شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی

جاذبه های دیدنی در جزیره زیبای کیش

کیش در فصول پاییز و زمستان مقصدی ایده آل برای گردشگران محسوب می گردد و در این برهه از سال دارای آب و هوایی مطبوع و بهاری است . می توانید روزها در امتداد سواحل به تفریح و خوشگذرانی مشغول باشید و زمانی را به بازدید از آثار تاریخی و جزایر زیبای اطراف کیش اختصاص دهید . همچنین با وجود بازارها و مراکز خرید متنوع دغدغه ای برای خرید و تهیه سوغات نخواهید داشت .

جاذبه های دیدنی در جزیره زیبای کیش

به گزارش شمانیوز، در ادامه با سفر باتو همراه باشید تا شما را با برخی از جاذبه های معروف کیش آشنا کنیم .

پارک آبی اوشن

این مجموعه تفریحی که نسبتا تازه تاسیس است به یکی از جاذبه های پرطرفدار جزیره کیش تبدیل شده و محل مناسبی برای گذران روزی شاد و مفرح است . پارک آبی اوشن اولین پارک آبی رو باز در ایران است که به گونه ای طراحی شده که استفاده از آن برای بانوان نیز امکان پذیر است . این مجموعه با شش هکتار وسعت و ظرفیت گنجایش سه هزار نفر دارای وسایل بازی متنوعی است که همگی طبق استاندارد های بین المللی طراحی شده است .

ضمنا بیش از پنجاه نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند و همگی آماده خدمت به مسافران هستند  . در این مجموعه چهار استخر آب در ابعاد مختلف وجود دارد که عمق آنها با یکدیگر تفاوت دارد و برای سنین مختلف طراحی شده اند . یکی از این استخرها مختص افراد مسن و برای آب درمانی است . و در کنار آن برای کودکان نیز استخرهای کوچک تری وجود دارد .

سرسره های این پارک آبی در تور های کیش اندازه های متنوع هستند و برخی از آن ها پانصد متر طول دارند و دور تا دور پارک آبی کشیده شده اند . در این مجموعه علاوه بر سرسره های سر باز و سر پوشیده و پیچ در پیچ بازی های مهیج دیگری نظیر موج های مصنوعی و پرش از ارتفاع نیز وجود دارد . ضمنا  می توانید در سالن اسپا ، جکوزی و استخرهای آب درمانی وقت بگذرانید . این مجموعه دارای خدمات دیگری نظیر فروشگاه لوازم ورزشی ، کافه و رستوران ، سالن ماساژ و ... است .

سالن اسپا و آب درمانی این مجموعه بویژه برای افراد مسن مناسب است . این بخش ، پلومریا نام دارد و در آن انواع خدمات ماساژ ارائه می شود که برخی از پر طرفدارترین آنها سیام فیش ماساژ ، سالایا هد ماساژ ، هاوایی هات استون ماساژ و ماساژ سوئدی و تایلندی است . لازم بذکر است برای ارائه خدمات ماساژ و اسپا از مشتریان هزینه جداگانه دریافت می گردد  .

در این مجموعه چندین کافه و رستوران وجود دارد که در آن انواع خوراک های سرد و گرم و انواع نوشیدنی سرو می گردد . بنابراین هر زمان که احساس خستگی یا گرسنگی کردید میتوانید به بوفه و رستوران های متنوع این مجموعه بروید و غذای مورد علاقه تان را سفارش دهید .

پیشنهاد می کنیم حین ورود به جزیره کیش ابتدا از سانس های پارک ابی اوشن مطلع شوید و روز و ساعت آزاد خود را انتخاب و بلافاصله رزرو نمایید . زیرا سانس ها در طول ایام هفته متغیر است و گاه در زمان کوتاهی پر می شوند .

بازدید از باغ پرندگان

در ادامه پیشنهاد می کنیم به باغ پرندگان بروید و از فضای دلنشین این مجموعه و تفریحات متنوع آن بهره مند شوید .  باغ پرندگان یک مجموعه تفریحی و آموزشی است که پارک دلفین ها را نیز در بر می گیرد . در باغ پرندگان با بیش از پنجاه گونه از پرندگان مناطق مختلف دنیا آشنا می شوید که برخی از آن ها نادر و کمیاب هستند . به عنوان مثال انواع طاووس ها ، فلامینگو ها ، درنای تاج‌دار و انواع لک‌لک ها و همچنین انواع طوطی ها تنها نمونه ای از پرندگان موجود در این مجموعه اند .

این مجموعه دارای فضایی سرسبز است و تنوع گیاهی بالایی دارد . همچنین با تماشای گونه های مختلف پرندگان ، دایره اطلاعات شما وسیع تر شده و اطلاعات آموزنده ای بدست می آورید . باید اضافه کنیم باغ پرندگان بیش از یکصد هکتار وسعت دارد و در جنوب ‌شرقی جزیره کیش واقع شده و حدود بیست سال از تاسیس آن می گذرد . 

 

پارک دلفین ها (دلفیناریوم )

این مجموعه تفریحی بخشی از باغ پرندگان است که در آن شاهد تماشای حرکات نمایشی دلفین ها خواهید بود . این پستانداران باهوش توسط مربیان خبره آموزش دیده و شما را برای ساعت ها سرگرم می کنند . بازدید از این مکان به خصوص برای کودکان جذاب و سرگرم کننده است و علاوه بر دلفین ها با پستانداران دیگری همچون شیرهای دریایی ، گربه دریایی و… آشنا خواهید شد . ضمنا در فضای سبز این مجموعه گونه های گیاهی مختلفی نظیر انواع نخل ها ، بنجامین های بزرگ ، اوکالیپتوس ، آکاسیا ، مورد ، کهور ، گل ختمی ، شیشه شور و گونه های مختلفی از کاکتوس ها را خواهید دید  . 

سفر به شهر استانبول  - ترکیه

شهر استانبول و تور های استانبول یکی از دیدنی ترین شهرهای دنیاست , که از تاریخ و فرهنگی غنی برخوردار بوده و دارای جاذبه های دیدنی فراوان است . استانبول سالانه میزبان میلیون ها گردشگر از سراسر جهان است و جالب اینکه در کنار شهرهای بزرگی همچون لندن ، پاریس ، رم و ... قرار گرفته و حتی در سالهای اخیر میزان گردشگران آن از این شهرها پیشی گرفته است . هر ساله و با آغاز فصل تابستان تعداد زیادی از ایرانیان عازم سفر به این شهر زیبا شده و روزها محو تماشای تاریخ و فرهنگ غنی این سرزمین می شوند . همچنین از جاذبه های شهری و مراکز خرید متنوع استانبول دیدن نموده و با کوله باری از خاطره و سوغاتی به شهر و دیار خود باز می گردند . اغلب این مسافران تنها با یکبار سفر به این شهر در زمره مسافران همیشگی آن قرار می گیرند . البته شهر استانبول تا پایان فصل پاییز نیز هوای مطبوعی دارد و شرایط آب و هوایی ایده آلی برای سفر دارد .

ضمنا باید اضافه کنیم شهر شهر استانبول توانسته به پایتخت فرهنگی قاره اروپا تبدیل شود که دلیل آن هم تاریخ و فرهنگی غنی و هزاران ساله این شهر است . سراسر شهر استانبول با اماکن باستانی ، موزه ها و گالری های هنری تزئین شده که برای بازدید از همه آن ها به هفته ها زمان نیز خواهید داشت . تعداد جاذبه های دیدنی شهر استانبول بقدری زیاد است که حتی شمارش و نام بردن آن ها کاری بسیار دشوار خواهد بود . اما ما در ادامه این مطلب نگاهی به برخی از مشهورترین آن ها می اندازیم و شما در داشتن سفری رویایی و بیاد ماندنی یاری می کنیم . 

 

تنگه بسفر

در ابتدا پیشنهاد می کنیم به تماشای منظره زیبای تنگه بسفر بروید و از تقابل دریای مرمره ، دریای سیاه با خلیج شاخ طلائی لذت ببرید . تنگه بسفر یکی از زیباترین چشم اندازهای شهر استانبول را مقابل دیدگانتان قرار می دهد و جالب اینکه این تنگه همان نقطه اتصال دو قاره آسیا و اروپاست و شهر استانبول از همین مکان به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم می گردد .

در اطراف این منطقه جاذبه های دیدنی و آثار تاریخی متعددی وجود دارد ، به همین خاطر اغلب گردشگران گشت و گذار در این شهر را از همین مکان آغاز می کنند . تنگه بسفر سی کیلومتر طول دارد و عرض آن هفتصد متر است و در اطراف آن رستوران ها و کافه های بیشماری به چشم اندازی زیبا دیده می شود که می توانید برای نوشیدن یک فنجان چای و یا قهوه مهمانشان باشید . ضمنا آثار تاریخی متعددی در حوالی تنگه بسفر به چشم خورد که معروف ترین آن ها کاخ چراغان ، کاخ باشکوه دولما باغچه ، موزه زکی پاشا ، مسجد اورتاکوی  نام دارد . علی الخصوص کاخ دلما باغچه زیباترین این بناهاست که بازدید از آن را به شما توصیه می کنیم . 

کاخ توپکاپی

در ادامه شما را با یکی از باشکوه ترین کاخ های شهر استانبول آشنا می کنیم که به شهرت جهانی رسیده و هر ساله میلیون ها بازدید کننده دارد .

کاخ توپکاپی یکی از برجسته ترین آثار تاریخی شهر استانبول است که به دست سلاطین عثمانی ساخته شده و به مدت چهارصد سال محل اقامت و مقر فرماندهی این امپراتوری بوده است . باید اضافه کنیم این بنا در سال 1985 میلادی توسط سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسید .

بیشتر بخوانید

معروف ترین مراکز خرید در شهر استانبول و جاذبه های دیدنی در کیش را از دست ندهید

کاخ دولما باغچه

پیشنهاد می کنیم در ادامه مسیر خود به تماشای کاخ باشکوه دلما باغچه که برخی آن را کاخ آتاتورک می نامند ، بروید . کاخ دلما باغچه شما را با گوشه ای از فرهنگ و هنر امپراتوری عثمانی آشنا می کند و جالب اینکه برخی کارشناسان این بنای زیبا را با کاخ ورسای هم ردیف می دانند . این بنا در قرن نوزدهم میلادی و به دستور سلطان عبدالمجید اول و در نزدیکی تنگه بسفر ساخته شد . در ابتدا از این کاخ برای اسکان مهمان خارجی استفاده می گردید و بعد ها از آن برای اقامت تابستانی سلاطین عثمانی استفاده شد . معماری با شکوه و زیبای کاخ دولما باغچه یادآور سبک های معماری اسلامی ، عربی و اروپایی است .

مسجد آبی - مسجد سلطان احمد

این بنای باشکوه از دیگر شاهکارهای معماری عثمانیان است که به دستور سلطان احمد و برای نشان دادن عظمت این امپراتوری به جهانیان و نیز تقابل با مسجد ایاصوفیا ساخته شد . در ساخت این بنا از هزاران قطعه کاشی آبی رنگ استفاده شده و به همین دلیل نام دیگر این مسجد را آبی گذارده اند . مسجد آبی تنها مسجد در این کشور است که دارای شش مناره است و جالب اینکه در آن زمان تنها مسجد الحرام دارای شش مناره بود . به همین خاطر به شاه سلطان احمد برای ساخت این مسجد انتقاداتی وارد شد و وی برای رفع شدن همه سوء تفاهم ها دستور ساخت مناره دیگری را برای مسجد الحرام صادر نمود و هزینه کامل آن را پرداخت کرد . 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied