شمانیوز
شما نیوز

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛

هدف‌گذاری برای ترانزیت ۵۰ میلیون تن کالا از ایران

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که با استفاده از دیپلماسی فعال‌تر حمل و نقل می‌توان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ترانزیت کالایی را تا حدود ۵۰ میلیون تن افزایش داد که البته میزان دقیق و فنی آن به زودی اعلام می‌شود.

هدف‌گذاری برای ترانزیت ۵۰ میلیون تن کالا از ایران

به گزارش شمانیوز و به نقل از «کالاخبر»، شهرام آدم نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ایران به عنوان یک بخش جغرافیایی محل تلاقی دو کریدور مهم بین المللی شمال- جنوب و شرق- غرب است که می‌توان از این پتانسیل و ظرفیت برای افزایش میزان ترانزیت کالا در سال استفاده کرد. افزایش ترانزیت نه تنها در آمدزایی بیشتری برای ایران به همراه خواهد داشت، بلکه میزان اشتغال سهم جی دی پی (تولید ناخالص داخلی) از ترانزیت کالایی میزان مبادلات و تعاملات بین المللی امنیت روانی و غیره نیز رشد قابل توجهی نسبت به گذشته خواهد داشت.

 

وی افزود: هم اکنون ظرفیت حدود ۱۲ میلیون تنی ترانزیت در کشور وجود دارد که سالانه تقریباً به همین میزان کالا در کشور ترانزیت می‌شود اما عددهای زیادی به عنوان هدف‌گذاری مشخص شده که از حدود ۳۰ میلیون تن در سال تا ۵۰ میلیون تن متفاوت است و ما هم اکنون در حال بررسی فنی و تخصصی پتانسیل‌های ترانزیتی کشور هستیم و به زودی عدد دقیق آن را اعلام می‌کنیم.

 

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قطعاً رسیدن به ۳۰ میلیون تن ترانزیت در سال راحت تر از ۵۰ میلیون تن است، گفت: تلاش می‌کنیم میزان هدف‌گذاری دقیق و فنی برای ارتقاء و رشد ترانزیت کالایی در کشورمشخص کرده و  زمینه‌ها و بستر آن را نیز فراهم کنیم که این مسئله با دیپلماسی حمل و نقل فعال‌تر قابل تحقق است.

 

آدم نژاد همچنین از راه‌اندازی چند کریدور دیگر در کشور مانند کریدور افغانستان- ایران- ترکیه خبر داد و گفت: این کریدورها می‌توانند به افزایش ترانزیت کالایی در کشور کمک کنند و تمام هدف‌گذاری وزارت راه و شهرسازی در این زمینه در راستای افزایش ترانزیت کالایی است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied