شمانیوز
شما نیوز

برای نخستین بار در مناطق آزاد کشور، سند برنامه توسعه تدوین می‌شود

مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری_ صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: به منظور جلوگیری از سلیقه گرایی و روزمرگی در بودجه ریزی و با هدف تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و توجه به تولید، سند تحول و توسعه مناطق آزاد کشور با همکاری تمام مناطق کشور تدوین می‎شود.

برای نخستین بار در مناطق آزاد کشور، سند برنامه توسعه تدوین می‌شود

به گزارش شمانیوز و به نقل از فرینا، حمیدرضا مومنی روز سه شنبه در نشست هم اندیشی مدیران برنامه ریزی و بودجه سازمان های مناطق آزاد در جزیره کیش اظهار داشت: این سند چشم انداز و پیش درآمدی و نقشه راهی برای حرکت در مسیر برنامه هفتم توسعه است تا بتوان گامی برنامه محور در تحقق اهداف این برنامه داشته باشیم.

مومنی با اشاره به اینکه این سند به مانند اسناد برنامه توسعه کشور پنج ساله خواهد بود افزود:  به منظور تسریع در تحقق اهداف این سند با 2 برش سه ساله و 2 ساله تدوین خواهد شد تا سریع به اهداف مورد نظر برنامه ششم توسعه برسیم. 
وی گفت: محورهای توسعه، وضعیت فعلی، اولویت بخش های نسبت به هم، قرار دادن تولید به عنوان محور کلیدی، رفع اشتغال، سرمایه گذاری خارجی، صادرات، گردشگری در این سند مورد توجه قرار خواهد گرفت.
دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: پیگیری و ارایه راهکار برای اصلاح قانون مناطق آزاد، نحوه اداره کردن مناطق آزاد جدید، تقویت و بهره گیری کامل از مزایای مناطق آزاد که آن را از سرزمین اصلی متمایز می کند و جلوگیری از فروش زمین از دیگر برنامه هایی است که مدیران برنامه ریزی و بودجه سازمان های مناطق آزاد آن را پیگیری کنند.
مشاور رییس جمهور با اشاره به اینکه مناطق ویژه اقتصادی مغفول مانده است افزود: اعتقاد داریم سیاست های این دبیرخانه نیز در این مناطق باید و در تدوین سند چشم انداز پنج ساله توسعه این مناطق نیز در دستور کار قرار بگیرد تا این مناطق نیز بتوانند سهم خود را همگام با مناطق آزاد تجاری در اقتصاد و توسعه کشور ایفا کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied