شمانیوز
شما نیوز

آیت الله نوری همدانی تاکید کرد:

برخورد قاطع با فرار مالیاتی افراد متمکن

آیت الله نوری همدانی خواستار برخورد قاطع با فرارهای مالیاتی افراد متمکن شد.

برخورد قاطع با فرار مالیاتی افراد متمکن

به گزارش شمانیوز به نقل از  رسانه مالیاتی ایران، آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید شیعه، در دیدار رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور و هیات همراه با اشاره به اهمیت مسأله مالیات اظهار داشت: از ابتدا مالیات در اسلام مطرح بوده است; چرا که زندگی بشر و اداره جامعه به مسائل اقتصادی نیاز دارد.

ایشان افزودند: اگر نیازهای اقتصادی تأمین نشود زندگی انسان فلج خواهد شد، از این رو انسان به تمام ابعاد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی زندگی انسان توجه دارد تا مردم در رفاه زندگی کرده و مسیر بندگی را به خوبی طی کنند.

آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که باید در همه ابعاد به ویژه بعد اقتصادی اسلام در جامعه فرهنگ سازی شود، اظهار داشت: اگر انسان واجبات مالی را ادا نکند در پیشگاه الهی مسوول خواهد بود.

این مرجع تقلید افزود: در حکومت اسلامی و دینی باید فرهنگ سازی شود که مسائل مهمی مانند خمس، زکات و مالیات مورد توجه باشد. امروز باید در فرهنگ سازی سرمایه گذاری ویژه شود تا آثار آن را در جامعه ببینیم.

آیت الله نوری همدانی ابراز داشت: باید مردم را از طریق رسانه ها به خوبی توجیه کرد تا اهمیت و نقش مالیات در توسعه کشور را بدانند و بر اساس نیازهای جامعه اسلامی اقدام کنند.

ایشان تصریح کردند: در اسلام، افراد متمکن باید مالیات پرداخت کنند و این مالیات صرف آبادانی شهرها و تامین هزینه خدمات عمومی و توزیع ثروت در جامعه به منظور برقراری عدالت اجتماعی می شود .

این مرجع عالیقدر خاطرنشان کرد: بر اساس نظر اسلام، افرادی که تمکن ندارند معاف از مالیات هستند و از آن ها نباید به هیچ عنوان مالیات گرفته شود و شرایط بین افراد متمکن و افراد ضعیف جامعه نباید یکسان باشد.

ایشان اضافه کردند: با توجه به اهمیت مالیات در پیشرفت و توسعه کشور، به هر شکلی باید با فرار مالیاتی مبارزه کرد و به ویژه افرادی که تمکن مالی دارند و یا ثروت های بادآورده کسب کرده اند، باید مالیات آن را بپردازند.

آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که در اسلام فقر جایگاهی ندارد و تمام جامعه باید برای رفع فقر تلاش کنند، گفت: باید تعالیم اسلامی را دقیق عملی کنیم تا فقر از میان جامعه برچیده شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied