شمانیوز
شما نیوز

تصویب عملکرد کم نظیر شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش

مجمع عمومی عادی صاحبان سهام شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش برگزار و صورتهای مالی منتهی به ۳۰ اسفند سال ۱۳۹۹به اتفاق آرا تصویب شد.

تصویب عملکرد کم نظیر شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش

به گزارش شمانیوز و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، جعفر آهنگران مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و ریاست مجمع در آغاز جلسه گفت: گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت در خصوص فعالیت شرکت همراه با صورتهای مالی ارائه شده خوشحال کننده و امید بخش بود.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش افزود: بر اساس اطلاعات موجود، شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش، عملکرد مطلوب و پرتفوی ارزشمندی را در کارنامه خود ثبت کرده و جلسه مجمع را زودتر از روال عادی بسیاری از مجامع برگزار کرده است.

جعفر آهنگران در ادامه با تشکر از اعضای هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش و هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش گفت: نظر به رشد سود آوری و بازدهی بالای شرکت، این گزارش جهت استحضار مشاور محترم رئیس جمهور به دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ارسال خواهد شد تا مدلی برای سایر مناطق آزاد و ویژه باشد.

ناصر آخوندی عضو هیات مدیره و معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش در این جلسه گفت: عملکرد سال گذشته شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش، این پیام را برای سایر شرکتهای سازمان منطقه آزاد کیش و دیگر مناطق آزاد و ویژه دارد که می توان در شرایط سخت و دشوار نیز کار درست را با خروجی قابل قبول ارائه داد. سودآوری به دست آمده در بین شرکت های با فعالیت مشابه بورسی و غیر بورسی در کل کشور کم سابقه و بی سابقه است و فاصله زیادی با بسیاری از بنگاههای اقتصادی دارد.

ناظر اول مجمع افزود: شرکت سرمایه گذاری با اتخاذ روش های مبتکرانه و خلاقانه در حوزه تامین مالی ،فعالیتهای مشارکتی در حوزه زمین و ساختمان را فعال نمود که حاصل آن ارزش افزوده قابل توجه برای اجرای وظایف حاکمیتی و توسعه زیرساختهاست.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به محدودیت زمین در جزیره زیبای کیش گفت: واگذاری خام زمین و املاک، اداره کیش را در آینده به مخاطره می اندازد و ما با این رویکرد منبعث از مسئولیت اجتماعی، از این اقدام پرهیز کرده و این سیاست را ادامه می دهیم.

ناصر آخوندی، عرضه اوراق صکوک توسط شرکت در سال گذشته را نیز اقدامی مهم برشمرد و گفت: تبدیل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش به هلدینگ چند رشته ای سرمایه گذاری و توسعه کیش و عرضه آن در بورس ، گامی مهم در جهت افزایش درآمد و شفافیت حداکثری است.

سعید نظری مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش در این جلسه گفت: حسب سیاست گذاری های کلان سازمان منطقه آزاد کیش مبنی بر پرهیز از خام فروشی زمین، مشارکت در ساخت و ساز با بخش خصوصی دنبال شد که حاصل آن در گزارش مالی سال گذشته بادقت و روایی بالا قابل مشاهده است.

وی افزود: همانطور که معاون محترم توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش اشاره داشتند، موافقت اصولی برای ورود شرکت به بازار سرمایه به صورت هلدینگ اخذ گردیده و اساسنامه ای در این زمینه تهیه شده و در انتظار تائید است.

به گفته وی، با راهبری درست سازمان منطقه آزاد کیش و ریل گذاری صحیح انجام شده، دستاورد کم سابقه ای عاید شده است که با برنامه های سال 1400، این روند ادامه خواهد داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied