شمانیوز
شما نیوز

۶ طرح اقتصادی، تولیدی و زیربنایی در چابهار افتتاح شد

۶ طرح توسعه‌ای در حوزه‌های اقتصادی، تولیدی و زیربنایی با اعتبار یکهزار و ۹۳۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۶۳ نفر به صورت مستقیم از طریق ویدئوکنفرانس با دستور رئیس جمهوری در منطقه آزاد چابهار افتتاح شد.

۶ طرح اقتصادی، تولیدی و زیربنایی در چابهار افتتاح شد

به گزارش شمانیوز و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار، در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی سازمان مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، ۶ طرح با اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم بیش از ۵۰۰ نفر با دستور رئیس جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید.

نخستین طرح مربوط به بهره‌برداری از فاز سوم کارخانه آریاپروفیل، خط تولید و تست لوله‌های گاز است که توسط شرکت تعاونی آریاپروفیل اجرا شده است.‌ در این طرح که با اعتبار ۶۵۰ میلیارد ریال اجرا شده است، ۴۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۲۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد.
همچنین یک هتل سه ستاره با نام "هتل‌گیلان" با اعتبار ۵۵۰ میلیارد ریال توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی احداث شده که زمینه اشتغال مستقیم برای ۳۵ نفر و اشتغال غیر مستقیم برای ۱۰۵ را فراهم کرده است.
به گفته مسوولان سازمان منطقه آزاد چابهار، در راستای فراهم کردن زمینه جذب سرمایه‌گذاری، طرح آماده سازی زمین‌های یازده هکتاری منطقه آزاد به صورت مشارکتی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی و سازمان منطقه آزاد چابهار با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال اجرایی شده است.
طرح بعدی در حوزه مسوولیت اجتماعی و شامل احداث مدرسه، زمین‌های چمن و خانه‌های امید روستایی بوده که به صورت مشارکتی توسط سازمان منطقه آزاد و خیران با اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریال به مرحله اجرا و بهره‌برداری رسید. در این حوزه ۵۵ نفر به صورت مستقیم و ۱۱۰ نفر غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند.
احداث واحد بازیافت فلزات نیز که عملیات اجرایی آن توسط بخش خصوصی اجرا شده است امروز به بهره‌برداری رسید. اجرای این طرح که ۲۳۰ میلیارد ریال هزینه دربر داشته برای ۳۴ نفر به صورت مستقیم و ۹۰ نفر غیر مستقیم شغل ایجاد می‌کند.

همچنین در این مراسم از پروژه پیاده‌سازی دانش BIM (مدل سازی اطلاعات ساخت) در منطقه آزاد چابهار رونمایی شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied