه‌ای در باد، دالبگ، کاروان ،قباد، سوچکی، مهلب، من بدو ارثیه بدو، دوراهی، تلائین زهم و واتر ایفای نقش کرده است.

 

 

 

منبع:روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد چابهار

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied