شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز/

با نصب اپلیکیشن «همراهی» با زائران کربلای معلی همراه باشید

در آستانه اربعین حسینی یک اپلیکیشن راه اندازی شده تا زوار حسینی(ع) و خانواده های آنان برای برقراری ارتباطی بی هزینه و بهره مندی از امکانات بیشمار از آن استفاده کنند.

با نصب اپلیکیشن «همراهی» با زائران کربلای معلی همراه باشید

به گزارش خبرنگار شمانیوز، هرساله میلیون‌ها نفر در راهپیمایی اربعین حسینی (ع) شرکت می‌کنند و این کنگره عظیم، بزرگ‌ترین گردهمایی سالانه مذهبی در دنیا نام گرفته است.این روزها نیز در آستانه اربعین حسینی (علیه السلام) شاهد خروج تعداد بیشماری از زوار ایرانی به سمت عراق- کربلا هستیم.

این سفر معنوی بی شک مقدمات فراوانی را می طلبد، فارغ از داشتن شرایط معنوی برای حضور در این سفر، برنامه ریزی و در اختیار داشتن امکانات برای برقراری ارتباط از طریق تلفن همراه در شلوغی ها و ازدحام های جمعیتی برای زوار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اما در این میان هر یک از شرکت های بزرگ ارتباطی برای ارائه خدمات هرچه با کیفیت تر به زائرین کربلای معلی و خانواده های آنان در آن سوی مرز، با یکدیگر در حال رقابت هستند.

اخیرا در جریان رقابت های ارتباطاتی، اپلیکیشنی معرفی شده که بر مبنای آن زائران و مشترکان تلفن همراه می توانند بدون هزینه، نه تنها از وضعیت خانواده های خود در سفر مطلع شوند، بلکه در این سفر با آن ها همراه شده و به نوعی سهیم در این سفر روحانی شوند.

اگر شما نیز جزو زائرین حسینی در این روزهای پر از معنویت هستید و به زبان عربی مسلط نبوده و نگران مکالمه و برقراری ارتباط با دوستان عراقی هستید با نصب این اپلیکیشن دیگر نگران نباشید چرا که بر اساس آن جملات شما ترجمه شده حتی برخی از جملات متداول آماده و ترجمه شده است.  

دیگر امکان مفید اپلیکیشن«همراهی» این است که زائران می توانند در کنار قدم های نیابتی(نایب زیاره بودن) به ترافیک یابی مسیرها و... دسترسی داشته باشند.

 این اپلیکیشن با ارائه یک سرویس جامع و کامل متناسب با سلیقه و نیاز کاربران، علاوه بر ارائه محتوای فاخر و ارزشمند، امکانات تعاملی و مشارکتی، فضای مناسبی را برای مخاطبان در فضای دیجیتال فراهم می کند. 

زائران حسینی با نصب این اپلیکیشن می توانند با خیالی آسوده به پیاده روی اربعین تا کربلای معلی بپردازند و از تمامی امکانات در مسیر بدون نیاز به اینترنت باخبر شده ضمن آنکه با استفاده از این اپلیکیشن نذر قدم داشته باشند.

این اپلیکیشن که قادر است در هر دو کشور ایران و عراق کار کند در اختیار مشترکین قرار گرفته که امکان اعلام وضعیت زائران را به سایرین بدون نیاز به اینترنت فراهم می‌کند.

با استفاده از اپلیکیشن همراهی، نه‌تنها می‌توان وضعیت خود را اطلاع‌رسانی کرد، بلکه می‌توان از وضعیت دیگران نیز استعلام گرفت و این فرایند نیازی به داشتن ارتباط اینترنتی ندارد. به بیان بهتر، می‌توان همراهی را اپلیکیشنی خواند که اصلی‌ترین خدمت آن استعلام وضعیت زائران است.

اما در کنار این ویژگی، قابلیت‌های دیگری را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از جمله‌ی قابلیت‌های این اپلیکیشن باید به مواردی نظیر نذر قدم، مترجم همراه (عربی به فارسی و فارسی به عربی)، مسیریابی در کنار مشخصات کامل موکب‌ها اشاره کرد.

شرکت طراح این اپلیکیشن در این باره اعلام کرده است که در "همراهی" تلاش داریم تا با ارائه یک سرویس جامع و کامل متناسب با سلیقه و نیاز کاربران، همراه با ارائه محتوای فاخر و ارزشمند و امکانات تعاملی و مشارکتی، فضای مناسبی را برای اوقات شما در فضای دیجیتال فراهم کنیم.

 

برخی از امکانات و قابلیت های این سرویس عبارتند از : 

- اعلام وضعیت خود به سایرین در عراق و ایران (بدون نیاز به اینترنت و رایگان)

- نیابت قدم (اطلاع به مخاطب از طریق پیامک رایگان) 

- مترجم همراه (فارسی به عربی و عربی به فارسی)

-مشخصات کامل موکب ها (بدون نیاز به اینترنت)

- امکان دانلود نوا، ویدئو، کتاب الکترونیک با اینترنت رایگان

- امکان به اشتراک گذاری عکس ها و ویدئوها

- نقشه آفلاین 

- اخبار و اطلاع رسانی ها

- مسابقه ویژه اربعین

 

گفتنی است ،کاربرانی که در ایران هستند می توانند با نصب این اپلیکیشن، به صورت رایگان و بدون نیاز به اینترنت با دوستان و خانواده خود که در مسیر راهپیمایی بزرگ اربعین هستند در ارتباط بوده و از امکانات و محتواهای موجود در این سرویس با اینترنت رایگان بهره مند شوند. 

در صفحه اصلی برنامه و در بالاترین بخش آن می‌توانید میزان مسافت باقیمانده تا شهر کربلا و تعداد قدم‌های خود که تاکنون برداشته‌اید را ببینید. در نوار پاپینی نیز می‌توانید محتوای که پیش از این دانلود کرده‌اید را به صورت آفلاین استفاده کنید.

در بخش مترجم همراه اپلیکیشن همراهی با توجه به موضوعی که قصد ارتباط گرفتن در آن زمینه را دارید با جملاتی آماده روبرو هستید. در عین حال در صورت دسترسی به اینترنت می‌توانید از بخش مترجم آنلاین استفاده کنید.

 در بخش قران کریم شما به کل متن قرآن کریم با دسته‌بندی آیات روبرو می‌شوید که با فونت مناسب و قابل استفاده بر روی گوشی بکار گرفته شده است.

در بخش نقشه شما محل حضور دقیق خود را با روشن کردن GPS متوجه می‌شوید و به راحتی با زدن دکمه نزدیک‌ترین موکب، نزدیک‌ترین موکب ثبت شده بر روی برنامه به شما اعلام می‌شود.

 

برداشتن قدم نیابتی در اپلیکیشن همراهی

در بخش جالب قدم نیابتی نیز می‌توانید تعداد قدم‌هایی که به نیابت از سایر افراد برداشته‌اید را نوشته و با وارد کردن شماره موبایل و نام و نام خانوادگی فرد مورد نظر با استفاده از متن‌های آماده و البته به صورت رایگان برای او به صورت پیامک ارسال کنید.

در بخش اعلام وضعیت نیز همانطور که اشاره کردیم می‌توانید به صورت رایگان در مسیر راهپیمایی اربعین یک وضعیت برای خود ثبت کنید تا دوستان شما از آخرین وضعیت شما آگاه باشند. این موضوع صرفا با اجازه شما به شماره‌های مد نظر انجام می‌شود.

در بخش همراه با اربعین نیز می‌توانید محتوای موجود برای دانلود و استفاده از آن به صورت آفلاین هنگامی که به اینترنت دسترسی ندارید، را مشاهده کنید. این محتوا شامل محتوای صوتی، محتوای تصویری، کتاب‌های الکترونیکی و .. است.

زائرین می توانند با شماره گیری کد دستوری  «ستاره 114 مربع» لینک دریافت اپلیکیشن را دریافت کنند و از خدمات این اپلیکیشن در طول روزهای سفر زائران مطلع شوند و از سایر مزیت های این اپلیکیشن همچون اینترنت رایگان بهره مند شوند.

گزارش:معصومه افلاکی

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی