شمانیوز
شما نیوز

بهره برداری ۹ طرح عمرانی و خدماتی در کیش

۹ طرح عمرانی، خدماتی و گردشگری در جزیره کیش روز دوشنبه با دستور رییس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.

بهره برداری ۹ طرح عمرانی و خدماتی در کیش

به گزارش شمانیوز و به نقل از  ایرنا، برای اجرای این طرح‌ها که به صورت همزمان با  ۵۰ طرح دیگر در سه منطقه آزاد ارس، قسم و اروند با دستور حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری افتتاح شد، ۱۹ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی ، ۱۱ میلیون یوررو و ۲۲ میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی انجام شده که در نتیجه آن برای ۳۷۵  نفر به صورت مستقیم و ۷۵۵ نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.
این طرح ها شامل، مجتمع مسکونی یوتاور، بلوک A برج های پرشین مارینا، شرکت پترو سرویس پارسیان ، فاز دوم شرکت خدمات ایمنی فرآیند فامور مهرگان ، تلکه کابین میکا، فاز دوم شرکت طاها پویش ، فاز جدید شرکت کیش مدیفارم، شرکت مت لوک هیدرونیو ماتیک ، شرکت مروارید لامت کیش است.
مجتمع مسکونی یوتاور در زمینی به مساحت ۱۰ هزار و ۱۰۰ متر مربع با ۲۱ هزار متر مربع زیربنا و با ۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری احداث شده که در آن برای ۳۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
بلوک A برج های پرشین مارینانیز در زمینی به مساحت ۱۱ هزار و ۵۹۵ متر مربع با ۱۴ هزار و ۸۶۵ متر مربع زیربنا برای اشتغال مستقیم  ۲۷ نفر و غیر مستقیم ۳۵۰ نفر با ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار احداث شده است.

۹ طرح عمرانی و خدماتی در کیش به بهره‌برداری رسید
شرکت پترو سرویس پارسیان کیش نیز دارای ۲۷ دستگاه مربوط به ارایه خدمات نمونه گیری از گل حفاری و پایش اطلاعات، ارایه خدمات حفاری و ارایه سرویس مادلاکینگ پیشرفته است.
برای این طرح ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و پنج میلیون دلار سرمایه گذاری انجام شده که در نتیجه آن ۴۶ نفر به صورت مستقیم و ۵۷ نفر به صورت غیر مستقیم  مشغول بکار هستند.
فاز دوم شرکت خدمات ایمنی فرآیند فامور مهرگان کیش نیز به منظور بازرسی ایمنی ۴۵ قرار داد مربوط به صنایع نفت و گاز و آموزش یک هزار و ۴۰۰ نفر با افق اشتغال مستقیم ۱۲ نفر و غیر مستقیم ۱۸ نفر با ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و ۷۰۰ هزار یورو سرمایه گذاری ارزی احداث شده است.
تلکه کابین میکا کیش نیز با ۲۰ کابین معمولی و ۲ کابین ویژه به طول سه کیلومتر مسیر رفت و برگشت با ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و ۱۰ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی احداث شده که در آن ۸۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۲۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول بکار هستند.
مرحله دوم شرکت طاها پویش برای ارایه خدمات در زمینه حفاری دایرکشنال و نمودار گیری و دوربین درون چاهی و مغزه گیری با ۲۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و ۱۷ میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی با افق اشتغال مستقیم ۷۰ نفر و غیر مستقیم ۱۳۰ نفر احداث شده است.
 فاز جدید شرکت کیش مدیفار فعال در عرصه تولید شربت و قطره های خوراکی و انواع مکمل های ورزشی با افق تولید سالانه هشت میلیون قوطی با سرمایه گذاری ۲۷۰ میلیارد ریالی با افق اشتغال مستقیم ۳۰ نفر و غیر مستقیم ۴۵ نفر ایجاد شده است.
شرکت مت لوک هیدرونیو ماتیک کیش نیز که در زمینه تتولید شیرآلات و اتصالات ابزار دقیق در حوزه صنایع نفت و گاز در زمینی به مساحت ۷۰۰ متر مربع با حجم عملیاتی ۱۳ هزار قطعه با  ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار احداث شده که در نتیجه ان ۱۰ نفر به صورت مستقیم و ۶۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول بکار هستند.
شرکت مروارید لامت کیش که در زمینه تولید آب شرب فعالیت دارد با ۷۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری با افق اشتغال مستقیم ۷۰ نفر و غیر مستقیم ۲۰۰ نفر احداث شده است.
این شرکت قادر است سالانه ۶۳۰ هزار لیتر آب آشامیدنی لیوانی، ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر آب آشامیدنی بطری ۵۰۰ سی سی، ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر آب آشامیدنی ۱۵۰۰ سی سی، ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر آب آشامیدنی ۲۰ گالنی، سه میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر آب آشامیدنی گالنی ۱۰ لیتری و ۸۱۰ تن تولید پت از پری فرم را تولید و روانه بازار کند.

در این ایین عملیات اجرایی ۱۲ طرح عمرانی، خدماتی و گردشگری در جزیره کیش روز دوشنبه با دستوررییس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس آغاز شد برای اجرای این طرح‌ها ۱۵ هزار و ۲۰۹ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی انجام خواهد شد که شامل یک هزار و ۱۰۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش دولتی و ۱۴ هزار و و ۱۰۶ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش دولتی است.
۹۳ درصد از اعتبارات این ۱۲ طرح از سوی بخش خصوصی  و هفت درصد نیز از منابع دولتی هزینه می شود که در نتیجهاجرای آن برای برای یک هزار و ۶۸۶ نفر نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.
هم اکنون علاوه بر مراکز تجاری و خدماتی، حدود ۳۴۰ واحد صنعتی و خدمات صنعتی با حجم سرمایه گذاری ریالی ۱۰ هزار و ۵۹۳ میلیارد ریال و ۵۳۴ میلیون دلاری در زمینه های مختلف از جمله تولیدات "مصنوعات پلاستیکی، تجهیزات پزشکی، مصنوعات چوبی، بسته بندی مواد غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی" در این منطقه فعال است و دراین واحدها پنج هزارو ۵۶۷ نفر مشغول به کارهستند.
جزیره کیش یکی از چهار مناطق گردشگر پذیر جنوب غرب آسیا بوده که همه ساله حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر گردشگر پذیرش می‌کرد که در سال گذشته به حداقل ممکن رسیده است.
کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده که در گذشته آن را قیس می خواندند.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت راهبردی، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied