شمانیوز
شما نیوز

پاکسازی پارک چیتگر توسط نمایندگان محیط زیست ایران خودرو

سومین نشست تخصصی نمایندگان محیط زیست شرکت های تابعه ایران خودرو با هدف بررسی دغدغه های موجود در این گروه صنعتی در حوزه محیط زیست و با محوریت توسعه پایدار برگزار شد.

پاکسازی پارک چیتگر توسط نمایندگان محیط زیست ایران خودرو

به گزارش شمانیوز و به نقل از ایکوپرس، مدیر مسئولیت های اجتماعی گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به بستر مناسبی که برای تحقق اهداف محیط زیست در ایران خودرو ایجاد شده گفت: در شرایط سخت کنونی که صنعت خودرو پیشران عبور از تحریم هاست، خودروسازی تلاش می کند که با ایستادگی و ادامه فعالیت ها از این مقطع دشوار هم عبور کند و مصمم است تا در اوج مشکلات نیز با رویکرد مسئولانه، در جامعه اثربخش باشد.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی، بر اولویت داشتن توسعه فرهنگی بر توسعه اقتصادی تاکید کرد و گفت: برای حل مسایل و عبور از مشکلات باید از آموزش کودکان آغاز کنیم، مسایل مربوط به توسعه حمل و نقل عمومی و حفاظت از محیط زیست بخشی از آموزش های مورد نظر است که به سلامت جامعه کمک می کند.

فرزام پوراصغر استاد دانشگاه تهران در حوزه محیط زیست نیز در این نشست با اشاره به اهمیت توسعه پایدار، گفت: توسعه مبتنی بر ملاحظات اقتصادی پاسخگوی توسعه پایدار نیست، اگر توسعه برمبنای ملاحظات محیط زیستی نباشد پایدار نخواهد بود.

وی با بیان این که چشم انداز توسعه هیچگاه مانند دوران فعلی روشن نبوده گفت: کوچک ترین اتفاقی که در کره زمین روی دهد تمامی کشورها را تحت تاثیر قرار می دهد که نشان دهنده درهم تنیدگی اقتصاد جهانی است. ابتکار و خلاقیت و نوآوری بشر تا به این روز پیشرفته نبوده است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در چند دهه اخیر به دلیل معضلات گوناگون در محیط زیست،‌ کنواسیون های متعددی در حوزه های محیط زیست به تصویب جامعه جهانی رسیده که نشان می دهد جهانیان به این باور رسیده اند که باید در الگوهای تولید و مصرف و همچنین مسایل محیط زیست بازنگری کنند. هیچ کشوری بدون توجه به این تحولات نمی تواند مشکلات و مسایل خود را حل کند.

پوراصغر نخستین هدف توسعه پایدار رارفع فقر دانست و گفت: تمام تلاش جامعه جهانی این است که شکاف درآمدی را کم کرده و توزیع متناسبی از منابع داشته باشد و جامعه را به سمت پایداری حرکت دهد.

وی کمبود منابع آبی،‌ فرسایش خاک، مهاجرت های اکولوژیک،‌ حاشیه نشینی و تنش های اجتماعی را از جمله چالش های فعلی در جهان برشمرد و گفت: بیشتر درگیری ها و خشونت ها در کشورهای مختلف منشا محیط زیستی دارد.

مدیرگروه توسعه پایدار و برنامه ریزی و نظارت سازمان برنامه و بودجه گفت: عوامل تهدید کننده محیط زیست محدود به مرزهای جغرافیایی نیست و می تواند به معضلات جهانی تبدیل شود.

پس از برگزاری این نشست، نمایندگان محیط زیست گروه صنعتی ایران خودرو به مناسبت 4 مهرماه روز جهانی پاکسازی کوهستان، با حضور در بوستان چیتگر به پاکسازی این پارک پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied