شمانیوز
شما نیوز

پیشرفت مناطق آزاد و تاثیر مستقیم در حوزه اشتغال

پیشرفت مناطق آزاد و ویژه می تواند در حوزه اشتغال که از اساسی ترین مسایل کشور است موثر باشد.

پیشرفت مناطق آزاد و تاثیر مستقیم در حوزه اشتغال

به گزارش شمانیوز :  دکتر پوررمضان مسئول ستاد نخبگان مناطق آزاد و ویزه اقتصادی آیت الله رئیسی درنشست فعالان اقتصادی و بازرگان مناطق آزاد با اعلام این مطلب افزود: ارزآوری ناشی از تولید و صادرات می تواند در سطح رفاه عمومی و رفع مشکلات کشور، سهم به سزایی داشته باشد.

 

 

وی با اشاره به مقطع حساس کنونی تصریح کرد: مسایل و مشکلات متعددی در مناطق آزاد وجود دارداز جمله می توان به انباشتگی نیروی انسانی و عدم درامدهای پایدار اشاره کرد که این مهم باید با تلاش متولیان امر مرتفع شود و با ایجاد بسترهای لازم برای تولید بیشتر و رقابتی کردن مناطق آزاد شرایط بازگشت مناطق آزاد به جایگاه اصلی خود را فراهم آورد .

 

 

دکتر پوررمضان خاطر نشان کرد: با انتقال فناوریهای پیشرفته و افزایش صادرات کالا و خدمات ،این مناطق می توانند محلی برای جذب منابع خارجی و سرمایه گذاری داخلی باشند .

 

 

دکتر پوررمضان با اشاره به اینکه دیپلماسی اقتصادی در مناطق آزاد یکی از اساسی ترین مسایلی است که آیت الله رییسی در برنامه های خود مطرح کرده است یادآور شد: کشور ما با وسعتی که دارد و با وجود مناطق آزاد در اکثر نقاط مرزی می تواند در حوزه دیپلماسی اقتصادی و عمومی و همچنین تعامل نزدیک با همسایگان از ظرفیت بالای آن برای صادرات کالا با مشارکت در امور تولیدی با کشورهای همسایه در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی توفیقات فراوانی را برای کشور به ارمغان بیاورد. وی عنوان کرد:ایجاد شرایط لازم برای تولید ، صادرات و جذب سرمایه گذاری خواهد توانست در حوزه اشتغال و بیکاری و فقر اجتماعی که از مسایل اساسی مبتلا به کشور است تاثیر گذار باشد.

 

 

مسوول ستاد نخبگان مناطق  آزاد گفت : این مهم میسر نخواهد شد مگر با استقرار نیروهای کارآمد ، متخصص ، جهادی و پاکدست که شرایط آن فراهم شده است.معاون اسبق حقوقی و پارلمانی مناطق آزاد کشور افزود : ملت عزیز ایران با شرکت در انتخابات و رای حداکثری به آیت الله رییسی شاهد این برنامه های هدفمند در مسیر بهبود اوضاع نابسامان کشود خواهند بود.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied