شمانیوز
شما نیوز

پیام تبریک مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به مناسبت روز ملی ایمنی و آتش نشانی

هفتم مهر ماه یاد بود حماسه شهدای آتش نشان پالایشگاه آبادان در دوران دفاع مقدس است، که به واسطه همین رشادت‌ها به عنوان”روز ملی ایمنی و آتش نشانی” نام گذاری گردیده است؛ اینجانب لازم می دانم این روز پر افتخار را به همکاران غیور و پرتلاش صنعت پتروشیمی و به ویژه اعضای خانواده بزرگ هلدینگ خلیج فارس و همکاران گرانقدر حوزه ایمنی و HSE تبریک عرض نمایم.

پیام تبریک مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به مناسبت روز ملی ایمنی و آتش نشانی

پرواضح است که نبرد امروز ما با دشمنان ملت ایران، جنگ اقتصادی است، لذا حفاظت و صیانت از تاسیسات صنعت پتروشیمی با توجه به ماهیت عملیات و نوع فرآیند، دارای مخاطرات ذاتی بوده و مدیریت ریسک‌های آن یکی از عوامل کلیدی موفقیت در این صنعت به شمار می رود. وقوع حوادث علاوه بر هزینه‌های مستقیم، هزینه‌های سنگین غیر‌مستقیمی نیز تحمیل خواهد نمود، که مهمترین آن خدشه‌دار شدن اعتبار هلدینگ خلیج فارس است. بررسی‌ها نشان می‌دهد عدم رعایت الزامات و دستورالعمل‌های ایمنی کار در فضاهای محصور، کار در ارتفاع و پروانه‌های کار از علل عمده بروز حوادث است.

عدم توجه جدی به ملاحظات بهداشت کار و محیط‌زیست نیز در بروز حوادث نقش مستقیم داشته که ضرورت مدیریت یکپارچه سلامت، ایمنی و محیط‌زیست را بیش‌از‌پیش نمایان می‌سازد. انضباط و رعایت دقیق الزامات ایمنی، از دغدغه‌های اساسی این هلدینگ بوده و ضرورت دارد، مدیران ارشد در کلیه سطوح سازمانی به عنوان الگو، نسبت به رعایت الزامات HSE متعهد و بر حسن اجرای این مهم نظارت دائمی داشته باشند. همچنین لازم است ضمن بازنگری آموزش‌ها با رویکرد نیاز محور، در جهت ارتقای آگاهی و فرهنگ ایمنی کارکنان اقدام شود.

از جمله عوامل موفقیت نظام HSE ، به کارگیری کارکنان متعهد و دارای صلاحیت بوده و امروز این صنعت بیش از هر زمان دیگر نیازمند مشارکت و حضور متخصصین علاقمند و حرفه‌ای در این عرصه است. لذا ضرورت دارد ساختار HSE با رویکرد کلی مدیریت مخاطرات در نزدیک‌ترین نقطه به منشا آن و تقویت واحدهای ایمنی در مناطق، تاسیسات و واحدهای عملیاتی بر مبنای دو اصل فرآیند محوری و حرفه‌ای‌گری مورد بازنگری و مهندسی مجدد قرار گیرد.

در شرایط حساس کنونی اصول پدافند غیر عامل و مدیریت بحران با هدف ارتقای سطح پایداری و تداوم تولید، نقش بسیار مهمی در ایمنی تاسیسات و اماکن مجاور داشته و لازم است ضمن انطباق آن با نیازمندی‌های تخصصی صنعت پتروشیمی، نسبت به استقرار این اصول و ضوابط به صورت یکپارچه با سایر فرآیندهای مدیریت HSE اقدام گردد.

از همه مدیران و همکاران محترم انتظار دارم با تنظیم اهداف و راهبردهای مناسب و برنامه‌ریزی دقیق در راستای ارتقای عملکرد HSE و دستیابی به نتایج فراتر از تراز جهانی در این حوزه اقدام نمایند، تا در آینده شاهد وقوع هیچ حادثه‌ای (هر چند کوچک) در سطح شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس نباشیم.

                                                                                   

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied