شمانیوز
شما نیوز

آیین راه اندازی معاملات آتی پسته در بورس کالای ایران برگزار می شود

آیین راه اندازی معاملات آتی پسته با حضور علی اکبر مهرفرد معاون وزیر جهاد کشاورزی، شاپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، محمدرضا پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران و جمعی از مدیران ارشد بازار سرمایه و فعالان بازار پسته کشور برگزار می شود.

آیین راه اندازی معاملات آتی پسته در بورس کالای ایران برگزار می شود

به گزارش شمانیوز و به نقل از «کالاخبر»؛ معاملات آتی پسته در حالی از امروز در بورس کالا کلید می خورد که اندازه قرارداد آتی پسته ۱۰۰ کیلوگرم بوده و مبنای تحویل در بازار گواهی سپرده کالایی و قراردادهای آتی، محصول پسته فندقی در سایز استاندارد ۳۲-۳۰ به عنوان دارایی پایه در نظر گرفته شده است؛ این در حالی است که قابلیت تحویل با دیگر سایزهای دارای استاندارد بورس یعنی گرید۳۰-۲۸ نیز وجود دارد.

قرارداد آتی پسته فندقی ۳۲-۳۰ با دوره تحویل آذر ماه ۱۳۹۸ است و در ادامه سررسیدهای دیگری نیز به این بازار اضافه می شود.

در پایان این گزارش می افزاید، قراردادهای آتی در اولین روز معاملاتی، بدون حد نوسان قیمتی، با دوره پیش گشایش به مدت ۳۰ دقیقه در ابتدای جلسه معاملاتی آغاز و پس از انجام حراج تک قیمتی راس ساعت ۱۰:۳۰ با دوره عادی معاملاتی و اعمال حد نوسان قیمت روزانه ادامه می یابد. قیمت پایه قرارداد آتی، همان قیمت کشف شده در حراج تک قیمتی خواهد بود، که مبنای حد نوسان قیمت روزانه برای ادامه معاملات در حراج پیوسته قرار خواهد گرفت. بدیهی است در صورت عدم انجام معامله در حراج تک قیمتی، قرارداد آتی متوقف و مجددا همین فرآیند، روز کاری بعد تکرار خواهد شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied