شمانیوز
شما نیوز

فعالیت 42 پلیس افتخاری در کیش

معاون نیروی انسانی فرماندهی انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش گفت: هم اکنون ۴۲ کیشوند به صورت افتخاری با ماموران این فرماندهی همکاری دارند.

فعالیت 42 پلیس افتخاری در کیش

به گزارش شمانیوز : سرهنگ سیدعباس میر بابایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه امنیت محصولی اجتماعی با مشارکت تمام آحاد جامعه است اظهار داشت: نیروی انتظامی در راستای ارتقای سطح مشارکت مردم در این مقوله اقدام به جذب پلیس افتخاری از بین آحاد جامعه کرده است.

 

وی اضافه کرد: در جزیره کیش نیز با همکاری امام جمعه، معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد و سپاه ناحیه کیش تا کنون ۴۲ نفر شامل ۳۹ زن و سه آقا به عنوان پلیس افتخاری در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجماعی بکار گیری شدند.

 

معاوون نیروی انسانی فرماندهی انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش یادآور شد: پلیس افتخاری در ۲ سطح شامل سطح یک (ضابط قضایی) و سطح ۲ (غیرضابط قضایی) است که در سطح یک افراد باید بین ۱۸ تا ۶۰ سال سن داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه افرادی که بخواهند در سطح یک فعالیت کنند تایید صلاحیت شده و پس از آن آموزش می بینند، ادامه داد: این نیروها در کنار پلیس حضور داشته و با حمایت و مدیریت ناجا در برخی از ماموریت ها به ماموران کمک خواهند کرد.

 

میربابایی بیان اینکه پلیس‌های افتخاری سطح ۲ نیز باید بین ۱۵ سال به بالا باشند گفت: همیاران پلیس و پلیس یاران از جمله این افراد هستند فعالیت این افراد عمدتا به صورت فرهنگسازی تعریف شده است.

 

وی یادآور شد: خرید خدمت پلیس های افتخاری از برنامه های نیروی انتظامی است که در این راستا تا کنون پنج نفر از این افراد به صورت خرید خدمت پنج ساله پس از طی مراحل گزینش جذب شده و در آینده نیز طبق دستورالعمل ناجا افرادی از داوطلبان فعلی بکار گرفته خواهند شد.

 

پلیس افتخاری به تعدادی از شهروندان گفته می شود که به صورت داوطلب در تامین امنیت جامعه با رده های مختلف پلیس اعلام همکاری کرده و پس از ارائه مدارک و گذراندن دوره های رده های انتخابی و دریافت حکم به فعالیت در معاونت های مختلف پلیس مانند راهور ، امنیت اجتماعی و دیگر حوزه های پلیس بنا بر نیازمندی اقدام می کنند.

 

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده و اکنون ۴۴ هزار نفر در آن سکونت دارند.

 

کیش یکی از امن ترین نقاط کشور پهناور ایران شناخته می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied